Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Har ju glömt att uppdatera sedan min oro om att inte känna bebisen; hon kickar på för fullt där inne! Flera starka sparkar som känns utanpå har hon fått till, och så en massa gruff och bök som känns inuti. Glad

Aprilia1977 skrev 2012-03-07 20:43:29 följande:
    Förstår inte mina känslor idag. Har gått från att vara skit förbannad till att just nu sitta i soffan och vara gråtfärdig och rädd. Otroligt rädd. Tänk om allt inte är som det ska, tänk om vi skulle ha gjort NUB/KUB-testen, tänk om "damsugaren" (kondisbiten) som jag åt skadat bebisen. Tänk om......

Usch, varför är man så orolig över att allt inte ska vara bra. 

Har ont överallt. Är det normalt`? Har fått så otroligt ont i en muskel/sena som strecker sig från knät upp, längs lårets utsida och bak mot rumpan. Varför är det så???? Har ont i magen, mensvärkar och andra konstiga känslor i magen, vad beror det på?

Har försökt att nå min BM; ringt och lämnat tfn och namn. Hon lyckas alltid ringa upp när jag inte kan svara (hände denna och förra veckan). Hon lämnar ett meddelande "Hej, vi hörs i morgon". Jag tror genast att hon kommer att ringa upp, men ack nej, jag måste ringa igen och boka ny tid! Fasiken!!!

Gråter

RUL på tisdag, då får vi väl allt svart på vitt! Nästan allt iaf!
    Var dammsugaren ett exempel bara, eller vad är det du oroar dig för där?

Och jag håller med, låter som ischias. Försök ta tag i det så snart det går, för det är inte roligt. Har också problem med det, i vänster ben. Samma när sonen föddes, och epiduralen gjorde underverk med förlossningssmärtan, men ischiasen rådde den inte bot på, och helvete vad ont det gjorde då när sonen skulle ut! Kändes som någon försökte slita av hela benet.
    Efter förlossningen var det dock borta, men ändå... värt att uppmärksamma tidigt så att du orkar tills det är dags.
    {#emotions_dlg.flower}
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-03-08 09:56:01 följande:
    Tack för de fina orden! Är nog lite hormonsvajig idag. Gråter nu för andra gången denna morgonen.
    Älskar det lilla livet inom mig så fruktansvärt mycket. Vill att h*n ska få det allra bästa. Tror jag oroar mig en del eftersom min bästa vän och hennes pojkvän nyss separerade. De har en pojke på snart två år. De var så himla kära och lyckliga när de väntade barn och nu pratar de bara skit om varandra. Tror vårt förhållande är starkare än deras, allt gick så snabbt när de träffades, jag och min pojkvän har varit tillsammans i nio år och redan gått igenom tuffa grejer som gjort oss starka och trygga i varandra men ändå är jag livrädd för att barn ska förändra allt.
    Det är väl bara en sån dag...  
    Läs NiniMe's inlägg när det känns kasst i framtiden. Det var på pricken bra förklarat. Och jag håller med; det kommer vara tufft, men man kommer igenom det om man är öppen och villig att jobba med varandra. Ibland får man kanske göra saker för husfridens skull, ibland får man inse att den andra föräldern kanske är tröttare, och man ska givetvis förvänta sig samma omtanke tillbaka.
    Det finns mycket som kan göra att man glider ifrån varandra när man får barn; jag och mitt ex. gjorde det absolut. Det var saker som inte märkts så mycket innan som gjorde stor skillnad, ex. ansvar och egnagemang i barnet. Detta hade nog kunnat räddas om vi båda hade kunnat prata om det och unna den andra egentid, sömn osv. istället blev vi två motpoler som bara såg orättvisorna mot oss.

