Augustibebis 2012
Vad innebär en gravidförsäkring?
Vad innebär en gravidförsäkring?
Är det bara jag som är hungrig hela tiden men när man väl äter är det knappt man får ner något?
Är i vecka 7 idag. Konstant hungrig, dåsig, känsla av vagt illamående och en allmänt lustig känsla i kroppen som jag inte gillar :(
har fått lite panikkänslor av att få barn dessutom. Hur handskas man med sånt? Detta var inget jag var beredd på skulle dyka upp :(
Någon som vill skriva ungefär vad man behöver för saker och kläder till ett nyfött barn?
Poison: det finns en bf-lista!
Är sjuk!! Halsont och förkyld :(
Har köpt mina första mammabyxor nu! Köpte en storlek större än vad jag har nu och så är det strech så kan växa i dem även över ben och rumpa :) Köpte även en mammatröja i small.
Det lustiga är att av alla affärer jag var inne i så var det bara hm som hade mammakläder!
Är det så litet utbud av mammakläder verkligen? Inte ens Lindex hade!
Är förkyld, har ont i halsen, avdomnad i huvudet, lock för öronen. Bör jag uppsöka läkare med tanke på att jag är gravid??
Är det någon som haft gravidsnuva och vet hur det brukar börja? Fick halsont i måndags och förkylningen kom på tisdagskväll. Är fortfarande förkyld och måste ha nässpray tre ggr om dagen sedan i onsdags. Nu är jag ju väldigt rädd för att det ska vara gravidsnuva eller om det eventuellt kan utveckla sig till det?
Är jätte jätte rädd :( Jag har nämligen skräck för förkylningar och snuvor och får panik när jag har det.
Beklagar verkligen missfallen :(
undrar bara om ngn skulle kunna svara på min fråga lite längre upp?
Gadget: när man googlar det så kommer det mest upp trådar där folk pratar om det. Blir faktiskt rätt skrämd av och läsa om det.. Att vara täppt i näsan är det värsta jag vet så jag hoppas att detta är en vanlig förkylning som går över av sig självt..
Har nu varit täppt i näsan i nästan tre veckor. Lite hosta och lite halsont emellanåt. Har blivit nekad att komma till vårdcentralen. Måste vänta lite till. Nu funderar jag på om det kan vara graviditetsnästäppa eller pälsallergi (har hört att man kan utveckla allergier under graviditet). Bor med flera katter. Är i vecka 10. Vad tror ni? Jag står snart inte ut mer och orkar verkligen inte ha det så här :( Vad tror ni det är och vad ska jag göra!? Vaknar massa ggr på nätterna.
Astro: tack för dina råd! Har ingen nässkölj men kanske skaffar det om jag inte blir bättre snart. I vilken vecka är tredje månaden avklarad?
Tog rhinocort Aqua igår morse och sen dess har täppan blivit värre samt sveda i näsan.. Någon som vet varför? Tog aldrig sprayen igårkväll eftersom den kändes göra det värre :(
Tvillingar!! Tvåäggs
Någon som vet om man MÅSTE ha underbyxor till bebisar eller om det räcker med och ha blöjan direkt under vanlig byxa eller body?