• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    William 08 skrev 2011-12-23 21:12:05 följande:
    Hej tjejer. Halkade in på er tråd och undrar om jag får vara med jag är beräknad till 2;dra augusti om allt går vägen. God jul på er

Varmt välkommen! Hoppas du kommer att trivas!
  • Marsflickan80
    astro: tack, missade den

elle: då förstår jag att du inte vill säga nåt, hoppas det går bra 

Arba: Vad skönt! Bästa julklappen någonsin? Underbar bild men, var ser man fostret? Skäms Ja, det var fruktansvärt med MA:t, vi kände oss snuvade på karamellen just eftersom vi såg hjärtat och det skall vara säkert då. Men den här gången går det bra det måste man alltid utgå ifrån! Gratis än en gång! 
  • Drömmar och förhoppningar
    Novalina skrev 2011-12-24 02:57:59 följande:
    Åååå nej.... Vad ledsen jag blev för din skull!!! Gråter

Hoppas du snart blir gravid igen, och att den graviditeten går toppen!!  

Tänk på mej, jag fick mf i början av okt, och är nu gravid igen i v.7+2 redan!  

Jag har hört många som blivit gravida snabbt efter mf, verkar som man av nån anledning lättare blir det då.

Och eftersomn du fick mf så tidigt, så är kroppen redo snabbt igen, redan nästa äl t.o.m. innan 1:a vanliga mensen i många fall.     

Varmt lycka till!! {#emotions_dlg.flower}

(((Styrkekram)))Hjärta      
    Tack! Ja, jag vet inte hur jag vill göra om jag är mogen för att försöka "pang på" igen, eller om vi ska vänta lite. Nu ska jag sluta blöda först. Inatt tog det i att blöda igen, just som jag trodde att det var på väg över... Läkaren sa visserligen att det kunde hända så, så jag var väl lite förberedd, men jag vill inte, gillar inte, orkar inte...
  • lillfisen

Gomorron tjejer!
    Jag har nyss plussat så tänkte höra om man får hänga på er? :)

God jul!   

• lills

Tog ett test i morse. Visade betydligt svagare än tidigare (ca en vecka sedan jag tog test senast)!!
    Vi ska berätta för familjen idag!!!
    Hjälp, någon som har haft det så? Inget blod men illamåendet har avtagit lite....
    Är det missfall???
    Är i 8+1 idag.....9

• 05091112

Godmorgon!
    Tog ett nytt test imorse och teststtrecket och kontrollstrecket är lika starka. Vi håller tummar och tår att hcgt ökat i blodet imorgon!

Ang sprit på julafton, jag tycker det är lite ledsamt att man måste ha en anledning för att avstå alkohol.
    Jag tänker inte dricka och så är det med det

Ha en underbar julafton allihopa!!

• astro
    lillfisen skrev 2011-12-24 08:31:37 följande:
    Gomorron tjejer!
    Jag har nyss plussat så tänkte höra om man får hänga på er? :)

God jul!   
    Välkommen!
    05091112 skrev 2011-12-24 09:40:45 följande:
    Godmorgon!
    Tog ett nytt test imorse och teststtrecket och kontrollstrecket är lika starka. Vi håller tummar och tår att hcgt ökat i blodet imorgon!

Ang sprit på julafton, jag tycker det är lite ledsamt att man måste ha en anledning för att avstå alkohol.
    Jag tänker inte dricka och så är det med det

Ha en underbar julafton allihopa!!
     Jag som varit nykterist förr om åren tycker också att det är surt. Varför kan man inte bara få låta bli för att man inte har lust? Jag avskyr när folk trugar. "Men en öl kan du väl ta i alla fall?" och kommentarer i den stilen fick jag höra rätt ofta, dåmera när jag inte rörde alkohol. Trist.

GOD JUL allihop! Tomte 
  • EmelieeH

Hej allesammans. Jag plussade i onsdags och preliminärt bf 31 augusti. Väntar nu min andra då jag har en dotter på 20månader.

God jul allesammans

• iframtiden

Godmorgon och god jul!

Idag nojjar jag lite. Min enorma trötthet och illamåendet har försvunnit och jag är i v 10. Hunger, fett hår, uppsvälldhet och andfåddhet är dock kvar. Har läst att trötthet/illamående kan börja avta i v 11. Allt såg ju bra ut på VUL i onsdags, men jag är orolig ändå.

Någon med trötthet o illamående som försvunnit i v 10 utan att det gått galet?

Svar på tråden Augustibebis 2012