Augustibebis 2012
Spännande Ninime!
Om jag översätter tyskan rätt så var vår pojke fixerad förra veckan i 35+5. Fast jag undrar hur era BM avgör detta och om de är ruckbara o.s.v.?
Han gjorde gynundersökning på mig vilket de gör vid varje besök. Han kände huvudet där nere med fingrarna och sa att nu ligger han "fest"=fast. Det borde ju betyda fixerad?
Han pratade också om det någon nämnde ovan att om han inte är "fest" och vattnet går måste man åka ambulans, annars kan man ta sig in själv. Anledningen till detta fick jag förklarat på föräldrakursen är att om bebisen inte ligger tillräckligt långt ner och vattnet går med en splasch kan navelsträngen åka med en bit ut eller komma i kläm om sedan huvudet börjar trycka på. Därför ska man lägga sig ner med rumpan högt och ringa ambulans så att det inte blir tryck på navelsträngen som då skulle kapa syretillförseln till bebisen. Vet inte hur vanligt det är, har aldrig hört om det tidigare. Men men.
För övrigt älskar jag också vår tråd och känner som att jag delvis känner många av er. Har så många gånger drömt om er och jag tycker med den fina stämningen vi haft hela tiden har det varit guld värt att kunna läsa om era erfarenheter och bolla funderingar.