FruFoxy skrev 2011-12-07 19:24:24 följande:
Första låg i pannbjudning och upptäcktes först vid kejsarsnittet (efter 48,5 timmar av rent helvetes värkar, ursäkta ordvalet).
Den andra låg som en lite räka längst upp, på tvären ända mot slutet! Fattar inte hur han lyckades med det eller hur mycket plats som finns därinne egentligen. Gjorde ett vändningsförsök i v. 38 men då vände han sig tillbaka efter en timme. Han skulle bara ligga i tvärläge! Men på bf+1 gjordes ett vändningsförsök till och en igångsättning. Det gick bra men lite panikartat då hjärtljuden på sonen sjönk till 50 vid flera tillfällen. Hade han inte kommit ut när han gjorde hade det blivit ett katastrofsnitt (nedsövd).
Trean låg rätt hela tiden men på grund av min rädsla fick jag göra flera ul, och kommer väl tigga mig till det denna gång också just in case! Det var ju allt annat än roligt att gå runt och vara orolig över att vattnet skulle gå eftersom man då måste lägga sig ner och ringa ambulans om de ligger i tvärläge. Så det är skönt att slippa en sån stress.
Oj vad jag babblar på idag...
Oj vad jobbigt. Känner du att du vill föda vaginalt trots detta? Skönt i alla fall att den sista låg rätt hela tiden!