• mijja12

Augustibebis 2012

Anneh: hann inte förän hon började tjata om att jag var tvungen att köpa barnolja och smörja in min kropp varje kväll samt gå naken 20 min så det tränger in i min kropp så sa hon att når jag inte överallt skulle jag be mannen göra det. Men va fan jag tycker absolut inte jag har mycket bristningar.. Efter besöket åkte jag inom pappas jobb ocv grät lite. Inte berättat för mannen än blir väl och göra det ikväll

• mijja12

Millas: nej jag har bara smort med lotion lite efter duschen inget annat. Tack så mycket

Fransyskan: tack ska försöka att släppa det

• mijja12

Tesdy: tack ska släppa det ut huvudet fattar bara inte att folk kan säga vad som helst till oss gravida.

• mijja12
    NiniMe skrev 2012-06-27 17:43:15 följande:
    Vad i hela helvete säger du... Fy fan, hon som har en sådan utbildning borde väl för tusan veta bättre?!! USCH rent ut sagt för osympatiska okunniga människor... Man kan inte hjälpa att man får bristningar, vissa är hormonella och vissa är genetiska, om det är meningen att man ska få dom så FÅR man dom oavsett vad man gör...
    Jag smörjer min mage för det är skönt mot kliandet och tyvärr så hjälper inte detta mot bristningar och det borde hon väl för fasen veta....
    Förstår att du blev ledsen, jag sitter här och blir riktigt arg men jag hade förmodligen reagerat likadant i chock...
    Hade jag varit du så hade jag iallafall tagit upp detta med en annan bm eller din ordinarie när hon kommer tillbaka... För sådana människor måste lära sig, hon kommer såra fler gravidisar
    Kramar i massor till dig och kom ihåg du är fin oavsett Hjärta
    tack så jätte mycket. Jo man känner sig helt "ful" när hon sa så, berättade för mannen innan och han blev lite paff eftersom vi båda har tyckt om henne på föräldrarutbildningen. Ska ta upp det när min ordinare bm kommer tillbaka. Dock ska jag till henne som jag var hos idag en gång till innan min vanliga kommer tillbaka. Undra om man kan ringa dit och fråga om man kan komma till någon annan eller kanske ta med någon anhörig dit som stöd typ.

Kramar tack detsamma. Hjärta
  • mijja12
    elfsan87 skrev 2012-06-27 18:40:03 följande:

Nu är vi många i denna tråden!! Är det någon mer som har gjort en ivf behandling tro?

Vi var på väg hade hämtat ut alla mediciner och skulle precis påbörja ivf försök men blev spontan gravid som dom kallar det. 
  • mijja12
    Albasmamma skrev 2012-06-27 19:21:39 följande:
    Hej tjejer! Har varit lite frånvarande i några dagar nu när vi har varit på semester. Hade tänkt läsa ikapp idag men är dödligt trött. Vi har bilat hemåt inatt, så totalt 11 timmar i bil och inte många timmars sömn. Ska, så fort barnen lagt sig bädda ner mig och hoppas få sova måånga timmar!

Får läsa mer imorgon men måste bara kommentera lite iaf:

Miijja: Men usch vilken kommentar, vad arg jag blir! Försök att inte ta åt dig.

tack så jätte mycket. 
  • mijja12
    Sommaren12 skrev 2012-06-27 19:32:55 följande:
    Miijja: tolerera inte en sån idiot!! Jag hade med blivit otroligt ledsen om nån sagt så till mig. Om du inte vågar ta upp det face to face så kanske det går att maila någon på stället. Låt det inte gå förbi. Är rätt säker på att om de andra på stället har nåt innanför pannbenen så kommer de inte acceptera hennes beteende heller!
    tack så mycket tänkte ringa dit imorgon eller så om det går att maila som du skrev, annars har mannen lovat att han ska följa med nästa gång för då har jag henne med tyvärr.. 
  • mijja12

Mammsen: tack för stödet. Jag tycker absolut inte du gjort fel ang din mans bror. Han har valt sin sida och vill inte ha barnet helt enkelt då är han tusan inte värd att veta att den kommit heller. Det är helt rätt att du tycker hon behöver lugn och ro det lär man ju behöva efter en förlossning. Hon behöver ingen som honom att störa henne i det fina just nu iaf. Kram

• mijja12

Klarvaken efter att bebis haft hicka i 30 min och svårt att somna om när hela magen ligger och hoppar. 2 dagar kvar på jobbet imorgon är min sista dag innan semester känns skönt men nu känner jag bara att jag vill ge upp och ligga hemma i sängen resten av veckan..

• mijja12

Elfsan87: jo det kändes skönt att slippa sprutorna och tabletterna. Hoppas allt går bra, tack så mycket. Men förstå er som gått igenom det. Svägerskan höll på i 3 år med sprutorna och sånt skit. Kram

Svar på tråden Augustibebis 2012