• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • TheMaraja
    EttMirakelTack skrev 2012-01-10 11:42:48 följande:
    En fråga:

Är VUL nått man får då i vecka 10-13?
    Eller är det olika?  
    Välkommen hit Det är nog olika. Många gör det tidigare också. Fråga din BM eller om du kontaktar en privat klinik och säger att du vill göra ett.
  • TheMaraja
    FruFoxy skrev 2012-01-10 11:22:47 följande:
    Mariaostling:
    Bra att du sa det!
    Om man ska göra ul, vart går man in då? Är det 58 då också?  
    Jag är osäker på var UL är, kanske det som var i 60. Men som sagt, det går en lång korridor mellan 60 och 50 inne i deras lokaler så det är inge krångel om man går fel
  • iframtiden

Moderkaksprovet gick bra men var en hemsk upplevelse! Nu är det missfallsrisk några dagar, men idag har jag inte ont och allt känns bra. Om tre veckor får jag svar om bebis är frisk.

Titta vilken underbar bild jag fick!! Är i v 12+1

Spana in fötterna!

• TheMaraja
    Augustimamman skrev 2012-01-10 11:33:20 följande:
    Välkommen alla nya! Nu är vi MÅNGA! :)

MariaOstling: skönt att du fick vul! :) snart får du se ditt frö! :)
    Ja äntligen! Känns rätt nära ändå Jag har mycket att göra på jobbet och mycket hemma så dagarna går rätt fort ändå.
  • TheMaraja
    iframtiden skrev 2012-01-10 11:55:42 följande:

Moderkaksprovet gick bra men var en hemsk upplevelse! Nu är det missfallsrisk några dagar, men idag har jag inte ont och allt känns bra. Om tre veckor får jag svar om bebis är frisk.

Titta vilken underbar bild jag fick!! Är i v 12+1

Spana in fötterna!

Underbar bild Va härligt att se!!
  • Lillafamiljen

Sitter här & väntar på att BM ska ringa angående mitt hcg-värde som nu ska ha höjts en hel del. Som jag skrivit i tråden innan så trodde jag ju att jag va i vecka 9 nu men när dem gjorde VUL såg dem ingenting.
    När jag lämnade blocprov i torsdags låg hvg på 3300 & nu vill jag att dem ringer & säger att det höjts som det ska!
    Egentligen är jag inte jätte orolig men efter gynläkarens klumpiga uttalande om att han inte såg någonting & att det nog inte va någon normal graviditet så kan jag inte riktigt släppa det.

Mina symptom är nu svagt illamående, riktigt öm i brösten, trött & hård i magen.
    Kram på er alla :)      

• FruFoxy

iframtiden:
    Fin bild! Är det örat man ser där också?
    Hoppas bebisen är frisk!

olidligväntan:
    Håller tummarna att du får glada besked! 

• iframtiden
    FruFoxy skrev 2012-01-10 12:08:32 följande:
    iframtiden:
    Fin bild! Är det örat man ser där också?
    Hoppas bebisen är frisk!

olidligväntan:
    Håller tummarna att du får glada besked! 
    Jag funderar på om det kan vara örat, men jag vet inte.
  • mammsen
    EttMirakelTack skrev 2012-01-10 11:22:26 följande:
    Då kommer jag med här!!! 

Har BF i slutet på augusti.
    Plussade på juldagen :)

Har med känt molvärk i livmodern, illamåendet är här sen vecka 5, eftermiddagstrött är jag med!
    Men det gör inget, för jag är gravid!!!!!

När jag plussade så var jag & min sambo i princip säkra på att vi inte kunde få barn så det var en underbart härlig känsla när det stod GRAVID!! Det var en härlig jul!!

Gick in i vecka 8 igår!

Jag är såå lycklig!! 

Hej! Känner igen vad du menar med att ni i princip inte trodde ni kunde, vi hadde försökt i 18månader och hadde tom slutat hoppas.. när mensen var någon vecka sen skulle vi göra ett gravtest för att vi inte skulle gå och hoppas att jag var gravid i onödan.. vi blev CHOCKADE.. haha

Och välkommen såklart =)
  • Augustimamman

Kiwifröet: vul ingår inte. Vill man göra det av motiverad anledning hör man sig för med sin bm eller privat gyn. Det görs alltså ingen speciell tidpunkt.

Svar på tråden Augustibebis 2012