• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Jag har haft ont i ligamenten ända sen 1 vecka innan jag plussade, så ungefär i v.3+ började det, och jag har känt av det mer eller mindre hela tiden, haft ett litet uppehåll nu en veckas tid men nu kommer det igen, är i v.9 nu.. Jag har inte blivit snittad och jag har två grav bakom mig... Och jag har inte känt så här tidigt med dom andra... men man kan ju hoppas man blir skonad sen hahaha...Ligamenten känns som magmusklerna i buken strechar och det känns mer eller mindre, ibland har det gjort ont som fan...

• FruFoxy

Hej allesammans, har ni haft en god jul?

Här är det bra och fick min efterlängtade sovmorgon imorse! Den har jag längtat efter hela december!

Igår var halva släkten hemma hos oss och firade jul och självklart fick jag frågan av svärmor "Är du gravid?!" Och det var ingen munter min med den frågan.
    Nä sa jag, och undrade varför hon frågade det. "Jo, för du drack inget till maten och heller inget hemma hos xx och cc på andra advent". Jag visste väl att jag såg henne rygga tillbaka när jag nekade glöggen då på andra advent.
    Men suck! Varför måste man dricka jämt? Och varför måste man ha en ursäkt för att inte dricka? Hade såklart tänkt ut bortförklaringar redan så det var rätt lätt att släta över och hon verkade gå på det. Då är det enklare med min sida av släkten som aldrig dricker alkohol på julafton när vi ses (eller annars heller).

Anledningen till den muntra minen på svärmor har nog inget med en eventuell graviditet att göra utan hon har det rätt jobbigt just nu med svärfar som har alzeimers (hur det nu stavas?) och nyss flyttat till hem. Det är första julen isär och det är klart man inte kan vara munter då. 
    Men hur som helst så kände jag att jag var tvungen att dra till den vita lögnen för det kändes inte som rätt tillfälle att släppa bomben. 

Men annars så har julafton varit najs. Idag är en slappardag, så skönt! Vad gör ni idag?

• Lullaby

Vi slappar också! En stund till i alla fall. Min mormor fyller år idag så vi ska dit ett par timmar och lämna present och så. Sen bär det av till sambons släkt i s.sund och käka julmat med dem! Nog för det så är magen jättesvullen idag... hehe ^^  bara 4+4 så skulle helst inte bli avslöjad än ju.

• astro

Vi skulle egentligen bara ta det lugnt men naturligtvis valde lampan i vår projektor att gå sönder just idag. Så maken har börjat juldagen med att flytta och montera en tv ... han har hållit på med kablar e t c i två timmar nu, stackaren.

Mycket teknikstrul nu men i övrigt en underbar jul

Växtvärk: inte konstigt om det märks mer på natten eftersom i princip allt växande i kroppen huvudsakligen sker på natten.

Huvudvärk: Jag har nyligen upptäckt hur effektiv en brustablett magnesium kan vara, både mot huvudvärk och migrän. Kan vara värt att testa. I min familj fungerar det fantastiskt bra på ungefär hälften av oss och inte alls för resten. 

• lillakotten

Kan man äta magnesium som gravid? Huvudvärken slog till igen på dagen och jag hade inget annat till hands än en Aspirin :/. Men det spelar nog ingen roll så hör tidigt. Det är ju mest för att det är blodförtunnande som man inte ska pilla i sig en del värktabletter.

Ang växtvärk efter snitt så kan jag tänka mig att det är så att det är värre då det drar i ärret så att säga.

• Augustimamman

Berättade för mamma igår. Hon blev lite chockad haha. Men glad såklart. 
    Sen fick hon hjälpa mig att smussla med alkoholfritt vin under middagen. Tror de andra svalde det med hull och hår faktiskt. Ingen verkar misstänka något i alla fall. Men har två dagar kvar med familjen här...

Hoppas ni har en skön jul. Är i vecka 8 nu (7+2). Om knappt två veckor ska jag få titta in på knytet. Hoppas verkligen hjärtat slår för fulla muggar!! 

• oxle bo

9+2 v10 nu..   lysna precis på hjärtat som lät så fint. halvägs från naveln o blygbenet hörde jag utan problem.
    blir livmodern större när man fått fler barn o tätt,??

• Novalina
    Gadget skrev 2011-12-24 12:05:54 följande:
    Tack! Jag gråter varje gång jag tittar på den lilla. Har en sån period nu - gråter över allt.
    Hihi, förstår det! Man är ju extra känslig för allt nu med, tar ingenting för givet och är ju oxå orolig hur allt ska bli, att det ska gå bra och så, inte bli mf etc.

Men i de allra flesta fall går ju allt "som det ska", det får man ju trösta sej med. Och tillåta sej att njuta här och nu, va tacksam.

((Kram))
  • Novalina
    Poison82 skrev 2011-12-25 08:11:49 följande:
    Godmorgon alla. I julklapp fick jag en liten blödning och idag vakna jag av en gosse som spyr ner mig. God jul ;)
    Men då, inge roligt precis... Rynkar på näsan

Hoppas inte blödningen fortsätter då. Va det färskt blod el. brunaktigt?...

((Kram))
  • Novalina
    lillakotten skrev 2011-12-25 09:10:16 följande:
    Nyköpings bo: ligamenten, jo kanske det släppte ju då jag vilade.

Nu kollade jag för skojs skull babycenter och där är min bf 1/9 men hör på fl så är det 30/8.. Nog för att jag räknar med att gå över tiden då lillan är född med planerat kejsarsnitt. Så jag är liksom förstföderska igen!
    Vill du föda vaginalt denna ggn alltså? Nån särskild anldedning till det? Hur upplevde du snittet och tiden efter?

Jag födde sonen med akutsnitt pga värksvaghet, förlossningen startade aldrig ens, trots en massa igångsättningsförsök. Läkte dock fort sen, men kände mej lite "snuvad på konfekten", för jag va verkligen så mentalt inställd på att föda vanligt. men jag hade gått så länge över tiden som v.42+0, så därför togs beslut om kejsarsnitt.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012