Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Trossan: just det, det var du som skulle slänga bebiskläderna... Tur du inte gjorde det! Haha, kul att du tänkte på mina mögelbyxor mitt i fl haha! :D

070912: ja visst blir man glad? :) kan inte föreställa mig hur det känns att behöva kämpa så. Skäms för att säga det, men jag höll på att bli tokig av att vänta på mitt plus! Och det kom på andra eller tredje försöket... Blev helt besatt av att ha koll på äl och mens trots att vi sagt att det fick bli när det blev... Kan ju inte föreställa mig hur det är att vänta i ÅR på de där två strecken! Som i den här tjejens fall måste det ju va jobbigt med ovissheten, att inte veta om något är fel eller att det bara tar tid. Vet inte hur du upplevde det men har hört några jag känner som fjort ivf att när de väl visste att en av dom hade problem och de började behandlingen så var det en slags lättnad.

• Sommaren12
    LindaPernilla skrev 2012-09-01 09:07:45 följande:
    29/8 klockan 22.27 föddes äntligen våran lilla skatt!

Det blev en liten Pontus, 3916 gram och 49 cm lång. Född i vecka 42+0.
    Helt fantastisk är han & det går inte att slita blicken ifrån honom.
    Grattis till Pontus!! =)
  • Sommaren12
    Fyran2012 skrev 2012-09-01 19:47:12 följande:
    Jag väntar & är lika less jag! Bf +2 idag..
    Har städat, shoppat ny tvättmaskin & klippt mannen.. Snart blir det väl till att dricka läsk & mula godis, har bestämt att när lillan väl kommit är det slut på allt godis & onyttigheter, så det är väl bäst att passa påFlört
    Ja bara passa på! :) Vilket himla fint hus ni har! Tittade i bloggen. :) Vi har också köpt ny tvättmaskin, eller ja... vår första tvättmaskin! :) 

• Sommaren12

Cupcake: alltid kul att läsa förlossningsberättelser å jämföra med sin egen. :) bra att det gick bra och rätt snabbt ju! Grattis!

• Sommaren12

Svipp: usch känner så för dig. Bröt ju med ihop av samma anledning. Grät en hel dag å bara deppade. Men jag tror ändå det är väldigt nära för dig. Precis när jag gett upp så gick vattnet. Hoppas!!

• Sommaren12

Aprilia: jag har inte läst om Annas metoder men med tanke på att flera av hennes egna barn hävdar att de hade en förjävlig uppväxt med henne och att hon genom åren klämt ur sig saker som att barn i magen inte far illa av att mamma dricker ett par glas vin eller röker lite cigg så är jag inte så har jag inte direkt nåt förtroende för henne...

• Sommaren12

Mamma: har för mig att det är rätt vanligt att man inte går upp så mycket eller ens nånting på slutet. Jag stannade själv ca två veckor innan fl.

• Sommaren12

Svipp ( m fl): vet att det är en klen tröst och jag vet heller inte hur det är att gå över så länge men snart är de faktiskt här! Man kan ju inte gå över hur länge som helst så det handlar bara om max några få dagar till. Hoppas ändå på en babyboom NU!

• Sommaren12

Roos: sådär kände jag med strax efter förlossningen! Blev jätteavis på de som fortfarande hade det framför sig. Så även om det e sjukt drygt nu, njut!!
    Förresten, svarar dig här, två tabletter som tas samtidigt är dostinex.

Fyran: wiiiie! Lycka till! Äntligen! :)

• Sommaren12

Känner likadant challellotten. :( speciellt eftersom sambon kläckte ur sig för ett par veckor sen att han bara vill ha ett barn...
    När jag ser gravida på stan nu blir jag avis igen!

• Sommaren12

Fast han sa tyvärr det här när Selma var en vecka... :( och jag kontrade med att vi vill väl att hon ska ha syskon men det tyckte han var helt oviktigt. Han har själv växt upp så gott som ensambarn, hans syskon är typ 20 år äldre. Jag tror med han kan ändra sig men tänk om jag hoppas på det i flera år och det sen visar sig att han inte har det? :(

• Sommaren12

Tack va snälla å fina ni är! Ger mig hopp att läsa om så många män som ändrat tankegång! Hoppas min också gör det. Jag och min bror HATADE varandra hela uppväxten, inte det vanliga syskongnabbet utan vi verkligen avskydde varandra och bråkade jämt. Men i slutänden har vi alltid funnits där för varandra och när vi blev vuxna och slapp bo under samma tak så har vi sen haft en jättefin relation. Vi träffas ofta och våra respektive kommer överens också så vi har himla kul ihop. Jag vill verkligen att min dotter också ska ha ett syskon. 

Mamma070912 skrev 2012-09-16 23:14:50 följande:
    Grattis till alla nya bebisar i tråden!
    Jag antar att det kommit några fler nu, har inte varit inne här på en vecka snart.

I fredags födde jag en pojke i v 35+0. Vid födseln var han blå och de förde hon snabbt iväg till ett annat rum. Han blev intuberad på Neonatalen hamnade i respirator, ff dålig syresättning. Därefter blev han förd till KS för att få bättre hjälp m bl a kvävgas. Blev inte bättre och nu sedan ett ca två dygn ligger han i en ECMO maskin.
    Han föddes med hydrops, då vätska ansamlas i kroppen och förhindrar normal organutveckling. För hans del har han underutvecklade lungor och läckage, förstorat hjärta och kan inte syrsätta sin kropp själv. ECMO maskinen köper honom tid, men är vårt sista hopp. Hittills har vi kastats mellan hopp och förtvivlan. En tröst är att han får den bästa vård han kan få.

Ville bara informera, men inte skrämma upp er.

Lycka till med era bebisar! Kommer inte läsa så mycket i tråden mer. Kram
    Usch det är så fruktansvärt med alla bebisar som aldrig får chansen. :( Jag trodde naivt nog att bara man klarar sig typ till v 20 eller nåt så är allt lugnt sen. Jag har inte känt nån oro alls eg att det skulle vara något fel på mitt barn när jag var gravid. Dock fick jag ju hur många ul och undersökningar som helst. Var på sju ul tror jag sammanlagt så då har man ju lite mer koll. 
    Först nu efteråt har jag blivit rädd för vad som kan hända och OM jag nu får chansen att bli gravid igen så kommer jag nog va mycket oroligare. En av tjejerna i min lokala mammagrupp åkte in med värkar till fl nån vecka innan bf men bebisens hjärta hade slutat slå redan innan de kom in. Detta har nog påverkat hela vår grupp och varit svårt att smälta. Tänker fortfarande på denna familjen varje dag. Det sägs ju att det finns en mening med allt men jag undrar vad meningen med det är? :(

Svar på tråden Augustibebis 2012