Ellenbmt skrev 2012-02-03 06:32:55 följande:
God morgon gänget. Nu tutar jag och dottern till Göteborg! Kul! (bodde där tidigare)
Sambon får stanna i lilla Vingåker.
Novalina- jo jag vet med att det beror på, jag skrev senare att jag bara var 22 och kanske därför var lyckligt lottad. Men vill man så tror jag man kan. Elasticiteten i magskinnet kan man hjälpa med bra crèmer under grav!
Jag önskar att jag kunnat fortsätta träna som innan grav. Men har mått så illa så allt stannade av. Nu har jag mjukstartat, vet bara inte vilka gymmaskiner som funkar nu?
OK, då förstår jag.
Själv har jag väldigt starka magmuskler, hade magrutor innan förra grav. Men sen efter den grav. så kändes det liksom som om det va som ett "hål" mitt i magen då jag stod i sk "plankan" och liknande. Innan grav. va magen helt platt och jag kunde liksom spänna den hård överallt fast jag stod i "plankan", men efter grav. så kunde jag som inte spänna alla magmusklerna på samma sätt överallt, det va liksom den där "hål"-känslan mitt i magen, som om det inte fanns några magmuskler just där längre.
Min bm sa att det brukar bli så efter grav., för magmusklerna delar sej då magen växer, och blir aldrig exakt som innan.
Men jag hade aldrig några synbara delade magmuskler iaf, för magen såg liksom jämn och slät ut hela tiden, men de kanske delade sej iaf på nåt vis, blev uttänjda och så...?
Hur som helst, det är inget jag lidit av eg.
För mej är kroppens funktion viktigare, och jag kan absolut inte klaga på vad min kropp gör för mej - den har gett mej ett barn redan - och det är jag otroligt tacksam för.

Och om jag ger den näring i form av bra "bränsle" och varierad träning, så känns vi som ett väldigt bra team.
Jag kör inte i gymmaskiner längre, har tröttnat på det. Men jag tycker att crosstrainer är väldigt bra även under grav., plus rodd-maskin för ryggen och hantlar för axlar, biceps och triceps. Olika core-övningar är oxå guld värda under grav., för att kropen ska orka med den tunga magen bättre, Då gör core-övningarna att man får som en extra muskelkorsett ju, som stabiliserar mage/rygg. Benböj är oxå bra - både statiska och upprepade, med eller utan vikt.