7eHimlen skrev 2012-03-20 09:27:14 följande:
Hur tidigt "får" man egentligen sätta ihop och bädda spjälsängen? :P Vi köpte ju vår på IKEA strax efter att Daniel & Victoria fått Estelle (de hade ett erbjudande då, att om man köpte madrass så fick man en spjälsäng!!) så nu står den bara i kartongen i vardagsrummet o vi är ju såååå sugna på att ställa upp den i sovrummet. Men det är ju så länge kvar *s* BF 25/8, RUL nästa vecka först. jag har sagt till frugan att tidigast i juni, men det är ju så svårt att låta bli!! Hade vi haft ett barnrum hade det inte gjort nåt ju, men nu ska den ju stå i vårt sovrum läääänge innan bebisen kommer. Vad tycker ni? När är det inte "för tidigt" längre? :P
Egentligen
behöver man inte sätta ihop den förrän bebisen har kommit. Det är inte världens största projekt så man skulle säkert hinna med det den dagen man kommer hem från BB också. Eller varför inte skruva medan man väntar på att värkarna tar i lite i styrka, för jag gissar att för de allra flesta är det så att man inte behöver kasta sig in i bilen. Fast man VILL ju.

Men jag håller med, hade man haft ett barnrum att fixa hade det känts mer ok. Men vad sjutton, kan man inte få "leka" föräldrar och prova på känslan att ha alla härliga barnsaker om sig hur tidigt man vill!?
Vi har inte köpt vår korg vi tänkt ha än, men jag försöker övertyga sambon om att vi måste sätta upp den i god tid och lära katten att inte vara där. Det är min ursäkt.
Imorgon har vi vårt UL som motsvaras av Sveriges RUL. Fast det blir vårt 5:e. För första gången kan jag gå dit utan att få för mig att läkaren inte ska hitta något hjärta som slår. För jag känner ju plutt varje dag. Myyyys!