• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Carolines secret: Grattis till de två där inne i magen. Hade du någon känsla att det skulle kunna vara två i magen?

Fru Foxy inte kul att se att det kommer blod, hoppas inte det är någon fara. Skönt att du hittade hjärtljuden i alla fall.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • FrunMee
    FruFoxy skrev 2012-01-23 11:21:25 följande:
    Var precis på toa och såg att jag blödit! Blev alldeles iskall men kom på att jag har min doppler och efter många lååånga minuter så hittade jag krabatens hjärtljud. Är så glad att jag har dopplern hemma!
    Måste ju varit min långpromenad som gjort att jag började blöda? 
    Det är nog ingen fara. Det är ju rätt vanligt att man blöder under graviditeten och nu har du ju hört hjärtljuden också så då är nog allt som det ska =) Om du har svårt att släppa det så ring gyn och fråga.
  • FrunMee
    Carolines Secrets skrev 2012-01-23 13:14:22 följande:
    Tvillingar!! Tvåäggs
    Grattis! Spännande =)
  • FrunMee

I morgon har jag fått tid för vul! Jag är verkligen jättenervös =) Jag har aldrig gjort det innan så det hjälper ju inte. Sen kan inte min man följa med och det gör mig ännu mer nervös =) Blir mycket att ta in när man är själv.. Först hålla alla tummar som finns för att man ser ett hjärta som pickar, nästa steg om det är en eller två där inne!! Jag kommer svimma innan jag ens har satt mig i gynstolen haha

• Augustimamman

Natlup: jag ska på läkarbesök på fredag, då är jag 11+5. det är på grund av sjukdomar och mediciner som jag har, men jag har ingen aning om vad som kommer att hända på själva besöket.

• Gadget

Idag är det synd om min rygg. Jag tror det är dags att jag lär mig böja mig ner på rätt sätt och lyfta rätt. Jag har en förmåga att stå med spikraka ben och böja mig ner för att knyta skorna, fylla tvättmaskinen etc.
    Idag efter en timmes promenad skulle jag just fylla tvättmaskinen och aj vad ont det gör, eller mer en trött ondhetskänsla men ändå. Känns inte bra... Sedan skulle det dammsugas, men sambon tog över sista biten i vardagsrummet, jag orkade inte göra under soffan. Skönt att han jobbar hemifrån även om jag försöker göra det mesta då jag fått bli hemmafru här under graviditeten.

Men innan jag gav upp allt gjorde jag (äntligen) två av de gravidpilatesprogrammen Mästerkatten tipsat om. Tack! De var ju jättebra. Perfekt att man kan plocka ihop dem beroende på hur lång tid man vill ge träningen. Jag gjorde ettan och avslutade med fyran som var mer stretch. Superskönt. Ska försöka fortsätta med den vanan.

Nu har vi ätit och jag sitter i soffan. Kommer nog inte röra mig härifrån mer idag.  

• Saftmedbulle
    FrunMee skrev 2012-01-23 16:09:19 följande:
    I morgon har jag fått tid för vul! Jag är verkligen jättenervös =) Jag har aldrig gjort det innan så det hjälper ju inte. Sen kan inte min man följa med och det gör mig ännu mer nervös =) Blir mycket att ta in när man är själv.. Först hålla alla tummar som finns för att man ser ett hjärta som pickar, nästa steg om det är en eller två där inne!! Jag kommer svimma innan jag ens har satt mig i gynstolen haha
    Ska oxå göra VUL imorgon: spännande och läskigt... Lycka till!
  • O Hanna O

vecka 13 (14) underbart.varit på akunktur mot illamåndet...har insett min begränsning gått ner 6 kg på 4 veckor...vet att lilla knoppi mår bra..men jag har en snart femårig son som vill ha lite uppmärksamhet också!

• 3apåGång
    Gadget skrev 2012-01-23 16:52:06 följande:
    Idag är det synd om min rygg. Jag tror det är dags att jag lär mig böja mig ner på rätt sätt och lyfta rätt. Jag har en förmåga att stå med spikraka ben och böja mig ner för att knyta skorna, fylla tvättmaskinen etc.
    Idag efter en timmes promenad skulle jag just fylla tvättmaskinen och aj vad ont det gör, eller mer en trött ondhetskänsla men ändå. Känns inte bra... Sedan skulle det dammsugas, men sambon tog över sista biten i vardagsrummet, jag orkade inte göra under soffan. Skönt att han jobbar hemifrån även om jag försöker göra det mesta då jag fått bli hemmafru här under graviditeten.

Men innan jag gav upp allt gjorde jag (äntligen) två av de gravidpilatesprogrammen Mästerkatten tipsat om. Tack! De var ju jättebra. Perfekt att man kan plocka ihop dem beroende på hur lång tid man vill ge träningen. Jag gjorde ettan och avslutade med fyran som var mer stretch. Superskönt. Ska försöka fortsätta med den vanan.

Nu har vi ätit och jag sitter i soffan. Kommer nog inte röra mig härifrån mer idag.  
    Känner precis igen mig i det där med ryggen, jag är också duktig på att böja mig "fel" och ibland får jag tröttont i ryggen. Oftare då jag är gravid och ammar men träning hjälper ju, plus att man tänker då man böjer sig. Då jag väntade första barnet hade jag sån halsbränna så jag kunde inte böja mig alls utan att niga liksom. Jag ska också försöka göra pilatespassen, det tar ju verkligen inte lång tid att göra ett eller två om man inte hinner fler.
Svar på tråden Augustibebis 2012