• Jloow

Augustibebis 2012

Angående cykling så har jag fått stränga order från sjukgymnast och BM både denna och graviditeten med dottern att låta bli för att du belastar en fogsida åt gången så jag skulle verkligen inte rekommendera det om man börjat känna av fogarna. Jag cyklar eller går till jobbet i vanliga fall o redan i vecka 13 avrådde mig min sjukgymnast att fortsätta med det. Vilket jag är otroligt tacksam för men as tråkigt o behöva åka bil 2,5 km.. :/

• Jloow

Mammsen: det kan vara så att det är olika beroende på hur van man är att cykla. Jag är grymt otränad i lår/stjärt musklerna så jag skulle i alla fall undvika det. Kan ju vara annorlunda om man är i bättre form man man ska nog höra med en BM eller sjukgymnast vad som är lämpligt för just sig själv..

• Jloow

Mammsen - som sagt det beror kanske hur ens liv ser ut. Jag känner flera som gått på tex spinning till 8:e månaden utannågra som helst problem. så det beror nog helt enkelt på. Jag kan bara gå på egna erfarenheter och vad just mina läkare/bm/sjukgymnaster säger. Det jag vill understryka är att man ska lyssna på sin kropp för generella rekommendationer kan i bland stjälpa mer än hjälpa..

• Jloow

Mammsen - verkligen! Jag hoppas det funkar för dig! Jag saknar det redan men jag måste prioritera att ta mig till jobbet just nu.. Hade jag haft fast anställning hade jag nog kört tills jag hade för ont o sen gått hem på sjukskrivning men ny har jag provanställning fram till 31 juli så jag vill härda ut så länge som möjligt..

På tal om krämpor: är det någon mer som har problem med övre muskelfästena? Jag har tok ont på höger sida, typ nedre revbensbågen. Hade det med dottern också men kan inte minnas att det gjorde så här ont!!! :(

• Jloow

Trossan - det kanske det är. Jag har som ondast när jag sitter eftersom man är mer ihop tryckt då eller hur jag ska beskriva det.
    För mig känns det bättre när jag sträcker ut mig typ står o sträcker höger armen rakt upp och liksom drar ut. Men det är som konstant värk..

• Jloow

Idag var vi o beställde en britax b-dual med syskonsits, mjuklift och adapter för babyskyddet. Sen beställde vi även deras SHR II babyskydd med tillhörande isofixbas. Känns väldigt bra men dom kunde inte ge något slutpris eftersom jag hade fått en speciell deal från en av säljarna så dom skulle återkomma om slutpriset. Lite nervöst om dom kommer med ett helt annat slutpris än vi tänkt oss..

• Jloow

Vi har beställt ett britax SHR II babyskydd..

• Jloow

Gadget: ja precis det är samma. Det enda jag vet är att SHR:n har en annan typ av fästanordning som gör att man inte behöver ha några adapter till deras vagnar som har klick and go system. Det är den ända anledningen som vi köper den eftersom vi även beställt en B-dual med hela kalaset.. :)

• Jloow

Dom 10 pappadagarna grundas på SGI:n så det beror ju på vad man har för inkomst fastställd..

• Jloow

Gadget: haha det är lugnt. Tänkte att det är lika bra o rätta det på en gång.. ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012