Augustibebis 2012
Tack förresten för bröllopsgratulationerna. 
Jag har en fundering angående det här med skötplats. Vi bor än så länge bara i en tvåa med ett väldigt litet badrum i väntan på att vårt husbygge ska ta fart. Vi har sagt från början att vi struntar i skötbord, tänker att vi kan ha en skötbädd som vi kan flytta mellan soffa och golv och var vi nu känner för att byta blöja. Vet att vänner till mig gjort så och varit nöjda med det.
Till saken hör att jag är lite anti såna där våtservetter till bebisrumpan. Jättebra att ha i skötväskan, men inte för varje blöjbyte hemma. Vi vill gärna undvika så mycket kemikalier som möjligt för bebisen och bara tvätta med tvättlappar och vatten och kanske lite babyolja. Och detta blir ju då förstås lite krångligt om man samtidigt ska byta blöja i soffan eller så där man inte har tillgång till rinnande vatten. Badrummet är verkligen jättetrångt så där får vi inte plats med något. Visst, på badrumsgolvet kan vi ju i och för sig krypa omkring.
Min fråga är egentligen; hur äckligt är det att byta blöja i köket? Är det fullständigt ohygieniskt? Vad säger ni?
Hur har ni andra planerat som bor trångt och inte har plats för skötbord?