• Kampis

Augustibebis 2012

Fortfarande inga värkar :( Var ute på promenad i 45 minuter, så länge har jag inte kunnat gå sen v 15 eller nåt..

• Kampis

Igår kväll hade jag lite sammandragningar, kom tätare och tätare efter hallonbladsteet och började hoppas på att det kanske skulle dra iång inatt, men förutom en sjövild unge var det lugnt hela natten :/

Antar att hinnsvepningen inte gjorde nån  nytta här heller, trots att det bara gått 36 timmar av 72 men det känns som jag borde känna nånting mer, nu kännas det absolut ingenting alls.  

Påbörjade iaf dagen med en ny kopp te ;) 

• Kampis

Hinnsvepningen gjorde ingen nytta, attans :(

Däremot håller jag på att bli sjuk är jag rädd, både i går kväll och nu idag har jag varit helt matt, benen bär mig knappt, jag är yr och trött så trött :( 

• Kampis

Jag fick också ont i övre delen av magen och fick svaret att det  tydligen är diafragman som blir mosad och blir öm =)

Nu ska vi äta nylagad blåbärspaj - mums!   

• Kampis
    tjockisbullen skrev 2012-08-06 14:15:40 följande:
    Tack, jag trodde verkligen aldrig att en förlossning kunde gå till såhär när man själv är med och säger sina åsikter osv men men. Det var aldrig tal om att han MÅSTE ut utan han blev ju ganska stressad själv av det hela + trött efter att de pumpat mig med morfin ist för eda. 
    Vi njuter iaf för fullt av vår lilla bebbe, han är himla lugn och snäll än så länge och tjejen har bara varit förstående och hjälpsam, haha man väntar nästan på bomben! Gråt bebis och svartsjuk storasyster hehe.

NiniMe: Det är ju så olika med bebisar, förstår inte alls varför man ska jämföra, det hela kan ju ändras på en sekund också. Här får jag väcka min unge för o mata, visst oftast äter han mängder då men idag så var han riktigt slö o jag fick tvinga honom att äta:/ Man blir nästan lite orolig då. 

Jag tycker det låter så hemskt att du blev behandlad så illa som du blev. det känns nästan som att det finns saker som du aldrig blev informerad om , har du fått din förlossningsjournal?

Om jag hade varit du hade jag bokat aurorakontakt och se om de kan förklara varför det blev som det blev, annars hade nog iaf jag gått och grubblat mig sönder och samman  
  • Kampis

Sällar mig till gruppen som bara har förlossning i tankarna nu! varje gång jag är uppe och kissar på natten (tp som inatt var det en gång i timman) hoppas jag att klockan inte är så mycket, för jag blir så besviken när jag inte har värkar så jag tänker at "å klockan är bara ett, det kans starta ändå!"

Var ute på promenad en timma innan och tog sen världens absolut skönaste dusck, vblev dyngsvett av promenaden...!

Häromdagen fick vi reda på svaret på vattenprovet.. otjänligt så in i helvete. E-koli fick ligga på max 9 - vi har 44!!
    Så i fredags ringde sambon till borrarbna , och de ringde nyss och sa att de kommer nu ikväll och borrar! Snabba ryck!         

• Kampis

Min kom när Moa var på dagen två månader, trots helamning.
    Gissa om det sög eller. 

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-08-06 18:03:09 följande:
    Obestämd Hmmm bara avslag och mens i ett kör då I guess...?

Jag hade faktiskt inte avslag mer än typ 2-3 veckor, så lite uppehåll blev det :)
    Lite läskigt tyckte jag dock att det var att den kom tillbaka så tidigt, för det innebar ju att jag antagligen även hade haft en ägglossning innan och jag såg framför mig hur jag lika gärna kune ha blivit gravid igen med en gång och gå länge utan att ha märkt det...! 
Svar på tråden Augustibebis 2012