Man måste faktiskt inte vara bäst jämt, och visst finns det par som enbart utstrålar lycka och som alltid har det jättebra; men vanligare är nog att man har det för jävla tufft ibland, men man håller ihop för att man faktiskt i grund och botten älskar varandra.
  • Stövelkatten
    14mars skrev 2012-03-08 11:07:59 följande:
    Andra dagen på VFUn och så får jag vara hemma för att jag har gått och blivit sjuk, ont i halsen och feber.. Känns inte så bra! Kan det vara någon fara för bebisen när man har feber?
    Nix. Så länge den håller sig normal.

(saknar VFU, det är det bästa med hela utbildningen)
  • Stövelkatten
    Tifan skrev 2012-03-08 12:45:04 följande:
    Inte för jag vet om vi har diskuterar sex här förut men måste fråga... Har ni det fortfarande? Om ni har det, är det någon som får som mensliknade smärtor i livmodern? Kan inte säga att det känns som SD men jäkligt obehagligt är det.... Och sen har jag foglossning så det är ingen höjdare där av heller...
    Självklart har vi sex, när det känns som att man har lust. Och dina smärtor är nog sammandragningar, men kanske inte så kraftiga? Om det inte är skönt med penetrerande sex så kan ni väl göra andra saker? För farligt är det ju inte, tvärt om.
  • Stövelkatten
    Gadget skrev 2012-03-10 21:40:28 följande:
    Tjejer, har ni fått mjölk i brösten?!?
    Jag låg lite halvt på sidan i soffan och vilade och upptäckte att jag mitt på bröstvårtan hade en liten våt fläck på t-shirten. Såg sedan att det var några mindre intorkade runt om som om tröjan rört sig lite.
    Ska det komma redan? Känns lite creepy...
    Hihi, lite kul för jag drömde om det i natt. Fast om mina egna bröst då.
    För vissa kommer det tidigt, för andra senare, och vissa läcker inte alls förrän bebisen är ute. No worries. Lite jobbigt kan det dock vara att sova med bh och amningsinlägg osv.
  • Stövelkatten

Hej hej! 19+6 idag och barnmorskebesök nr två avklarat. Både jag och bebisen verkar jättefriska; mina järndepåer samt järnvärdet var bra, bebisen pigg och kry, och allt annat i ordning.

Frågade om Ischias, och BM sa att jag kunde ju prova sjukgymnastik och akupunktur, men eftersom jag hade samma problem förra graviditeten så är det nog bara att acceptera att närven hamnar i kläm på mig.  Så nu hänger jag i så länge jag kan och hoppas att jag kan jobba så länge jag tänkt.

Har tvättat bebiskläder jag haft i källaren, och samlat ihop allt vi faktiskt hade hemma. Vad jag kan se så fattas det typ lite strumpor. Och så möbler till ungens rum, och en barnvagn. Känns skönt.

Den lilla hoppar runt där inne som en vilde, barnmorskan fick en redig kick, men sambon har fortfarande inte känt något. :-S

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-03-13 12:12:07 följande:
    Tillbaka från rul. Allt såg så bra ut det bara kan. Har moderkakan i bakvägg och blev inte fram- eller tillbakaflyttad.
    En liten flicka väntar vi!! Hjärta Är så himla överväldigad och lycklig just nu! Grät på rulet haha!
    {#emotions_dlg.flower} Grattis!

Många tjejer det blev i tråden, någon som har koll på statestiken än så länge?
  • Stövelkatten

Mina tankar till er som inte fått så goda nyheter. Jag hoppas att ni känner att ni har ett stöd i oss okända som råkar finnas här i tråden.
    Och någonstans är man ju också tacksam att vi bor just här, där vården är så pass bra som den är.

Många kramar till er alla.{#emotions_dlg.flower}

• Stövelkatten
    jguz skrev 2012-03-13 14:08:00 följande:
    Vad betyder det? ETA?
    Estimated Time of Arrival. Brukar själv använda det i jobbet, när man beställer saker då. annars är ETR (Estimated Time of Resolvance) ett annat favvouttryck, kanske mer lämpat för trotsiga perioder.
Svar på tråden Augustibebis 2012