• Hejåhå

Augustibebis 2012

Sommaren: hittar du en mjuk hjälmmössa med skärm så kan det vara något. Drag i öronen ska de inte få. De skyr verkligen ljuset och solen, så egentligen är skärmen onödig.
    Strumbyxor tycker jag ser löjligt ut innan de fått hull på benen, så efter 3 mån är det gulligare. Men så är jag lite anti mot klänningar också och det är ju då man brukar ha strumbyxor till. Klänningar blir bara knöligt och är inget som man orkar hålla på med till vardags förrän de kan sitta upp själva.
    Vantar: det är bättre att hålla naglarna korta istället genom att riva av dem. Overaller med vikmudd är det bästa sen när det blir kallt.

Jag är nog mest orolig för att mitt ärr efter kejsarsnittet ska gå upp. Annars är jag inte så orolig, går inte och tänker så mycket om jag känt bebis på länge och försöker få fram rörelser. Jag tänker nog mer positivt på framtiden än vad jag gjorde förra graviditeten.
    När någon pratade framtid och smidde planer med bebisen inräknad, tänkte jag alltid för mig själv "ja, om allt går som det ska". Jag hatade uttryck som "tänk nästa jul, då är det en liten 3-månaders bebis som kan titta på fina granen", dessa visioner fick mig att alltid måla upp ett scenario med motsatsen, att vi sitter och glor på den där jäkla granen utan bebis och kommer ihåg att NN sagt detta om bebisen ett halvår tidigare.

• Hejåhå

Jag saknar mest att inte få sova på mage!

Nu när det är varmt så börjar man känna sig höggravid helt plötsligt. Det kommer bli en tung sommar med svullna fötter, rövsvett och klistriga och skaviga lår. Så ställ frågan om en månad igen....då är jag nog sjuuuukt less :)

• Hejåhå

Jag håller med om det här med alkoholfria alternativ på fester och serveringar. Det känns som att folk glor och tror att det är vanlig öl och drinkar. Jag vrider alltid etiketten utåt om det är någon som undrar. Trist att det ska kännas så. Man borde ju skita i vad andra tycker, huvudsaken är att man själv vet att man gör rätt.

• Hejåhå

Issan: det är nog fogarna du känner av. De gör sig ilsket påminda efter en lång och aktiv dag här också. Ta det lugnt någon dag så går det över.

• Hejåhå

Lindapernilla: vad hemskt! Kände du något innan eller kom det från ingenstans?

• Hejåhå

Jag ringde precis själv förlossningen. Hade några droppar blod och kraftig flytning för tre timmar sedan. Magen känns öm när man trycker på den. Men sedan kom det bara lite aprikosfärgad flytning efter det.

De sa att om det börjar blöda igen, ska jag ringa igen. Känns bra att ha ringt och kollat med dem. Men nu springer jag på toa typ hela tiden och kollar och det känns som att det sipprar till emellanåt. Bebis rör sig hela tiden och senast imorse var jag hos BM på rutinkoll och hörde hjärtslag. Jobbigt!
    Hade liknande blödning v 20 också

• Hejåhå

Gadget: nej ingen vaginal undersökning hos BM idag och inget sex som kan ha retat några slemhinnor.

Inget mer blod, men en jäkla aktivitet på bebis och det känns som träningsvärk i nedre delen av magen. Fortfarande ömt när jag klämmer och känner på magen. Nu när jag gick på toa stoppade jag in lite papper någon cm in (kanske dumt) och då var det lite aprikoser igen.

Nu nattar maken och jag tänker inte röra mig en tum mer ikväll. Vi får se hur kvällen artar sig.

• Hejåhå

Natlup: jag börjar också bli lite morgonillamående och lätt åksjuk när jag åker och kör bil, precis som det var i början.

Svar på tråden Augustibebis 2012