Inlägg från: Carolines Secrets |Visa alla inlägg
  • Carolines Secrets

Augustibebis 2012

Idag gick jag in i vecka 6 :)

Har dock fått stickningar mot urinröret (inte när jag kissar dock) så funderar på om det är av urinvägsinfektion? Vad tror ni?

• Carolines Secrets

Jag var på vc igår. Tog urinprov. De hittade ingen uvi utifrån stickan men skulle skicka provet på odling. Ska ringa på måndag. Jag har fått mer svidande känsla nu när jag kissar än vad jag hade tidigare. Tror att en uvi är på gång iallafall. Har köpt hem massa apelsinjuice. Det hjälper ju mot bakterierna.

• Carolines Secrets

På vilket sätt kan man börja misstänka MA? Jag har inte fått några fler symptom än mina väldigt ömmande bröst som jag haft sedan vecka 4.

• Carolines Secrets

Borde vara jätte glad över graviditeten, och det är jag. Det är bara det att jag börjat få "kalla kårar". Går och tänker på allt det praktiska, tex att vi bor på landet och jag inte har något körkort och hur det då blir med BVC besöken när sambon kommer jobba hela dagarna. Vill inte gärna ta bäbisen på bussen för det är flera km till bussen och den går också väldigt sällan. Funkar ju när man är själv men inte när man har bäbis. Tror ni man kan anpassa BVC tiderna så att sambon kan skjutsa oss?

Dessutom oroar jag mig lite över det ekonomiska. Vi kommer ha ca 4000 kvar efter räkningar varje månad när bäbisen kommer. Räcker det??

Ush jag har blivit så negativ helt plötsligt :(

• Carolines Secrets

Jag kommer få lägsta mammapenning eftersom jag studerar på högskolan och min sambo kommer få ut ca 10 000 under hösten. Ja vi ska spara så mkt vi kan under graviditeten. Jag skulle uppskatta om ngn kunde uppskatta ungefär vad en bäbis kostar varje månad. Blöjor, mat, kläder osv. Vore jätte snällt :)

• Carolines Secrets

Tack mästerkatten :) ja jag förstår! Det jag ser att vi skulle kunna dra ner på är godis och dyr mat. Samt så drar sambon ner på teknikprylar, men det har han dragit ned på rejält i ett års tid nu. Jag tror att vi kommer ha 4000 kr över varje månad om vi lever som vi gör nu. Drar vi ned på godis och restaurangmat så kommer vi nog ha ytterligare ngn tusenlapp över varje månad :)

• Carolines Secrets

Vad gör ni allihopa? Jag går sista året på universitetet. Har en termin kvar efter mammaledigheten. Sedan blir det och söka jobb på ca 50 procent till att börja med.

Är noll taggat till att skriva examensarbete i vår :(

• Carolines Secrets

Frufoxy: härligt att ha möjligheten till att vara hemmafru!! Skulle gärna vara det just nu då jag är så trött hela tiden att jag knappt orkar läsa kurslitteraturen :(

Kommer inte jobba mer än 50 % under småbarnsperioden. Svårt och klara av mer då hem och barn kommer vara en heltidssysselsättning bara det!

Nu ska jag krypa ner under täcket och läsa en kursbok (pärm till pärmläsning gäller för denna kurs så behöver iallafall inte ta anteckningar :) )

Svar på tråden Augustibebis 2012