• jguz

Ähh

UJ förkortning på Urban jungle, en barnvagn om det är det vi pratar om. Och den ser ut så här

Sån kommer vi nog att köpa här hemma :)

• jguz

Jag ska ta hemofer eller vad de heter.
    Jag har bra hb 121 i tisdags, men mina depåer var inte så bra det låg på 19 och mon bm sa att 20 var gränsvärde för gravida.

Mitt problem är inte att svälja dem, mitt problem är att jag efter ca 30 minuter kräks upp dem... Det är som att min mage inte tål dem :(

När jag åkte in på förlossningen med min stora kille så var mitt hb 99 och efter förlossningen var det nere på 76. Jag kunde inte sitta upp utan att svimma och jag fick tre påsar med blod i dropp.
    Jag var helt slut och det tog flera månader innan jag mådde bra. Så jag vill helst slippa det den här gången.

Men vad gör man när man inte får behålla tabletterna? Blutsaft har jag inte provat. Smakar det päck???

• jguz

Vi skulle flytta 1 maj, jag var gravid med tvillingar och hade bf den 16 maj.

Mina kom den 17 april så vi fick flytta med två bebisar och en grinig 3 åring :/
    Vi hade inte heller nån flyttfirma men många hjälpsamma vänner och jag måste säga att det gick rätt så smärtfritt :)

Det jobbigaste var att packa och det gjorde jag som gravid... Pust, stånk och stön... Hehe...
    Men det går nog bra Anneh ;)

Kram kram

• jguz

Är det din födelsedag?? :)

April e en kanon månad att få barn i.
    Då kan man vara hemma två somrar med barnet :)

• jguz

Jag vill amma..
    Ammade min första son i 8 månader.
    Tvillingarna kunde jag amma i tre månader sen sinade mjölken pga. All stress.

Nu vill jag amma och jag hoppas att det ska gå. Jag gjorde en bröstförstoring för ca 5 år sedan.
    Enligt kirurgen så ska det inte vara något problem då implantaten ligger bakom bröstmuskeln och inte påverkar mjölkkörtlarna. Men vi får se.
    Jag saknar att amma... Och var ledsen länge efter att jag inte längre kunde amma mina tvillingar :(

• jguz

Pixel3:
    Inte är du en sämre mamma!!!
    Struntprat ;)

Men om jag var du skulle jag vänta med sprutorna 1-2 månader och försöka amma i början. Blir svettningarna för jobbiga så är det ju bara att gå över till flaska och ta sprutorna.

att amma är såååå mysigt.. I början gör det rätt ont i bröstvårtorna men när de vant sig så är det det bästa som finns. En speciell närhet.

• jguz

Tycker oxå att det verkar vara många tjejer :)

Kan inte ni som varit på RUL skriva er på en lista typ:

Bf
    8/8 - evabritt - flicka
    10/8 - Kajsa - flicka
    13/8 - Lotta - pojke

Osv :)
    Eller nått sånt :)

Svar på tråden Augustibebis 2012