-
Varje gång jag badar ligger jag där stillsamt i lugn och ro och när jag drar ur "ploppen" i badkaret så brukar bebisen alltid hoppa till haha! Så tror de hör rätt bra. Sen spelar jag musik för henne ibland med iphonen men är osäker på om sparkarna betyder att hon gillar eller ogillar det.LiJon skrev 2012-06-16 00:11:46 följande:Hur pass tror ni bebisarna reagerar på ljud utifrån? Har ju varit med sambon och hans kompisar och kollat på sverigematchen, och vrålet från tio karlar när det blir mål är ju inte nådigt... bebisen fick hicka direkt och började böka och jag fick en känsla av att hon blev rädd. Kanske bara nojjar men det gjorde lite ont i hjärtat när jag tänkte att hon kanske låg och var rädd därinne, man kan ju liksom inte trösta... -
Fransyskan: bra gjort av din man! Jag hade med varit stolt!
Eightythree: vilken modell är det? Jag har köpt en men inte använt den än.
Har sovit så himla dåligt i natt! :( mannen har jobbat natt, nåt han aldrig gör normalt sett. Jag sov oroligt och vaknade vid tre av att det börjar ljusna och bli varmt. Att jag har RL i båda armarna hjälper inte heller. Vid halv sex kom han hem och då var jag fortfarande vaken. Somnade efter ett tag och vaknade nu.
Usch jag vill ju passa på att sova men har senaste fem månaderna sovit jättedåligt om natten. Om jag inte måste gå upp så sover jag bättre på förmiddagen ist. Å fan va jag skulle kunna skjuta de där jävla kråkorna som börjar bräka utanför fönstret kl 4!! -
Det är en sån jag har också. Det är väl kanske olika hur mycket man behöver ha med sig men jag tyckte modellen större kändes för stor i vanliga fall, gillade att den var liten och smidig. Men sånt är nog olika person till person också. Min svägerska ha en skötväska som är ungefär samma stl och den har alltid funkat bra förutom när deras son ska sova hos hennes föräldrar och det är lite mer som ska packas ner, då får de ha en rymligare väska.eightythree skrev 2012-06-16 10:22:51 följande:Sommaren: det är en " skip hop duo delux" -
Dash är nog lagom naimis.
Är medveten om att duo är liten men jag avskyr stora klumpiga väskor så jag börjar med den och kommer behovet av en större sen så tar jag det då. Köpte ändå min billigt i NY så jag har inte lagt en hel förmögenhet på den ändå. -
Känner mig ganska trygg med födandet. Pratade med bm när jag var inlagd och de sa att de gärna guidar till ställningar som man inte spricker lika lätt av och att de alltid arbetar för att motverka det. De är väldigt pro akupunktur här, något som jag själv vill ha och tror på. Har inte pratat om det med sen avnavling men det vill jag också ha, det verkar ju vettigt.
Naimis: njä jag tror dash är lite större. -
Nån som har tips på profylax på youtube? Eller nån annanstans? Ev nån bra instruerande hemsida/bok? Vill inte läggs en förmögenhet på att gå en kurs men vill ändå lära mig lite basic.
Å blöjhink? Måste ha? Och vilka är bra isf? -
Tack! Då stryker jag blöjhink! :) finns ju typ rosa hundbajspåsar man kan köpa. Så kanske det känns mindre hundbajsigt menar jag haha.
Nån rekommenderade en profylaxkurs som app. Men vad heter appen? Tack för era tips! -
Bra med era erfarenheter och så om förlossningen men jag försöker faktiskt att INTE sätta mig in i alla detaljer. Jag är sånt oerhört kontrollfreak att om jag läser på för mycket kommer jag antagligen få en ganska klar bild om hur jag vill ha det och om verkligheten sedan blir en annan kommer jag få panik. Jag läser lite lagom, kanske det som man allmänt säger "behövs". Jag har skapat mig lite upptattningar om hur jag INTE vill ha det och några få saker som är viktigt för mig, som tex sen avnavling, inte föda i gynställning och att jag vill satsa mer på naturlig smärtlindring än medicinsk. Sen kanske detta låter korkat i de öron som varit med förr men för mig får det bli lite som det blir. För att jag ska må bra (om man nu gör det under en fl ;)) så vill jag ta det som det kommer och känna mig fram. När jag väl är där vill jag inte anaylsera varje sak som händer i detalj, dess fördelar och nackdelar, utan jag vill bara känna mig trygg och go with the flow. Låter kanske naivt men så har jag bestämt mig att göra och således läser jag inte på om allt i detalj utan bara lite allmänt och satsar på att lära mig andningen nu innan det är dags. Nästa gång, om det blir en, kanske jag tänker annorlunda.
-
Tack! :)natlup skrev 2012-06-17 15:21:33 följande:Den heter bara profylax app :) 22 kr kostar den -
Är inte dykmetoden detsamma som mindfullness? Är det så enkelt som det låter tycker du? Ska man bara inte göra nånting alltså? Inget andningsmönster?NiniMe skrev 2012-06-17 16:21:39 följande:Här är en bra beskrivning...
Man går liksom in i sig själv och lokaliserar smärtan, var den kommer ifrån.. Min doulalärare tycker denna är bättre än profylax eftersom profylax ofta kräver längre träning..
www.enbrastart.se/index.php?option=com_conten...
Jag tror mer på mindfullness än ren profylax, men tror att mindfullness lär ut ett sätt att andas lugnt på. Osäker, har inte satt mig in i det än så bra. Har iaf märkt när jag haft så satans ont i magen att det hjälper att acceptera smärtan än att streta mot.