• Novalina

Augustibebis 2012

Augustimamman skrev 2011-12-31 10:40:34 följande:
    I år har jag flyttat, börjat plugga, gjort min drömresa, lyckats springa ett enmilslopp samt blivit på tjocken! :) vilket år! Och 2012 ska bli ett år att alltid minnas!

Går in i v 9 idag. GOTT NYTT ÅR alla fina blivande mammor! Kram
    Hhihi, UNDERBART!!! Skrattande Grattis!! {#emotions_dlg.flower}
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-31 16:20:29 följande:
    Eftersom du är i vecka tio redan kan det kanske vara idé att ge immunförsvaret en knuff åt rätt håll, t ex med d-vitamin, vitlök, kokosfett (inte silverpaketet, utan från hälsokosten). 
    Kokosfett? Är det bra för att stärka immunförsvaret? Visste jag inte!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Sandra1983 skrev 2012-01-02 14:05:13 följande:
    Hej!
    Jag instruerar i Bodypump, spinning och yoga. Har dessutom egen häst som jag rider nästan varje dag. Min plan är också att köra på som vanligt till ca 2 mån innan bf (runt 20 aug) om allt fortsätter att kännas bra självklart. Skönt att höra att detta går att göra Skrattande! Just nu kör jag 3-4pass i veckan som instruktör + att jag rider då. Japp, det är min första graviditet. Är detta din andra?
    Jaha, det är ju några av mina favvopass det!

Hur länge har du tänkt va instruktör då? Inte till 2 mån innan bf väl? Drömmer Är ju skillnad på att va instruktör och deltagare, men du kanske tänkt fixa det så länge iaf el.?

Va roligt att rida!! Det gjorde jag med då jag va (mycket) yngre. Saknar det, särskilt att galoppera! Skrattande

Ja, det är mitt 2:a barn, min son är nu 15 mån, och heeeelt underbar (såklart)!

Hur gammal är du förresten? Själv är jag 36 till sommaren.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Augustimamman skrev 2012-01-02 14:28:21 följande:
    Vad kul! Det är tre av de roligaste träningsformerna jag vet! :) Plus löpning då. Jag har varit nervös för att träna under graviditeten, vet egentligen inte varför, men nu blir jag grymt taggad! :)
    Det är absolut inte nåtfarligt att träna under graviditeten, tvärt om! Min bm sa att det bara är positivt! Och det vet jag iofs själv med.

Jag är dessutom väldigt träningsvan och oxå van att lyssna och känna in kroppen, och anpassar lätt vissa övningar till min allt större mage - vilket ju är en fördel.

Men är man inte träningsvan, så ska man inte börja hårdträna under gravidietetn, det ör inte att rekommendera. Då är det bättre med powerwalks, crosstrainer, core-träning, pilates och yoga.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Naimisen skrev 2012-01-03 10:04:52 följande:
    Med första barnet spelade de alls egentligen någon större roll att veta.
    Denna gång så är de mest om vi ska skänka bort killkläderna vi har eller inte.
    Sen som Ari säger så känns de bra att förbered sig mentalt.
    Vi önskar oss en liten tjej, men skulle älska en kille lika högt.
    Vet flera som fått reda på kön på RUL, som sen visat sej inte stämma. Som ett par då de sa att det va en tjej, och de inredde ett rosa flickrum, och ut kom en kille.

Själv visste jag inte könet på sonen, och vill inte veta det nu heller. Det är ju som att öppna julklapparna inann julafton ju!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    TheMaraja skrev 2012-01-03 10:59:03 följande:
    Ha ha ni får köra sten, sax, påse Mer rättvist kan det väl inte bli ha ha.

Vi löser många "problem" hemma med sten sax påse. Känns som den rättvisaste utslagningen
    Hihi, smart!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    sommar83 skrev 2012-01-03 13:05:11 följande:
    Ser lite lustigt ut när man inte varit inne på ett tag och ska "skriva ikapp" Man fyller ju nästan en hel sida med alla svar och egna inlägg :p
    Ja, så är det ju - nästan pinsamt!! Men man kan ju inte hålla sej från att kommentera lite här och där för det! Tungan ute

Själv har jag inte haft tid att sitta så mkt vid datorn senaste tiden, plus att uppkopplingen krånglat, men är nu fixat.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    BinniBoo skrev 2012-01-03 14:03:11 följande:
    Jag tog kopparspiral efter jag fått sonen.. jag fick så ont av den bara dagar efter så jag åkte in akut och tog bort den. Men de kollade aldrig upp varför jag hade ont... två-tre månader senare fick jag rejäl värk vid ägglossning.. tänkte att det bara var den gå¨ngen, men nästa gång vart det ännu värre.. en fredag kväll så jag ringde akuten då det gjorde så ont så jag låg och skrek. Men hon som svarade hånskrattade mig rakt upp i ansiktet och sa att dom minsann inte tar in nån för lite mensvärk. Så jag fick snällt vänta tills måndagen och ringa kvinnokliniken. Där fick jg tid 3 veckor senare.. då upptäcktes en 10 cm stor cysta.. massa prover togs och det var inte bra och de sa att jag hade cancer och var tvungen att opereras i linköping och jag skulle vara beredd på att de skulle ta bort allt, livmoder, äggledare, äggstockar.. en vecka senare vart det operation. De behövde bara ta äggledarna. Det fanns inte ens någon cysta utan det var en kraftig inflammation på bägge äggledarna. Anmälde sjukhuset som tagit bort kopparspiralen och utredningen tog 1,5 år men jag fick rätt. En expert hade uttalat sig om att det hade räckt med ett enda litet test den dagen jag åkte in på akuten och tog ut kopparspiralen så hade de sett att jag hade en inflammation och jag hade fått medicin mot det och sen hade allt varit bra. Men pga att dom inte gjorde det miste jag mina äggledare.
    Men usch va sorgligt.... Gråter Blir oxå så ARG {#emotions_dlg.djavulsk} på sjukhukvården som bemött dej så ovärdigt illa!!! *Grrrr*

Och lika glad är jag att du nu är gravid!!!! Tjohooooooo för DEJ!!!!!!!!! Vilken revansch!!!! Solig{#emotions_dlg.flower}

(((KRAM))) Hjärta
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    AnnaSv skrev 2012-01-03 14:04:40 följande:
    Angående det här med att ta reda på kön så är vi överrens om att vi inte vill veta.. Tycker det är en stor del av tjusningen med graviditeten att just inte ha en aning utan att bara få spekulera.. så spännande och nyfiken är jag så jag nästan spricker haha
    Så känner jag med!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    FruFoxy skrev 2012-01-03 17:55:46 följande:
    Funderar på om man verkligen ska gå på ul nästa vecka. Ibland får jag för mig att jag inbillat mig alltihopa och det är tomt i magen, medan andra stunder känner jag mig gravid som bara den. Speciellt på morgonen numera vaknar jag alltid med en stor bula längst ner på magen som jag aldrig har som ogravid och det borde ju vara ett tecken på att allt är ok därinne.
    Hade ju varit skönt att veta att allt är ok, men 500 kr + pengar för bilden... är det verkligen värt det? Det är ju "bara" 2 månader bort som rul är, och nog borde man väl kunna hålla sig tills dess?
    Hur skulle ni gjort? 
    Kan du inte kontakta Kvinnokliniken och få VUl där för ca 250 kr?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012