• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Maajsi

Hoppar ur. Har fått missfall. Nu väntar en massa prover för å se vad som är fel då man fått missfall och en son som dött i magen sent i graviditeten. Lycka till ni andra! :)

• mammsen
    Saaajmon skrev 2012-01-09 20:15:11 följande:
    Jag har märkt det att när jag har vart på akuten så har jag fått komma in direkt och fått rätt hjälp, medan de andra som är äldre får vänta trots att de behöver mer hjälp än mig. 
    Jag var med ung i mn första grav och jag tror inte det beror på att vi är unga vi får hjälp fortare, utan att vi kräver att få veta att allt är bra.. alltså jag tror den yngre generationen vågar ta för sig mer.. Det har jag fått höra av min bm att man märker skillnad på de som är unga och äldre på att yngre vågar ifrågasätta och ta för sig medans äldre oftare accepterar ett nej och gör som de förväntas.. Så klart är det inte så i alla fall.. men vad tror ni??
    Jag kom in en gång till en full akut på kss i skövde och de hämtade mig omedelbart, jag han knappt sätta mig.. Dock var jag i ganska dåligt skick, typ helt utorkad, grå och kräktes blod.. Jag sa att jag skulle ha hjälp med samma och det fick jag..
  • mammsen

eller vad tror ni? kan det vara så att den nya generationen "tar för sig mer" och därför får saker lättare och snabbare??

• Saaajmon
    mammsen skrev 2012-01-09 20:23:06 följande:
    eller vad tror ni? kan det vara så att den nya generationen "tar för sig mer" och därför får saker lättare och snabbare??
    Jag tror att det är så. Jag märker det själv att vi kräver mer och vågar fråga om det är något som är fel :) 
    7 Augusti ♥
  • mammsen
    Maajsi skrev 2012-01-09 20:20:15 följande:
    Hoppar ur. Har fått missfall. Nu väntar en massa prover för å se vad som är fel då man fått missfall och en son som dött i magen sent i graviditeten. Lycka till ni andra! :)
    Fy vad orättvist!! Kram på dig!!
  • Jollijanna81
    mammsen skrev 2012-01-09 20:01:47 följande:
    Gud vad kul!! Välkommen!! Hur mår du hitills då?
    Tack =)
    Jag mår toppen, har inga krämpor alls
    Känner mig likte svullen på kvällen men mår prima.
    Kastar in en bild på bildtråden Gravid
  • AnnaSv

Maajsi: nej vad tråkigt att höra hoppas dom hittar orsaken och kan åtgärda det!

• Saaajmon
    Maajsi skrev 2012-01-09 20:20:15 följande:
    Vad tråkigt... Usch, vill inte att det ska hända någon! :/ 
    7 Augusti ♥
  • Saaajmon

Jäkla tv.. Ser på mästerkock nu och när en tjej gick vidare och när hon börja gråta så började jag göra det. Hormoner Solig

7 Augusti ♥
Svar på tråden Augustibebis 2012