• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • flingan

Tittar in i tråden och blev nyfiken på de gravidpilatesprogrammen som ni nämner.
    Var kan jag hitta dessa? :)

• Matiiiildaaa8

Jag hoppar också in i tråden, väntar mitt andra barn och det är beräknat till 26 augusti :)

• FrunMee
    Saftmedbulle skrev 2012-01-23 16:58:34 följande:
    Ska oxå göra VUL imorgon: spännande och läskigt... Lycka till!
    Lycka till du med! =)
    Va sugen jag blev på saft & bullar när jag såg ditt nick haha
  • Saftmedbulle
    FrunMee skrev 2012-01-23 17:21:01 följande:
    Lycka till du med! =)
    Va sugen jag blev på saft & bullar när jag såg ditt nick haha
    Ha, ha... ja eller hur? Faktum är att jag tänkte till lite i mitt nick... alltså... vi ville ju ha "en bulle i ugnen" och för att få det krävs ju "saft" ha, ha... lite barnförbjudet kanske ;)  Fast... skulle väl egentligen varit bulle med saft då om man är petig ;)
  • Gadget
    flingan skrev 2012-01-23 17:08:54 följande:
    Tittar in i tråden och blev nyfiken på de gravidpilatesprogrammen som ni nämner.
    Var kan jag hitta dessa? :)

Lämnar dock all ära i att ha funnit dessa till Mästerkatten (stövelkatten?).
  • Barcelona86

Joinar er här! Jag är 25 år gammal, BF 9 augusti, första barnet. Mår pyton och har gjort sedan jag plussade men hoppas att det vänder snaaart för jag står inte ut! 

• Karo77

Hejsan allihopa!! Har sett bebben idag!!!!!! En stor krabat som sprattlade enerigiskt vantar in KUB resultatet i slutet pa veckan for att kunna beratta kan ner mig som varldens lyckligaste!! Det ar faktiskt forsta gangen jag vagar vara lycklig s'en jag bleu gravid

• Millas

Kim08: GRATTIS! har suttit och väntat på att du skulle skriva här.. Blev lite orolig att allt inte var som det skulle. Njuuuuut!!!

• Augustimamman

Kim08: vad härligt!!! Precis så ska det ju kännas! Får man inte hela resultatet samtidigt? Eller får man vänta på blodprovet? Ska på kub på tis nästa vecka. Står inte ut med väntan! Kan inte dölja magen längre och är rädd att hela min klass komner att lista ut det innan vi ens berättat för familjen (som vi tänkte göra helgen efter kub). Känner mig som en tickande bomb, frustrerande och faktiskt jobbig känsla :(
    Hjälper ju inte att vi har en kurs i retorik nu där man varje vecka ska stå framme i klassrummet och hålla tal och presentationer med hela klassens ögon riktade mot sig... :/

• flingan
    Gadget skrev 2012-01-23 18:14:34 följande:

" target="_blank">

Lämnar dock all ära i att ha funnit dessa till Mästerkatten (stövelkatten?).

Tackar! Glad
Svar på tråden Augustibebis 2012