• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Blomsterfröna

Har köpt mig en doppler på en loppissida som sambon ska hämta sen efter jobbet. Hoppas man hittar hjärtljuden:)

Somnar sjukt tidigt om kvällarna. E riktigt trött. 11+0 idag:)

• susskid

Har ni berättat på era jobb nu att ni är gravida? Jag är i v. 10+0 och har inte gjort det ännu, gruvar mej lite för jag började här i augusti 2011.. Hur gör ni med semester i sommar, läste nån som skulle gå i juni osv.. funderar hur jag ska göra om man ska jobba till sista veckan (om det går) och kanske bara ta nån semestervecka i juni eller nåt...

• Tina426

v.12+0 idag..   :)
    En fråga ...
    Ännu en gång vaknar jag med bruna flytningar :( 4 :e gången under denna graviditet.
    Blir lika orolig varje gång, men de tar inte emot mig på gyn, för de anser att jag bör ha ont och blöda rikligt,
    om det nu skulle vara ngt allvarligt.

Nån här som kan lugna en lite.. Blir lika ledsen varje gång jag upptäcker det.
     Haft ett sent missfall 03 så jag känner mig orolig  efter det, trots 2 barn efteråt.

Ingen som varit med om samma sak??

• oxle bo

angående sem, jag ska söka havandeskapspening 60 dagar innan, de är hela sommaren(bf 24/7)  :) så sem tar jag inte någon dag här o där innan när jag känner fört o när jag jobbar kväll o gubben har jour..

jag har jobbat hela helgen, tok förkyld feber, nyser o snorar.ledig igår, det fira jag men en rotfylning hos tandläkaren, el del2 av 3.. ska snart till jobbat igen...

gaaa mina tankar om vagn,, kan inte sluta tänka måste bestämma mig, ville ha en phil ant teds,, men nja jag har inget körkort o  tar vagnen överalt..fins ju ingen korg kvar,
    börja tänka urban jungle igen, men hör nu att dom nya är dålig kvallite på,, blir galen.

går in i v15 i morgon , jag tycker dagarna flyger fram, rul 1/3

angående berätta på jobb, så vet alla, ingen kan hålla tyst, chefen vet, jag sa det inte :/ men men nu är de ute :D

igår och i förgår kände jag riktiga sparkar, men bara om man är stilla, har känt tidigare med men, det här var verkligen spark :) inte känt idag än..
    varit ute o skottat snö o åkt pulka med barnen, o lämnat på dagis.. nu ska jag ducha!

• susskid

tina426:

Jag har också haft bruna/röda flytningar vid ett el. 2 tillfällen, men eftersom det inte blir värre än så så är kan jag inte tro att det är någon fara.. har ett barn redan och när jag var i vecka 11 med henne så blödde jag betydligt mer så då fick jag åka in och kolla men det var ingen fara. de sa att man kan blöda utan att det behöver vara något speciellt. så jag tror inte det är någon fara för dej :)

• babyhummingbird

Sådär nu har jag också bytt namn (före detta LundinEk).
    Så nu får vi hoppas på att det inte blir fler hackningsförsök mot FL. 
    Går in i vecka 14 imorgon... illamåendet är inte över... kräks fortfarande varje morgon.. håller tummarna för att det skall försvinna snart! Provar nu med åksjukearmband :)

• susskid

Jag ska på inskrivning idag (är som sagt i 10+0). Det konstiga är att det inte känns som att det är nån bebis eftersom magen fortfarande är helt platt, inte vuxit ett enda dugg.. så lite orolig är man att de ska säga att nåt är galet =/ tog ju inget gravtest heller utan gick på tecknet att mensen uteblivit (det har den aldrig gjort förut) och brösten vuxit och ömmar... men men får väl se idag nu då =)

• Tina426

Susskid: Tack för ditt svar.
    Fick en rejäl blödning med mitt första barn också ( tappade till och med en del av moderkakan)
    Vill bara att de bruna blödningarna ska upphöra så man kan njuta av att man gått i in v.13 nu..

• oxle bo
    susskid skrev 2012-01-24 11:37:26 följande:
    Jag ska på inskrivning idag (är som sagt i 10+0). Det konstiga är att det inte känns som att det är nån bebis eftersom magen fortfarande är helt platt, inte vuxit ett enda dugg.. så lite orolig är man att de ska säga att nåt är galet =/ tog ju inget gravtest heller utan gick på tecknet att mensen uteblivit (det har den aldrig gjort förut) och brösten vuxit och ömmar... men men får väl se idag nu då =)
    har du inte tagit en grav test??
    bm kommer fråga när du tog test o +a.
    förlåt, nyfiken :)
  • Tesdy
    susskid skrev 2012-01-24 11:37:26 följande:
    Nog för att jag ligger två veckor före dig i tiden men här finns inga antydningar på varken mage eller graviditetstecken, mer än just ömma och större bröst.
    Eller jo just det jag känner lite fisksprattel mellan varven. ;)
Svar på tråden Augustibebis 2012