Inlägg från: jordgubbsylt |Visa alla inlägg
  • jordgubbsylt

Augustibebis 2012

FruFoxy skrev 2011-12-07 19:30:13 följande:
    jordgubbsylt:
    Men vad bra! Ser dem det redan på första man lämnar? Haaaatar att lämna blodprov, gör ju så attans ont! 
    tydligen!

"Redan från tidig graviditet kan fritt DNA från barnet påvisas i mammans blod. Idag finns tekniker för att isolera DNA från barnet i ett vanligt blodprov från en gravid kvinna och sedan ta reda på barnets RhD-anlag. Tidigare krävdes att man utförde ett fostervattenprov för att bestämma detta. Fördelen med att kunna göra analysen med hjälp av ett blodprov från kvinnan är att det är helt riskfritt för graviditeten."
  • jordgubbsylt
    Liza1989 skrev 2011-12-07 19:33:21 följande:
    Vilken förpackning av postafen ska man köpa? Det är olika antal tabletter i dem så jag antar att de är olika stora.
    Finns det med olika mg ?
  • jordgubbsylt
    FruFoxy skrev 2011-12-07 19:36:07 följande:
    jordgubbsylt:
    Eftersom jag gjort båda delarna så är det helt otänkbart för mig att välja snitt. Vaginalt för mig tack! Den första förlossingen var ju hemsk, och andra var väl inte toppen men den var ju helt klart underbar i jämförelse. Och den tredje var en drömförlossning! Hoppas nr 4 blir lika bra men är inställd på att den lika gärna kan skita sig lika mycket som den första gjorde. Hoppas som sagt på vaginalt
    Hur var det för dig med din/dina förlossningar? 
    Min förlossning var väldigt okomplicerad. Jag hade några incidenter med en bm som hade lite dålig koll. Och hjärtljuden gick ner ett tag men så fort det kom en ny bm så petade hon undan någon kant där inne så var det löst. Sprack väl ganska mycket men inte onormalt mycket. Önskar att jag fått mer stöd att föda i en annan ställning än platt på rygg. I efterhand tycker jag att det var superhäftigt att föda faktist, även om jag vet att det gjorde skitont när jag väl var där.
    Måste googla pannbjudning för jag vet inte riktigt vad det är inser jag.

Jag hoppas du får en lika bra förlossning som trean! Det verkar ju som om det blir bättre och bättre för dig så logiken säger ju att den kommer bli ännu bättre endå :)
  • jordgubbsylt

FruFoxy: Ja jag har väldigt positiva upplevelser från min fl. Den var väl medel-lång. Hade första svaga värken vid halv fyra på natten sedan stegrade det under dagen. Vid fem på kvällen kände jag att det var dags att åka in. Kom in vid sex och då var jag öppen 8, öppnade mig ganska snabbt till 10 men sedan var det tungt när huvudet skulle ner i bäckenbotten. vid halv elva började jag krysta och tjugo över elva är han född.
    Men jag hade ju den där bm som först var väldigt negativ till mitt önskemål om att föda antingen på pall eller på knä och sedan också sjabblade med skalpen och kändes allmänt opålitlig. Tur för mig att det blev avlösning som sagt :)

Naimisen: Jag känner som du med kejsarsnitt också, att det är större risker än att föda vaginalt. Och vad häftigt på något sätt med en sådan snabb förlossning.

Ibland tänker jag på hur dum den här regeln för förstaföderskor är, att man ska ha 3 värkar på 10 min för att få komma in. Jag hade inte det när jag åkte in utan de kom kanske var fjärde minut och uppenbarligen finns det många förstaföderskor som det också går snabbt för. Man borde få komma in när man känner att man behöver det.

• jordgubbsylt

avokado och nyköpingsbo: håller tummarna för er båda att det inte är något fel!

• jordgubbsylt
    Naimisen skrev 2011-12-08 09:14:24 följande:
    Vecka 7 (6+0) idag! Om lika lång tid så är v12 passerad och kub är gjort :)
    Jag med! Hurra!
  • jordgubbsylt

FruFoxy: glömde säga att jag bor i stockholm ja, i bagarmossen söder om stan. Och vilket sätt av bm att dra bort plåstret sådär! Speciellt om det var det första hon gjorde i ert möte.

Jag är hungrig och kan äta hur mycket som helst känns det som.... försöker hålla mig på mattan dock för jag vill helst hålla en rimlig viktuppgång.

• jordgubbsylt

any; skönt att du fick ett ul då! Det är segt att inte ha ett datum att hålla fast vid.

• jordgubbsylt

FruFoxy: vår hemlighet dog glögg-döden förra helgen när vi var över till grannarna och bakade pepparkakor. så fort jag tackade nej så kom det " är du gravid?????" och jag kan itne ljuga :) Fast det gör inget för vi skulle ha berättat för dem endå för vi ses så ofta och då är det svårt att hålla sådant hemligt.
    Lycka till för dig, du kan inte köra bil dit eller något?

Jag har vart sugen på kött hela dagen så idag åt vi ryggbiff till middag, vet inte om man kan kalla det en craving men väldigt sugen var jag. Jag äter vanligtvis väldigt lite rött kött och kyckling utan mest vegetariskt och fisk men jag tror vi ska dra upp konsumptionen av ffa rött kött nu för järnets skull.

elle jag måste också småäta konstant för att inte bli illamående nu. Jag försöker snarare se till att det inte är för onyttigt det jag stoppar i mig. Paprika är väldigt bra tycker jag.

• jordgubbsylt

uurk. Jag mår vekrligen pyton idag. Som tur är så är min man ledig idag så han är hemma och fixar allt. Spydde för första gången idag och det enda positiva med det är ju att man efteråt i alla fall känner sig lite bättre ett tag.

Jag kör också på helt alkoholfritt, fattar inte varför man ska tänja på gränserna även om det kanske är okej att dricka lite vin. Så svårt är det inte att låta bli i några månader tycker jag.

Välkommna alla nya!

Svar på tråden Augustibebis 2012