Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Gadget skrev 2012-07-19 16:26:42 följande:
    Jag åt faktiskt en glass och halsbrännan som uppstod efter två skivor bröd försvann. Tjoho, bästa tipset!

Det känns som ett litet skitproblem med halsbränna när många lider av svår foglossning etc, men nog så störande.

Katten, slipper du kryckorna nu förresten? Tyckte du skrev att du varit på promenad. Skönt i så fall om det är bättre.

Ja, jag kan hålla balansen nu, det som är kvar är väl mer "vanlig" foglossning. Alltså skitont men jag kan iaf gå.
  • Stövelkatten
    cupcakekiller skrev 2012-07-19 21:00:20 följande:
    Börjar bli förbannat trött på att ha mensvärk varje jäkla dag, kan ju inte direkt knapra alvedon varje dag när jag har haft såhär i över två veckor.

Tror ni att man kan be om igångsättning om det ska hålla på såhär i flera veckor?

Har bf den 24e augusti ju, kommer skjuta någon om jag ska ha ständig mensvärk tills dess..

Skadar inte att fråga, men första gången brukar väl sjukvården mest se till det medicinska. Helt enkelt för att det brukar gå lättare för omföderskor, har jag förstått det som. Men prata med din bm, det är ju alltid viktigt att dryfta sina känslor och krämpor.

Annars är 24e en jättebra dag att födas på, det gjorde jag.
  • Stövelkatten
    mijja12 skrev 2012-07-19 21:44:18 följande:
    Stövelkatten: jo har varit lungt fram tills vid 21 tiden nu börjar värkarna komma igen. Men är hemma hos mannen nu han hade köpt en stor påse godis till mig samt tog tvätten och lagade mat till mig. Så just nu ligger jag här i soffan och väntar in nästa värk. Men när ska man klocka värken?

Jaha, jag förstod det som att du var rejält igång. klocka dem kan du ju göra när som, men främsta syftet är väl att kunna se hur regelbundna värkarna är, och såklart hur ofta de kommer.

Jag tror mina förvärkar/sammandragningar kommer med ca 20 mins mellanrum idag, har inte brytt mig om att klocka då de skulle kommit tätare nu om det var på riktigt.
  • Stövelkatten
    mijja12 skrev 2012-07-19 22:07:45 följande:
    Stövelkatten: har inte heller klockat mina då

Jag tycker dom inte kommer tillräckligt tätta men en tjejkompis sa har man tre värkar inom 10 min ska man åka in. Samt så har jag haft ett tryck där bak precis som jag blir bajsig nödig det tyckte hon att man skulle åka in för med?! Blev lite så nu men vad säger ni tjejer här som inte är förstföderskor?

Alltså; "bara" tre värkar på tio min betyder ju inte så mycket, men om det fortsätter i samma takt. att det fortsätter med regelbundenhet, helt enkelt. Bäst är som sagt att ringa förlossningen om du är osäker, speciellt när det är ett tag kvar för dig ändå.

(var tvungen att klocka av ren nyfikenhet; en minut långa, var femte minut. Men det gör inte ont, är mer obehagligt och jag spänner mig. så skojsamt...)
  • Stövelkatten
    NiniMe skrev 2012-07-20 05:53:56 följande:
    Ja gud om det varit så Tyvärr händer inget mer, har en hickande liten sessa i magen

Precis samma som för mig med SD. Tröttsamt!

Ska ringa till fl själv vid lunch om de inte ringt, kommer ju ändå inte få någon tid förrän nästa vecka och jag pallar inte gå så oviss under hela helgen.

Känsliga varnas nu!

Min vän i USA med den låååånga förlossningen har fortfarande inte fått hålla sin son, och igår stannade hans lilla hjärta också. de fick liv i honom igen, som tur var. Så; två dagar efter väldigt traumatisk förlossning har min vän inte ens fått hålla sin son men väl fått otrevliga samtal från sjukhusets billing department om hur och när de ska få betalt.

Jag funderar så hur detta påverkar anknytningen och riskerna för post partum depression.
  • Stövelkatten
    Gadget skrev 2012-07-20 07:46:21 följande:
    Fy vad hemskt stövelkatten! Varför får hon inte hålla honom? För jag antar att hon får träffa honom åtminstone? Märkliga land där borta... Vill gärna tro att det tack och lov inte går till så i Sverige eller i Tyskland heller för den delen. Hua. Hoppas det snart löser sig väl för din vän.

Tog lite bikarbonat typ förebyggande innan sänggåendet igår och hade ingen halsbränna. Tack för alla tips, fast det med glassen gillade jag bäst.

Han ligger tydligen nerkyld, jag tror det har med hjärnhinneinflammation att göra. Hon har sett honom nu, tror jag, men det mesta verkar ske i stängda rum och föräldrarna får sitta och vänta.

Men så ha detta med betalningen hängandes över sig också! (och det är verkligen en massa pengar) de tjänar för mycket för att få ta del av allmän sjukförsäkring, men har på pappret för lite pengar förra skatteåret för att teckna privat försäkring. Vi är bra lyckligt lottade som har en sån bra sjukförsäkring här!
  • Stövelkatten

På måndag morgon har vi bedömningssamtal! Hon som gav ut tider lät positiv och om kroppen är redo så kör vi på tisdag. :-O väntan känns lång nog ändå, men det kanske lägger sig när jag smält nyheten. Vet ju inte heller hur läkaren ställer sig till detta, kanske det är någon riktig neggo typ. Håll tummarna för att min kropp är mogen nog på måndag morgon!

Svar på tråden Augustibebis 2012