• Hejåhå

Augustibebis 2012

Väntar på att BM ska ringa upp mig. Jag fick en pytteblödning i måndags och igår, bara några droppar på pappret och sedan över till aprikosa flytningar i två-tre timmar.
    På FL sa de att jag ska avvakta båda gångerna. Så länge jag inte har ont eller det kommer mer blod och bebis rör sig så bör jag inte oroa mig.
    Men inatt har jag mått kass. Kunde inte ligga på sidan för magen har känts öm och jag har skitsvårt att sova på rygg. Jag låg och nojade att det var sammandragningar och gick upp flera gånger, men då var det som att det lättade på magen. Det känns som träningsvärk, inte mensvärk, liksom spänt längre ut mot huden, fast ändå inte utanpå. Svårt att förklara.
    Jag vill iaf komma till BM/gyn och göra en undersökning av tappen.
    Skittrött idag och tidig på jobbet.

• Hejåhå

Lijon: mina appar varierar ons-fre på veckobytardag, men med samma bf. Jag räknar dock fredag som min riktiga dag eftersom bf är på en torsdag.

Var på gyn på mvc tidigare idag. Tappen tycks vara opåverkad så det är bra. Lämnade uvi odling och får en remiss på Ul för att kolla så att det inte är något knas med moderkakan och att det orsakar blödningarna. På samma gång gör de tillväxt-Ul och ser om bebis vänt sig, så det känns bra.

• Hejåhå

Nej, hon kunde inte se vart blödningen kom ifrån.

Det här med hur bebis ligger; jag hade en sätesbebis förra gången och kände inte så mycket sparkar annat än åt sidan och nedåt, alltid på samma sida. Man kände att kroppen låg åt vänster med ryggen, kändes som en limpa, och hickningar kändes ganska långt ner på samma sida.
    Den här gången känns det likadant, men mer tydliga rörelser, kanske för att moderkakan är i bakvägg.
    Förra gången trodde BM att hon låg rätt tills hon började fråga om vart jag kände sparkar. Då blev hon genast osäker om det verkligen var huvudet hon känt i bäckenet och skickade mig på Ul. Så denna gång kommer jag få ett Ul kring v 36 för att jag ska känna mig lugn. Jag vill inte gå två veckor över tiden, för att på förlossningen få reda på att det ändå blir snitt. Men kommer jag om några veckor känna ett annat rörelsemönster, med sparkar uppåt mot revbenen så kommer jag nog inte behöva detta Ul, utan då kommer jag nog känna mig trygg att han ligger rätt.

Nu igår hos gyn tyckte hon sig känna att han låg m huvudet ned. När jag berättar storyn att det precis var det samma förra gången och att det verkar vara svårt att känna, så blev gyn lite förnärmad och fnös, "jag har en viss erfarenhet och några år i yrket, och jag tycker att huvudet är ner".
    Vi får väl se vem som har rätt. Ska på TUL nästa vecka....

• Hejåhå

Haha! Ok, jag känner mig så inställd på att det en sätes, just kanske för att inte bli besviken. Ska nog inte vara så säker på min sak då kanske :)

• Hejåhå

Katten: om du har sagt allt det för till din sambo så tycker jag att han är lite ego som inte skärper sig. Ursäkta att jag säger det, men hur jäkla svårt kan det vara att visa lite engagemang med den bakgrunden du har. Lyssnar han inte får du kanske skriva ett brev till honom...

• Hejåhå

Jag gjorde ett vändningsförsök i v36. Det som var otäckt var Bricanylen och att få pulspåslag från vilopuls till maxpuls på någon sekund. Det gjorde inte ont.

• Hejåhå

Nödlösning för att neutralisera halsbrännan när man inte har något hemma: ett glas vatten med 1tsk bakpulver eller bikarbonat. Smakar apa, men nöden har ingen lag!
    Annars LOSEC!

• Hejåhå

Jag gick snarare ner när jag slutade amma. Först 12 kilo på 12 dagar, sedan tog det stopp. Men det berodde nog mest på att jag var så jäkla hungrig av amningen och det gick inte att hålla igen. Tycker man att man är hungrig nu när man är gravid, så är det ingenting mot hur hungrig man är vid amning. Läste någonstans att man ska äta 500 kcal extra om dagen som ammande. Det behövs verkligen! Det är en helt annan sorts hunger, finns liksom ingen botten när man äter, hehe!
    Dessutom så ville jag inte rasa i vikt under tiden jag ammade. Slaggprodukter som frigörs vid viktnedgång går ut i mjölken. Så med det i bakhuvudet lassade jag på en portion till :)

Svar på tråden Augustibebis 2012