Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Aprilia1977 skrev 2012-03-13 19:56:46 följande:
    Ja, RUL-dag idag är nog ingen bra dag... tisdagen den 13/3 har nog fått sig en stämpel.

Mitt RUL gick inte heller den som det hade tänkt sig, vi var tvugna att avbryta undersökningen, höll på att kräkas på sambon, det svartnade för ögonen och hade den mest tänkbara smärtan i låret....

Fick istället tillbringa eftermiddag och kväll på akuten... för att där konstatera att det inte var så mkt att göra med mig utan "tiden får läka det onda", sa läkaren utan att ens ha tagit tag i mig.

I morgon bokas en ny tid upp för fortsatt undersökning av bebis.  

Jag är så ledsen för er; Strongenough och Pixel3, jag håller tummarna att allt ordnar upp sig, kanske inte en tröst, men vet hur den smärtan känns!Hjärta    
    Huh, vad beror det onda på då? Menar de att det är extrema graviditetskrämpor eller är det något annat som gör att du har så ont?
  • Stövelkatten

Finner du lustigt att någon går in i bildtråden för att kommentera att där är mycket text... Hur som helst; om du är ny i tråden så är du välkommen att skriva här!

Jag är hormonmonster som tar allvarligt på alla former av kommentarer som rör min kropp och hur den förändras. I morse sa min sambo, just som jag skulle gå ut; "den där tröjan är alldeles för lite". "För liten för vad?, För vädret?" "Nej, för dig." Grr... jag valde en liten tröja för att den skulle sitta ÖVER magbullen. Och... hur många tröjor har jag som inte är "försmå"? Det mesta är ju det, men man använder det på ett annat sätt nu, men långt linne under tex. Fånig sak att bli sur över, men jag tycker det var en sån onödig kommentar om något uppenbart. Hade ju hellre hört "va fin du är!"

• Stövelkatten

Jäh, har beställt barnvagn nu. Erbjudande på Kronan, och jag vågar inte räkna med att de har det igen innan BF. Nu ska jag bara hoppas på att deklarationen ser bra ut, så man inte ska betala en massa i stället. Vore ju trist. :-S

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-03-20 21:32:47 följande:
    Härligt med bajsprat! :) jag har en nytt-fråga till alla som har ett eller fler barn. Har ni förlorat någon känsel i muffen efter era förlossningar? Detta har nu blivit min största skräck!! Klarade ju en förlossning, men nu då? Ska jag få behålla känseln? Fan så orolig man kan bli...
    Verkligen inte! Tvärt om- däremot kan det lätt bli lite obehagligt just där mit lilla ärr är efter att jag sprack lite (tre stygn), men det är det enda.

Däremot verkar det som att mushin nu har isolerat sig helt från omvärlden, inte ett endaste litet tecken på liv där nere.... jättekul...
  • Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-03-21 11:17:52 följande:
    Ni som gjort rul på mamamia, har ni fått med er något papper om rul när ni gått? Kom på det nu att jag alltid fått det med de andra men fick inget nu. Går det elektroniskt numera eller?
    Nä, inget papper fick vi, däremot visade hon vad hon skrivit elektroniskt i journalen, så det är nog där de hittar allt.
  • Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-03-21 12:37:34 följande:
    stövelkatten:
    Går du på mamamia när du har dina vanliga kontroller också? 
    Aha, ja det gör jag ju. Tycker du ska ringa och kolla, kanske de inte tänkte på att du inte går där annars? Värt att kolla upp så att du får rätt info i journalen. Annars har de ju ibland tillgång till journalerna mellan olika instanser, om man går med på det, kanske är det ett sånt läge här?
  • Stövelkatten
    mammsen skrev 2012-03-24 19:52:27 följande:
    Kan inte någon hjälpa mig att lägga till mig i bf listan?
    jag har med bf 19/8 med andra barnet men när jag försöker så blir det bara en klumptext,,

Ser att ni snackat inköp med!

Vi har en byrå som man fäller ut som skötbord sedan tidigare,

Jag köpte en ny vagn på mellandagsrean en cresent classic (den med svängbart styre) med hårdlift
    Vi har handlat lite nya neutrala kläder i strl 50, 56 och 62 och sängkläder och söta sådannadära man kan hänga över sängen och skötbordet ni vet.

Och idag! Har vi varit på barnbytardagar och handlat bebiskläder i strl 50, 56, 62 och 68 så vi har till första halvåret. Fick även tag på babybjörns bärsele, babygym från babyproffsen, Babysitter, och skötbädd m.m för bra pris i kanonskick! Fick även uppgraderat en hel garderob till dottern i strl 110. Sååå nöjd är jag!!!

Det vi har kvar är spjälsäng och babyskydd sedan är vi i stort sett färdiga,, vill ha allt färdigt senast till månadskiftet juni/juli med blöjjor och allt! då är jag i ca v 33. Sedan när jag är tung och trött ska jag bara slappa och vänta på bebis utan någon stress om att inte vara färdig.. 

JO!! Jag och mr right och dottern käkade lite god mat på restaurang tidigare och snett mittemot oss satt 2 alkisar, den ena av dem satt och stirrade på mig hela tiden och när hans sällskap gick ut för att röka började han snacka med mig. Varpå jag lite trevligt försökte ignorera han och sa lite diskret till sambon att "jag tror han pratar med mig" varpå min sambo som för tillfället tydligen är hög på testosteron vänder sig om med mördarblicken och frågar om han snackar med oss?! Då ska ni vara medvetna om att min sambo är otroligtr lik edvard norton i american histori x. Samma blick, ansiktsform och rakning, dock har min sambo lite mer tattueringar.. Och,,, jag har aldrig sett han sån!! Lugna ner dig lite sa jag, "så farligt var det ju inte" men sammtidigt blev jag lite extra kär där en stund i min överbeskyddande älskling <3 Haha
    Missade jag något eller var denna "alkis" otrevlig på något sätt? Med tanke på reaktionen.
Svar på tråden Augustibebis 2012