Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Gadget skrev 2012-05-22 09:11:40 följande:
    Och stövelkatten har vi inte heller hört av på länge, eller? Just de som alltid varit flitiga på att skriva märks extra när de inte gör det.
    Var är ni?
    SORRY!!!
    Jag har nästan helt övergått till min underbara IPhone och där har jag inte orkat ladda hem Beta-appen, förrän idag!

Jag ska bättra mig...
    Vi har haft en omtumlande vår, dels med min sjukskrivning men också sonens neuropsykologiska utredning. Igår fick vi konstaterat att han har autism syndrom och ADHD. En del att smälta såhär inför hans skolstart i höst, kan man säga.

Nu har mina sammandragningar lugnat ner sig och jag börjar äntligen känna mig LEDIG efter alla läkarbesök mm. Vi har hunnit med vår lilla  semester i Tyskland och i samma veva fått i princip allt vi saknade i bebisväg. Babyskydd, babysitter, babygym, en massa kläder osv. Allt begagnat, vilket känns skönt!

Så, nu ska jag läsa ikapp om er alla. Jag har saknat er!
  • Stövelkatten
    DetGodaLivet skrev 2012-05-22 22:39:55 följande:
    Skönt att se att allt är väl med dig då!

Hade ni de diagnoserna på känn eller kom det överraskande? Måste ju vara skönt att ha det färrdigt i alla fall, brukar bli lite lättare framöver då. Men du får gräva ner dig i pappersarbetesträsket med vårdbidragsansökan och annat.
    Nej, det var ju ganska väntat, men jag trodde nog inte han skulle få båda diagnoserna. Och såklart så blir det ju mycket att ta in, nu när man äntligen "kan" göra något. MEN, det värsta hade varit om de konstaterat att han har svårigheter, men inte tillräckligt för att ställa en diagnos. Nu har han som sagt en massa rättigheter till hjälp. Jag ska bara få ihop mina egna ADHD-tankar för att reda ut allt!
  • Stövelkatten
    jguz skrev 2012-05-23 00:28:52 följande:
    Stövelkatten:

En av mina söner har oxå diagnoserna atypisk autism och adhd. Han fick sina diagnoser precis innan sommarlovet mellan förskola och förskoleklass.

Adhd hade jag nästan trott innan utredningen började men autism kom som en överaskning. Han fick börja i särskola i förskoleklassen, men sen i ettan i vanlig klass att han har fått sina diagnoser hjälpte honom otroligt mycket!!

Vad fint att höra! Han kommer inte gå i särskolan som det ser ut nu, men förhoppningsvis hinner skolan få fram tillräckligt med resurser. Har ni vårdnadsbidrag? Du får gärna svara i gb, förresten. Jag kanske inte ska kapa tråden med sett. :)
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-05-23 07:33:57 följande:
    Idag är min sambo billig.... Morr!!

Hej katten! Vi har saknat dig :)

Idag har jag molvärk och svullen i muffen, känner mig verkligen höggravid, mer och mer för var dag som går!

Jag har saknat ER!

Det här med svullen muff känner jag igen. Och den obehagliga smärtan av tett litet huvud som vrider sig mot diverse nerver. Hu.
  • Stövelkatten
    LiJon skrev 2012-05-23 13:14:51 följande:
    Förstår inte hur det kan vara så olika det här med sjuskrivning för foglossning? Jag får gå via vårdcentralen, har frågat om mvc har egen läkare men de sa nej och att man går via dom. Skrev ju förut om läkaren som inte ens visste vad foglossning var eller knappt undersökte, och skrev världens torftigaste intyg... well, fick ju träffa ny läkare dagen efter som var något bättre och blev sjukskriven två veckor till att börja med, som går ut idag. 

