Xericax skrev 2012-04-22 17:37:08 följande:
Idag har vi varit på bytardag. Det blev 3 st bodys och 1 pyjamas (första kläderna vi har köpt) och åt mig 5 st gravid/amningströjor och 2 par mammabyxor. Så nu har jag äntligen ett par byxor att ha till vardags typ i trädgården och då jag går ut på promenad. Allt blev totalt 27 euro. Min man är så söt som kom med och deltog i klädsökandet till lillen.
Ni som brukar köpa begagnade kläder till bebisar, brukar ni tvätta kläderna bara normalt innan eller brukar ni använda något speciellt medel? (De kläder vi köpte verkade nog fräscha och bra, men ändå)
Grattis till inköpen! Visst blir man lite extra glad av att fynda? :D
Jag har inte tänkt på att göra något extra; allt vi har hittat ser rent ut och luktar gott. Däremot har jag oroat mig för kläderna svägerskan skickat från Kina! (Hon bor och arbetar där.) Maken tycker jag är lite fjantig, men jag tänker att även om kläder som säljs i Europa sys i Kina så har dom har ju inte nödvändigtvis samma regler för det som säljs innom landet.
TheMaraja skrev 2012-04-22 21:20:07 följande:
Var på en klädbytardag idag och är supernöjd. Blev mest till äldre tjejen men det är så kul att få så mycket för pengarna

För 330 kr fick jag. Stövlar, jumpaskor, regnbyxor, kappa, 3 kjolar, 3 jeans, 1 tjocktröja, 1 pyjamas, 4 t-shirts, 3 långärmade tröjor och så en tröja och ett par byxor till lillen i magen

. Bra kap gör mig fasen glad!
Hah, jag blir verkligen glad av att höra att det inte bara är jag som blir superglad över att fynda. Maken har verkligen varit otroligt "meh" över mina fynd i helgen!
Jag fick tag på ett par mamma-byxor, en mamma-kofta, fyra mamma-tunikor, en Graco Baby Swing, en Snuggle Nest, en Red Castle Big Flopsy ammningskudde, en "sling pouch" i fleece och en Amazonas bärsjal för sammanlagt 15 euro. Det var mycket freecycle men allt var i superfint skick.
Någon som sammsovit med en Snuggle Nest? Vet inte riktigt om jag vågar, men tänkte att den kan ju alltid vara bra till blöjbyten och som en rese-säng eller liknanade

Challelotten skrev 2012-04-22 20:57:54 följande:
Sambon har börjat att bo om sig med, han ville kolla på ny bil. Även om vi sa att vi behöver ny bil när jag väl börjar jobba igen men det vore ju bättre innan bebisen kommer att vi har större bil. Även om vi har kombi nu så är det väldigt trångt, men vi hittade en som vi ville så nu får vi bara hoppas på att vi får bra betalt av vår gamla.
Roligt att se att även killarna kan börja bo om sig även om de inte tänker på samma saker som vi
Hah, maken har också börjat prata om en ny bil... med tanke på att jag kommer vara hemma utan lön i flera månader känns det ju lagom kul. Vi har ju sparade pengar, men jag hade inte riktigt tänkt att det skulle gå till en Volvo. Jaja, det som lever får se :P