Augustibebis 2012
DetGodaLivet, hade svarat dig men ser att det inte kom med. Måste sova nu så jag orkar med morgondagen. Har haft ett par nätter med sammandragningar.
DetGodaLivet, hade svarat dig men ser att det inte kom med. Måste sova nu så jag orkar med morgondagen. Har haft ett par nätter med sammandragningar.
Tjockisbullen; fy vad hemskt, förstår inte varför man ska behöva bli överkörd så där. Om de nekar dig något eller sätter in åtgärder du inte vill ha så tycker jag att de ska kunna motivera varför. Skillnad om det uppstår en akutsituation men det verkar ju inte ha varit så i ditt fall. Bra att du orkade skriva det brevet, är nog många som inte orkar göra det. Men tror det är bra dels så kommer det fram hur du har blivit behandlad och är ett sätt för dig att bearbeta din förlossning.
När jag födde mitt första barn så kom min BM som jag hade upp till BB för att gå igenom min förlossning och förklara vad som stod i journalen och om jag hade några frågor. Inget jag hade bett om men uppskattade detta samtal. Nu hade jag ingen komplicerad förlossning. Gick BM igenom förlossningen med dig efteråt? Känns som det skulle behövas för att du ska få klarhet varför vissa beslut togs och varför de togs mot din vilja.
AR hoppas allt ser bra ut med sonen idag!
Sitter nu på förlossningen och är kopplad till CTG. Bebisen värkar må bra och jag har en hel del sammandragningar. Men känner knappt av dem. Får se om det blir igångsättning när läkaren kommer.
Var öppen två cm, tappen mjuk. Hade själv sagt att jag inte ville sätta in åtgärder i onödan utan hellre göra hinnesvepning. Han kunde göra en hinnesvepning. Fick en ny tid för bedömning på måndag men trodde jag inte skulle behöva den tiden. Hoppas på att det blir ett besök innan måndag
!
NiniMe förstår att du är less, hoppas verkligen att din förlossning vill starta igång på riktigt nu, håller tummarna!
Astro: Härligt när det blir en drömförlossning och att du inte har ont efter snittet.
JiJon, vilket tråkigt bemötande du fick. Hinner du träffa din ordinarie innan det blir dax tror du? Annars hade jag bett att få träffa en annan BM nästa gång. Man brukar gå igenom tankar om förlossning och BM kan skriva in dina önskemål i journalen så förlossningen kan se.
Vad olika man kan bli bemött, när jag var inne på FL idag så tyckte de jag hade helt rätt inställning till värkstimulerande och åtgärder. Att det är bäst att låta kroppen sköta det själv.
Status på mig nu är att jag har fått lite mer sammandragningar. Men varken regelbundet eller så starka än.
Grattis till dottern eightythree!
Gadget; grattis till er Wilhelm! Fint namn ni har valt, har varit högt upp på min namnlista.