Så idag var jag dit och träffade en ny stafettläkare, som knappt heller kunde språket (förstå mig rätt, jag har ingenting emot utländska men jag tycker det är sjukt viktigt med förståelsen just inom sjukvården...) och jag märkte att han inte förstod allt jag förklarade .Han skrev iaf ett intyg och förlängde två veckor. Förklarade att jag går på semester den 15 juni och frågade om han inte kunde förlänga fram tills dess, men man kunde bara förlänga två veckor enligt honom. Vad jag förstår blir vissa sjuskrivna ända fram till BF? Nu måste jag ju dit runt den 7e juni IGEN för att fixa en sjukskrivning till i en vecka. 

Tog dessutom upp mina onda sammandragningar som jag får när jag går/är igång för mycket, har tagit upp det med BM och enligt henne är det bara att ta det lugnt. Tänkte att det kanske var bra om det står med men då sa han bara "jaa första graviditeten är man så orolig, man kan vara arg och ledsen, nästa går mycket bättre". Hallå det var väl inte mitt humör som var problemet? Gah blir så matt. Räknar med att få avslag från FK, får se skatteåterbäringen som min "lön" i juni istället för en rolig bonus som jag hade hoppats på. Lite bitter idag jaaaa, haha ;)

Hur kan mvc inte ha en läkare? Låter konstigt. Och jo, sammandragningar bör också uppmärksammas. Kan du vända dig till någon privat gyn eller så? Stå på dig! Och din semester ska inte användas till detta, spara den istället. Hoppas du hittar någon som är lite mer kunnig inom ämnet!
  • Stövelkatten
    Jloow skrev 2012-05-23 16:34:20 följande:
    Vad säger ni tjejer. Kanske är dags för en ny BF lista. Känns som att den senaste är rätt inaktuell och sen saknas det ju alla BF från den 20:e, för någon måste väl ha BF efter 20 augusti?

Jo, men en Bekkah hade kapat av tråden när hon kopierade, så nu kopierade jag bara sista fullständiga lista.
  • Stövelkatten
    Novixi skrev 2012-05-23 17:12:56 följande:
    Nu är jag hemma från fl. Ringde dem innan och de ville jag skulle komma in på koll eftersom liten inte har rört sig lika mycket och ofta idag. Ctg såg bra ut och även gjordes ett "snabb"-UL för att kolla mängden fostervatten. Detta tyckte läkaren också såg helt okej ut och tyckte vi kunde avvakta till fredag då jag ska på extrakontrollen hos BM. Men skönt i alla fall att det var okej med bebis! :)

Skönt!
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-05-23 19:19:43 följande:
    Inte för att jag tröttnat på att va gravid men finns det nåt ni saknar från ograviditeten? Jag längtar efter vin i floder, att kunna ta ut mig helt på gymmet samt en medium oxfilébit och chevre! :)

Jag saknar vin!!! Eller öl. Till och med en red Bull/ vodka! Och att sitta på balkongen med kaffe och cigaretter. Ah...!!! Och blodig biff är något jag verkligen, verkligen vill ha!

Vi har bestämt oss för att trots allt köpa ett skötbord, men vill hitta ett billigt vitt. Och nu hittar jag inget bra i närheten! Typiskt.
  • Stövelkatten
    lills skrev 2012-05-23 20:12:16 följande:
    Stövelkatten: Vi köpte ett skötbord på IKEA, SNIGLAR hette det och så målade vi det vitt. Blev både billigt och bra:)

Tack för tipset, men det jag är ute efter är ett bord med mer funktion och förvaring plus att jag inte vill behöva fixa till något själv.
  • Stövelkatten
    any19877 skrev 2012-05-24 06:54:09 följande:
    Hej tjejer! Idag är jag i v 28+2 och har vaknad av mensvärk. Är det någonting jag ska oroa mig för? Hoppas att tvillingarna kommer inte flr tidigt:(

Att man har som mensvärk är ju vanligt över lag och i sig inget tecken, men oroar du dig så är det ju bättre att kolla upp.
Svar på tråden Augustibebis 2012