• Hejåhå

Augustibebis 2012

Strongenough: vilken tur att BM kollade dig lite extra. Härligt med engagerade människor! Grattis till dina tjejer!

• Hejåhå

Jag har bott på två plan och klarat mig bra utan andningslarm, så jag är glad att jag inte lagt pengar på det. Tror nog att jag skulle noja lika mycket med som utan alarm och det jag hört är att det blir ofta falsklarm och är det inte falsklarm så springer man och kollar om larmet slutat fungera.
    Hade absolut köpt ett om jag var tvungen att ha bebis sovandes på mage dock och då satsat på en bra modell med gott rykte.

• Hejåhå

Det behövs inte så höga kanter på skötbädden. Man håller ju alltid handen på bebis osv. När de vill rulla och hålla på och blir starka så får man brottas på golvet istället.

Jag har hängt upp förvaringsfickor i plast från Ikea. Där får man plats med lite blöjor, ombyte, leksaker m.m
    Den heter "Kusiner" och kostar 39 kr, hängs upp med 4 krokar.
    Jag har klistrat krokar på våtrumstapeten.

• Hejåhå

Annael: välkommen! Kul att det kommer fler in i tråden!
    Och Maya: kul med lite doldisar som också ger sig till känna :)

• Hejåhå

De platta barnkuddarna på Ikea blir lite knöliga i fodret efter ett par tvättar, men duger bra att pallra upp bakom ryggen i vagnen osv.

• Hejåhå

Something: köpte mina Ikea-kuddar för ca 1,5 år sedan och de har sömmar, men det knölas ändå. Jag kanske tvättat dem fel, men har en dyrare kudde från barnens hus som är som ny trots flera tvättar.

• Hejåhå

Såg att ni tidigare pratade om drömmar...
    Jag har en återkommande dröm sedan 20 år om en tyfon/tromb/virvelvind. Ibland är det positiva drömmar där jag har kontrollen och i drömmen tänker "nej, inte den här drömmen igen, ok, jag vet vad jag ska göra, följ mig", ibland är det kaos och jag blir jagad som att den vill åt mig personligen.

I natt var det helt hemskt! Det slutade med att jag, min man och min 1-åriga dotter skulle fly över ett fält medans detta kolsvarta monster tornade upp sig bakom oss och närmade sig med ett öronbedövande dån och vi springer för livet. Även min mamma är med och jag orkar inte springa längre. Min mamma hugger tag i mig och säger, att vi inte får tappa varandra när tromben får tag i oss och att vi ska njuta av vår sista stund tillsammans och göra det glädjefyllt för Isabelle. Vi ställer oss alla tre och kramar Isabelle hårt mellan oss. Dånet och det svarta kommer mot oss och vi inser att vår sista stund är kommen och försöker le och göra oss roliga för Isabelles skull samtidigt som vi är sammanbitna inför uppgiften att sugas upp i detta mörka vidunder som tornar upp sig bakom oss. Jag vaknar helt genomsvettig och bara gråter och gråter, kan inte sluta tänka på det nu heller.

Drömtydare någon? :)

• Hejåhå

Lijon: jag är i v 26+ och har inte så mycket action så där högt upp som i din film. Ändå är det mycket mer rörelse nu än hur det var förra graviditeten. Häftigt att se!

Svipp: jag tar det mycket mer försiktigt i solen, även fast jag märkt att jag får färg lättare nu än vanligt. Pigmentfläckarna är jag livrädd för, har fått mycket fläckar på händerna i år. De får man ju dras med hela livet sedan...
    Häromdagen fick jag värmeutslag på magen genom linnet, magen var alldeles het och rödflammig, så det kändes inte så schysst mot bebben där inne.

• Hejåhå

Jag hade en sätesbebis förra gången och det var väldigt stillsamt lite bubbel nedåt och det var så ganska tidigt i graviditeten.
    Det känns på samma sätt den här gången också men lite mer action utanpå.

• Hejåhå

Godisbit: Pommes och glass med chokladsås på Donken har jag alltid gillat. Sött, salt, varmt och kallt...så gott!
    Varannan tugga mjölkchoklad och salta chips är också gott, choklad på popcorn mums!

Svar på tråden Augustibebis 2012