Augustibebis 2012
Äsch, jag som är besatt av födslar och förlossningsprogram (var det även innan graviditeten) får inte se Barnmorskan i East End från Tyskland. Här verkar de inte visa såna program, i Sverige har det ju gått flera omgångar både från Svenska sjukhus och från England. Nu verkade ju detta mer vara en dramaserie, men ändå.
Ni hade skrivit så mycket under dagen, minns inte vad jag ville svara på riktigt....
Jo, amningsbh från Lindex har jag köpt både en i spets för ganska länge sedan och tvåpacket i ekologisk bomull. Gillar båda men tvivlar på att jag kommer kunna ha dem i början av amningen. När jag köpte tvåpacket tog jag i lite i storlek och detta var bara ett par veckor sedan när jag var hemma i Sverige. Men de sitter redan rätt tajt. Vet inte om jag lyckats krympa dem i tvätten eller om boobisarna vuxit. Men när värsta mjölkmaskineriet lagt sig om några månader kanske de fungerar. Och nu går de bra också. Likaså med amningslinnena från Lindex som jag också köpt i två olika storlekar vid två olika tillfällen börjar bli trånga. Det mesta börjar bli trångt.
Mina gravidblusar spänner över magen. Tycker inte den är såååååå stor. Och den ska växa i två månader till. Fast igår träffade jag dels min mamma-förlossnings-grupp för sista gången där alla ska ha innan mig och min mage var nog den största. Sedan på kvällen träffade vi för första gången våra blivande grannar där vi ska bygga hus. Visade sig att de väntar barn nr 2 i augusti också. Roligt. Men hon hade minimage.
Jag funderar för övrigt också på vad som räknas som höggravid. Fullgången, d.v.s. v 38? Börjar känna mig rätt höggravid, fast jag är ännu inte trött på det i alla fall.
Ang. hemorojdsalva och andvändning på andra ställen t.ex. slidan skulle jag nog inte prova mig på. Jag kan ha fel men har för mig att hemoroidsalvan innehåller något bakteriedödande för att spruckna hemoroider ska kunna läka bra i den miljön där i ändtarmen. Känns inte så bra att smeta in slidan med. Men det kanske finns något annat alternativ? Eller så har jag fel. Men jag skulle i alla fall kolla upp det väldigt noga innan jag använde det.