• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • EmelieeH

Anna s: gu så tråkigt vännen! Jag fick med missfall året innan jag fick min dotter 2009. Så jag vet precis hur du känner dig. Fick besked om de i samband med första ul. Upp med huvudet och ge detta nya tag. Finns om du vill skriva några rader! Kram kram

• astro

Tänk vad lite det skrivs om mf egentligen, och ändå är det något som nästan alla kvinnor får gå igenom, i alla fall de som försöker skaffa fler än två barn.

Jag hade ingen aning om hur vanligt det var, vad jag skulle göra, eller hur det skulle kännas när jag drabbades själv. Det hade kanske känts lite mindre förfärligt om jag hade vetat lite mer. 

• fru Elle
    Tramses skrev 2011-12-26 00:30:30 följande:
    Hej igen!
    Jag lämnade tråden för drygt en vecka sedan pga mf. Jag har ändå följt er sedan dess. Antar att det är en form av terapi även om det kanske kan låta konstigt.
    Ser nu att ett par av er har det väldigt jobbigt just nu och sitter i samma sits som jag. Jag beklagar verkligen. Det gör så ont. Ville bara hälsa er att ni ska tillåta er själva att vara ledsna och besvikna. Och framför allt: var snälla mot er själva! Sitt inte och anklaga er själva för att ni gjorde si eller så. Det hade inte gjort någon skillnad.
    Även om ni inte tror det själva så kommer ni att bli glada igen. Därför är det viktigt att sörja ordentligt och i sin egen takt.
    Det har bara gått en dryg vecka sedan jag fick min störtblödning, men redan nu börjar jag blicka framåt igen och det som kändes så tungt då känns inte alls lika jobbigt nu. Hoppas att ni snart mår bättre och ta hand om er! Stora lyckönskningar i framtiden!
    Beklagar ditt missfall, det var fina och kloka ord från dig! Tror med att det är viktigt att låta sig själv sörja. Hoppas att ni snart är gravida igen och att allt går bra nästa gång!
    Molly 2008 och Harry 2010
  • fru Elle

Sonen väckte mig ganska tidigt imorse så passade på att shoppa lite mammakläder på Polarn o Pyrets rea, var 50 %. Köpte ett par byxor och två kjolar till mig.

Molly 2008 och Harry 2010
  • 05091112
    Novalina skrev 2011-12-25 22:51:03 följande:
    Härligt att höra, grattis!! Solig

Risken att du ska få 2 st ofostriga graviditeter på raken är väl så minimal att den nästan är obefintlig, skulle jag gissa?...

Så våga va glad åt din graviditet, det tycker jag verkligen!! Drömmer

Såklart du får hänga med oss i aug.tråden - vi skulle ju sakna dej annars!

((Kram))Hjärta
    Tack jag hoppas verkligen det inte är ett "spöke" som vi kallade den ofostriga

Imorse mådde jag lite illa men det har inte satt igång än på riktigt som tur är, hade varit för jävligt på nyårsafton!

HIhi vad snällt, bliv alldeles tårögd. Stupid hormones.

Vad ska ni göra för skoj på nyår?

• Fredrika

Hej alla, nu har jag inte hunnit läsa igenom allt än men väntar min 4'a till den 4/8, varit på VUL och sett ett pickande hjärta och hoppas att det ska hlla i sig, mellan mitt 1a och 2a barn fick jag ett MF i v.8 och en ofostriggrav som jag avslutade i v.12, hemska erfarenheter även om det är för att mini inte utvecklades som den skulle. Då gjorde det så kompiöst ont och jag trodde aldrig jag skulle känna mig ok igen men sen fick jag min 2a och 3a och nu känns det som att jag hade ju aldrig haft just precis dom barnen om jag inte fått mina missfall. Hemsk tanke kanske och klen tröst till dom som precis förlorat :S

Återkommer när jag har ite mer tid, nu slåss dom små igen ;) 

• lillakotten

God morgon! Här har jag nog råkat ut för influensa eller liknande. Är helt golvad från igår kväll :/. Feber, huvudvärk och halsont. Suck. Vi ska åka utomlands på torsdag så jag måste bli frisk! Någon som har en dunderkur?

• Banananna

Hej! Jag är ny här! testade nu i julhelgen, för jag kände mig lite konstig. Min mens hade trasslat, var sen och kom sen istället som bruna flytningar. I alla fall så var jag gravid! trodde verkligen inte detta! Känns helt otroligt och jag är jätteglad.

Dock känns det inte helt klockrent.. För förra veckan sa jag upp mig från nuvarande jobbet och ska börja nytt 1a Mars!!! Jag kommer alltså inte kunna jobba särskilt länge på nya jobbet. Det känns verkligen jättejobbigt... Men jag kan ju ärligt säga att jag inte visste när jag skrev på..

Det känns som att två underbara händelser tar udden av varandra. Vi vill verkligen ha barn och jag har fått ett drömjobb! Det blev bara lite taskig tajming...

Har ni några tips, när ska man berätta på nya jobbet?

Kram på er alla! Hoppas ni mår bra :)

• mammsen

Hej allihopa! Vi väntar bebis ca 19aug 2012 =D
    Vi har försökt nu i ca 1½år och när vi gav upp och bestämde oss att ställa oss på kö till hjälp så.. poff!! haha
    Eftersom vi bestämt oss att ta en paus så ignorerade jag  alla tecken och var säker på att jag bara inbillade mig, men brösten växte och ändrade färg, humöret svingade och jag har känt mig lätt illamående.. Jag tänkte att allt nog berodde på ökad stress i samband med att jag börjat jobba på mac donalds nu i början av dec, inte drömjobbet direkt men det ger iallafall pengar och bra tider eftersom jag vill studera till våren..

Plussade 22:dec och nu har jag varit sjukligt trött i flera dagar och bara sovit, sovit och sovit samt mått illa och kännt mig äcklad av allt!

Hur många är vi i tråden? det fanns visst redan en väldans massa inlägg =)

• Ellenbmt

Mammsen- Gud va härligt att ni slapp ta hjälp! Grattis till fröet!

Svar på tråden Augustibebis 2012