Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Råkar hon komma ett par veckor tidigt ska hon definitivt heta Juli! Det är vi i alla fall överens om så kanske ska man hoppas på det så slipper man hela namncirkusen! Flört

• Sommaren12
    natlup skrev 2012-04-29 12:23:29 följande:
    Usch var en jobbig natt igår. Började med att jag inte kände bebis på hela dagen. Sen på kvällen när jag drack kallt vatten var det fortfarande stilla. Ringde förlossningen och de ville att ja skulle komma in. De letade efter hjärtat i drygt en minut tillslut hitta de ett tickande hjärta. Hon hade lagt sig med rumpan utåt och vägra flytta på sig.

Den där miniuten när de försökte hitta hennes hjärta var värsta minuten i mitt liv. Som tur e känner jag buffar idag.
    Usch jobbigt! :( Skönt att hon gav sig till känna tillslut!
  • Sommaren12
    cupcakekiller skrev 2012-04-29 13:17:14 följande:

Förövrigt så börjar jag vara trött på att vara gravid, känner mig osmidig och allmänt ivägen. Och så har jag fått massor små bristningar över hela magen. Kan vi inta bara spola fram tiden till augusti?

Känner mig lite kluven. Å ena sidan så har jag också tröttnat och vill bara få hålla min bebis. Å andra sidan så känner jag inte att jag har fått slappna av och bara njuta ännu pga allt skolarbete så först vill jag ha lite sommarlov och bara få ta det lugnt och va gravid på heltid. 

• Sommaren12

Är babysitter nåt man behöver ha från början?! Ser att det står på mångas "inköpslistor" men har inte sett mina vänner använda det så tidigt. 

• Sommaren12
    DetGodaLivet skrev 2012-04-29 14:53:39 följande:
    Sedan är det förståss inte alla barn som gillar babysitter alls. Ingen av mina barn har gillat den där typen på medar som gungar fram och tillbaka, det krävs väldigt mycket kraft från barnet för att få den att röra sig...vet nog egentligen ingen av kompisars barn som gillat dem heller. Den traditionella typen som svajar i takt med barnets kroppsrörelser är mer uppskattad hos de flesta barn.     
    Kan du inte länka ett exempel av varje sort? Förstår inte riktigt skillnaden... 
    Issan8 skrev 2012-04-29 13:42:48 följande:
    Sommaren vet du vad som skulle hända om man behöver uppsöka läkarvård i NY om nåt blir tokigt pågrund av graviditeten? vi åker ju också den 8 maj å lite nervös blir jag ju om man skulle behöva typ akut vård, har ju hört såna skräckhistorier om sjukhusen i USA som nekar människor vård om man inte har rätt försäkrings osv. Men kanske täckes om man är turist m reseförsäkring?
    Vi har länsförsäkringar och har lagt till sjukförsäkring sedan länge. Ringde och pratade med dom och de sa att det finns inget extra man kan teckna som hjälper. Försäkringen täcker om man akut behöver vårdas eller föda, men inte om det är planerat. Och jag planerar ju inte direkt att föda i USA... 
    Men kan kanske inte svara för din del, du bör nog kolla med ditt försäkringsbolag vad som gäller. Men tror inte du behöver oroa dig för konstiga enorma kostnader iaf.

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-04-29 15:08:00 följande:
    Jag ska ha det från början, köpte en som var nyföddanpassad sist med 5punkrsbälte och stödkrage. Var så skönt när hon somnade där å man fick fria händer en stund :)
    Vad hette den då? Skulle vilja kika på lite olika varianter, men känner mej helt lost...
  • Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-04-29 17:59:13 följande:
    Sommaren- vad vill du få ut av din banditer tror du? Skoj/aktivering eller sövande? Sånt kan iofs vara olika på olika barn men de är ju lite olika inriktning på dem..
    Oj ingen aning! Jag vet inte ens vad den ska va bra för HAHA! :D Nämen ärligt, jag har ju inte barn sen innan så vet liksom inte funktionen med dom. Sätter man dom i den när man tex måste laga mat och inte har tid att passa? Såna situationer? Oj nu låter jag förmodligen korkad... 

Tack för att ni redde ut skillnaden! Nu fattar jag vad ni menar. Låter logiskt att en sån med medar är mer stum. 
  • Sommaren12

Jag tycker det verkar kruxigt med just sjal. Vad tycker ni det finns för bra alternativ så man kan ha dom på magen? En del har ju Babybjörn men båda mina närmsta vänners barn ratade babybjörnen totalt. 

När det gäller babysittern tror jag att jag får prova mig fram. Jag kan inte reda ut min typ av föräldraskap förrän jag har min bebis tror jag. Man hittar väl rätt under tiden. Så vad den ska ha för funktion har jag lite svårt att uttala mig om, men tänker att den kan va bra när jag måste göra annat samtidigt. Tex duscha som du sa ellenbmt! Har nog iaf kommit fram till att jag ska ha en utan medar. 

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-04-29 19:04:57 följande:
    Ghiybjihbhoåäåkjko
    Äybngkujjlgkkbni - min dotter ville vara med... "jag sa ju att jag kunde skriva" säger hon nu :)
    HAHA! Tyst
Svar på tråden Augustibebis 2012