• Novalina

Augustibebis 2012

LiJon skrev 2012-02-10 14:03:55 följande:
    Hade preciiis sådär första tre veckorna, hungrig en timme efter rejäl måltid och vaknade t. o m på natten och åt Min BM's teori var att kroppen antagligen behövde det, och jag tror det stämmer. Jag är rätt liten och käkade inte så mycket kolhydrater innan t. ex, typ lite omedveten GI/LCHF, så jag tror kroppen verkligen behövde ladda med kolhydrater när jag blev gravid.

Nu har den där sjukliga hungern lagt sig, och jag har nog lagt på mig 3-4 kg skulle jag tro, också rädd för att det ska bära iväg men samtidigt tror jag på att lyssna på kroppen
    Känner och tror detsamma! Man ska lita på kroppens signaler, men förståss äta så nyttigt man kan iaf.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Sommaren12 skrev 2012-02-10 14:11:13 följande:
    I hear you! Samma här. Har precis skickat iväg mannen till att köpa material till varma mackor. Förut var jag lite si och så med maten, åt bra men sällan. Har aldrig varit bra på mellanmål. Nu MÅSTE jag äta var tredje timme. Minst. Är hungrig efter två men försöker stå ut tre timmar för att inte äta för mycket. Har gått upp 1,6 kg hittills så än så länge oroar jag mig inte över det men jag har inte vant mig. Jag överraskar mig själv hela tiden. Och hungern kommer dessutom sådär PANG, inte smygande... 
    Hoppas det ger med sig... Är urless på knäckebröd nu. 
    Hahahaha, ja - EXAKT så är det för mej med!! Tyst
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    DetGodaLivet skrev 2012-02-10 16:44:16 följande:
    Grattis! Jag gjorde samma slags inhopp/avhopp i juli-tråden, men plussade månaden efter och allt har gått bra. Lycka till!!!
    Själv fick jag mf i okt och gick därför ur juni-tråden och är i denna ist. nu.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Sommaren12 skrev 2012-02-10 17:29:07 följande:
    Välkommen! Ja jag brukar ha vatten och vindruvor med mig. Mamma tipsade om kolsyrat vatten som mättar lite mer, men det tycker jag är lite omiljövänligt att alltid ha med sig om man nu inte har en sodastreamer hemma...
    En sodastreamer kan man ju bara inte leva utan, särskilt inte som gravid!!! Skrattande

Ett tips är att skippa alla konstiga smakampuller, och ist. tillsätta lite nyttig (helst) eko-saft i valfri smak = godaste målidsdrycken eller till ett pass popcorn!! Tungan ute
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Sommaren12 skrev 2012-02-11 07:18:48 följande:
    Novalina: jag gör smoothies i blendern ist. På bms begäran... Hon predikade om vad man borde äta som gravid och så sa hon bär. Jag sa lite käckt "bär är ju inte så lätt att få i sig vintertid", då spände hon ögonen i mig "Det finns frysta. Gör en smoothie." slutdiskuterat liksom haha. :)
    Smoothies, vilket bra tips! Har ju en blender hemma och en massa bäri frysen. *mums!!* Tungan uteSkål
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Naimis skrev 2012-02-11 08:05:23 följande:
    Hejåhå- Inte vad jag vet . Nej jag och några vänner diskuterade detta för bara några dagar sedan. En av dem fick reda på att hon hade de samma dag, en vecka innan BF för hennes del. Hennes systerson hade blivit smittad när han föddes och dessutom är hon mikrobiolog och väldigt intresserad av all sorts forskning.
    Vad svarade du på här, så man förstår sammanhanget... Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Naimis skrev 2012-02-11 08:06:42 följande:
    Gud va sugen jag blev på smoothies nu. Får försöka övertala min make att en blender är en bra investering.
    Det är det verkligen!! Bra att önska sej om man fyller år eller i julklapp med. Men nu är det ju långt till nästa julö förståss...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    novaunique skrev 2012-02-11 10:33:11 följande:
    Har inte känt av bebis i magen på flera dar. Innan har det varit iaf EN liten buff per dag. Men nu - nada. Fasen vad orolig man blir direkt! Kanske är dags att investera i en sån där Angelsound ändå...
    Nån annan som upplevt samma sak? Att det lever om och sen blir lugnt därinne..?
    Önskar er alla en mysig lördag!
    Samma här. Kände en pyttepuff häromnatten, men sen ingenting.

Sntar att det är lugnt iaf, men funderar på att premiärtesta dopplern jag köpte i förra grav. bara för att det vore mysigt att höra Hjärta iaf.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012