• fru Elle

Augustibebis 2012

Ellenbmt känner igen det där med att överanalysera alla tecken på en eventuell förlossningsstart . Hade lite förvärkar i förrgår natt när min mamma var bortrest. Hade dock ingen lust att ringa hit min syster vid 04.40 och värkarna avtog efter 40 min.

• fru Elle

Jag hade inte åkt. Men vi har samtidigt valt att bo den sista tiden hos barnvakten och har 10 min till sjukhuset . Men det har gått fort tidigare och det finns släktingar där det har gått ännu snabbare för.

• fru Elle

Ellenbmt; Skönt att du fick med dig din mamma, kan vara skönt med någon mer med. Hoppas ni får en trevlig shoppingtur.

Igår hade jag förvärkar som varade i över en minut och med uppehåll på två minuter, höll i ca 1 timme innan de avtog. Men de gjorde inte ont det minsta. Även om jag har varit med om det här två ggr innan så tycker jag att det är svårt att veta om det är på riktigt eller inte. Men förra gången så kände jag på mig när det var på riktigt, behövde profylaxandas igenom från första värk. Hoppas att jag känner av lika tydligt när det är på riktigt denna gången med.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle

Lycka till Tesdy, hoppas ni snart får träffa bebisen.

Vill med att det drar igång nu, men är egentligen inte superless på att vara gravid men det kanske är vetskapen på att detta är sista gången som gör att jag känner så. Men jag är så less på all sport på TV just nu, men det är inte min man som är värst utan det är min mamma. Tvn står på med OS morgon till kväll och när vi är ute är det radion som gäller. Hade gärna tillbringat några dagar på BB nu för att slippa all sport för en stund .

• fru Elle

Min BM gör ingen sån koll heller, får åka till FL i så fall. Men i och med att det kan dröja länge även om man är öppen ett par cm så tycker många BM att det inte är någon idé att kolla. Hade dock önskat att de ville göra en hinnesvepning hos BM där jag går men vet att de inte gör det så har inte ens frågat denna graviditet. Sen ska jag inte dit mer innan jag har bedömningen för igångsättning. om de inte sätter igång mig då så gör de en hinnesvepning och nu kontroll på måndag om det inte startar på helgen.

• fru Elle

Bor i Göteborg, 2008 fick man inte AD-droppar som det hette då. Men 2010 så fick man D-droppar.

• fru Elle

Håller tummarna på att denna hinnesvepning ger resultat NiniMe!

• fru Elle
    tjockisbullen skrev 2012-07-31 15:00:52 följande:
    Vi fick ännu inte åka hem:( 
    Istället blir det solning för Nelson i 12 h nu.
    Tyckte de kunde solat honom igår redan, har ju varit en del dagar här på BB nu och jag längtar som en tok efter min lilla tjej hemma och hon saknar ju mig också plus att jag saknar ju sambon också såklart som inte kan vara här med oss eftersom han måste vara med lilltjejen så det känns frustrerande nu:(
    Det är inte säkert att vi får åka hem imorgon heller men jag håller verkligen tummarna! 
    Hoppas att ni får åka hem imorgon, förstår att du saknar din dotter och din sambo.
Svar på tråden Augustibebis 2012