Augustibebis 2012
Jag måste också häva mig upp. Det hjälper lite nu när jag har kryckor men det är ju för att man kan trycka sig upp med dom.. Men stel är man verkligen!
Jag måste också häva mig upp. Det hjälper lite nu när jag har kryckor men det är ju för att man kan trycka sig upp med dom.. Men stel är man verkligen!
Any: föräldrapenning baseras på den vilande SGI:n. Studietids SGI:n används när du söker bland annat TFP under studietiden.
Generellt sett så är det så att om du har en vilande SGI så ska FP baseras på det och eftersom du kan kombinera FP med studier så ser jag inga problem med det men jag kan kolla upp det lite extra i morgon när jag är på jobbet och återkomma till dig.
Any: ja jo förvisso men man är alltid osäker när det kommer till en själv, och när man själv dessutom tycker läkarintyget är otillräckligt.. Men det är bara i vänta och se.. Jag återkommer i morgon med svar om FP:n
Ang om man kan ha CSN och FP så är det i regel inga problem. Grundkravet för att ta ut FP måste dock uppfyllas. Det vill säga att man är tillsammans med barnet och att man vårdar det. Precis som strangeryoutwo skriver kan du ta ut FP de dagar man inte måste vara i skolan. Studerar man helt på distans kan man få full CSN och FP. Förutsatt att man vårdar barnet.
Any19877: FP betalas ut på den vilande SGI:n.
Sommar: det kan bero på hur Dina studier är förlagda. Om det är heltidsstudier utan någon distans del så anses det ju som att du studerar på skolan på heltid.
Ring till FK igen och fråga om detta. Det kan ju som sagt vara speciellt i vissa fall. Det jag skrivit är bara generell info.
"En förälder som bedriver bundna heltidsstudier kan normalt inte anses uppfylla kravet på att samtidigt vårda barn i den utsträckningen att föräldrapenning kan betalas ut. Om studierna är förlagda så att föräldern ändå kan anses uppfylla vårdnadskravet kan dock föräldrapenning betalas ut (prop. 1978/79:168, s. 56)."
Jag rekommenderar också FK här eller på Facebook. Dom är riktigt duktiga där.
Jag tror att det är jätte viktigt att man kan få skriva av sig när det är både toppen och botten. Kan vara skönt o få ut sig det för att kunna tänka på något annat.
fredrik.cafe.se/bloggen-ar-lite-sen-idag/
Jag måste bara dela med mig av dagens skratt.. Jag skratta så mycket att jag kiknade och tårarna bara sprutade.. Haha.. Nu ska jag krypa till korset och skalla kudden. Sov gott alla där ute!