• Sweet life

Åhhhh! Nu har hon passerat gränsen...

Idag är bytesdagen för minsta tjejen och som vanligt kollar vi av läget på morgonen och hämtar på eftermiddagen..

Nu visar det sig att tjejen har fått kräksjuka och mamman är sjuk även hon. Nu kräver hon att vi ska hämta ungen för att hon inte kan/orkar ta hand om henne när hon också är sjuk + att dem inte har nått hemma att äta....

Det har vart bestämt från början att är barnet magsjukt stannar det hos den föräldern den är tills det är friskt, men uppenbarligen vill inte mamman detta och nu är det tydligen mitt fel...

Jag är gravid, sliter med tentaplugg och VILL inte bli magsjukt och det har han förklarat för henne. Då är jag en häxa som faktiskt inte har nått att säga till om...

Sambon är toffel och säger att han får väl hämta tjejen. Jag kontrar med att han då får betala hotell för mig tills hon är frisk.. Är det jag som agerar fel, eller borde mamman tänka om?

Det här är första gången jag nånsin har tänkt onda tankar om min bonus mamma.....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 13:31
    Eftersom det verkar vara väldigt svårt för vissa att läsa innan man slänger ur sig dumma kommentarer så gör jag en uppdatering.

1. Mamman var uppenbarligen inte så sjuk som hon hävdade när vi ringde och kunde galant ta hand om sitt sjuka barn. (uppgifter från mormor och även mamman i efterhand)

2. Ett barn ska inte behöva flyttas när det är sjukt om det verkligen inte behövs! (sjukvård) och ska inte behöva utsättas för smitta. Alltså skulle jag självklart inte tvinga barnet att åka till sin mamma om mamman var sjuk på bytesdagen, inte heller skulle jag tycka att det var lämpligt att barnet kom hit om vi låg sjuka här alla. Detta för barnets skull så att hon inte ska behöva bli sjuk. Men skulle barnet insistera så är det självklart välkommet... Men lika lite som mamman vill ha smittan till sig, vill vi ha smittan hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 13:58
    Situationen är avklarade sedan drygt en vecka tillbaka och mamman klarade av att ta hand om sitt barn väldigt bra! Vi har inte blivit sjuka ännu, tentan är inlämnad och allt är frid och fröjd.

• Svar på tråden Åhhhh! Nu har hon passerat gränsen...
  • Never ending story

nej du agerar inte fel! de e fan inte ok. min pucko sambo gjorde så en gång, han VET at ja har skadad fobi för magsjukan så han sa ingenting till mig, fick reda på de precis innan dom kom ungarna...
    då mamman bor 20 mil bort med. Hur fan kan man sätta magsjukt barn i en bil med magont o kräks fontäner o köra så långt för hon ville till papa fast hon va sjuk... de e respektlöst emot alla andra runt omkring.. blir barnet sjukt här hade de fan inte fått åka hem kan ja lova.... uch blir sne... ja sa te min sambo, händer de igen så får ni bo hos din morsa... ja tänker inte fly mitt hem.. tänk logiskt... barnet ska stanna där de var när de blev sjukt, punkt slut! o din toffel te man får fan respektera dig.. åhh ja blir så förbannad på sånt här.. usch sitter o blir arg på min sambo nu haha

• Betty Ballbreaker

Taskigt av dig att bråka med sambon för att han är "toffel" och tar hand om sitt barn. Istället borde du vara glad över att han ställer upp när det behövs.
    Jag förstår att du inte vill bli sjuk, men var mamman så dålig att hon inte kunde ta hand om dottern på ett bra sätt, så är det väl ganska självklart att man som pappa rycker in.
    Var istället glad åt att ert kommande barn har en snäll pappa!!

• ahlcec

Nej jag skulle heller inte hämta om de var magsjuka. Däremot skulle jag gärna köpa lite mat och glass och så till dem, för att underlätta sjukan. Vätskersättning, blåbärssoppa, colaglass och piggelin och kanske en påse chips för att de ska få upp saltbalansen. Och vitt bröd.
    Och sen säga att ni hämtar direkt när de mår fint.

• Lindis1974

Gör det som är bäst för barnet. Om mamman är jättesjuk så har barnet det bättre hos er. Magsjuka varar sällan länge så under tiden kan du undvika barnet helt och bör då inte smittas.

• Sweet life
    Betty Ballbreaker skrev 2011-11-27 10:57:33 följande:
    Taskigt av dig att bråka med sambon för att han är "toffel" och tar hand om sitt barn. Istället borde du vara glad över att han ställer upp när det behövs.
    Jag förstår att du inte vill bli sjuk, men var mamman så dålig att hon inte kunde ta hand om dottern på ett bra sätt, så är det väl ganska självklart att man som pappa rycker in.
    Var istället glad åt att ert kommande barn har en snäll pappa!!
    Och där blev jag elak för att jag anser att man inte ska sprida magsjukan mer än nödvändigt...

Jag sa att jag mer än gärna kan åka och handla mat som dem önskar och ställa utanför dörren, för enligt bonusens farmor som var där igår så kunde mamman fungera normal och hade bara kräkts en gång... Medans bonusen kaskadspydde ner hela sin säng 1 gång i timmen....
  • ahlcec

Jag hade inte sagt det, jag hade gjort det. Åkt dit och knackat på och sagt krya på er, vi ses om nån dag eller så.

• Sweet life
    ahlcec skrev 2011-11-27 11:00:29 följande:
    Nej jag skulle heller inte hämta om de var magsjuka. Däremot skulle jag gärna köpa lite mat och glass och så till dem, för att underlätta sjukan. Vätskersättning, blåbärssoppa, colaglass och piggelin och kanske en påse chips för att de ska få upp saltbalansen. Och vitt bröd.
    Och sen säga att ni hämtar direkt när de mår fint.
    Exakt det där vad mitt förslag, men det tyckte inte mamman om...

Jag gav karln fram till 14.00 att bestämma sig och prata med exfrun annars tar jag hans visakort och åker till närmsta hotell. För här hemma tänker jag inte vara....
    Lindis1974 skrev 2011-11-27 11:00:33 följande:
    Gör det som är bäst för barnet. Om mamman är jättesjuk så har barnet det bättre hos er. Magsjuka varar sällan länge så under tiden kan du undvika barnet helt och bör då inte smittas.
    Ja, om det vore så enkelt ändå... Jag har som sagt en tenta som ska skrivas på onsdag, och skulle jag vara här hemma med henne fram tills dess så skulle jag garantera vara kräksjuk på onsdag. så det är INTE ett alternativ!
  • ahlcec

Nesch, du beheöver absolut inte bli kräksjuk. Låt bli att vara i kräket och rafsa, låt pappan ta hand om det.
    Jag lovar, jag jobbar på hvb-hem och drabbas inte varenda gång de boende gör det fastän jag byter magsjukeblöjor och städar upp kräks.

• Sweet life
    ahlcec skrev 2011-11-27 11:07:31 följande:
    Nesch, du beheöver absolut inte bli kräksjuk. Låt bli att vara i kräket och rafsa, låt pappan ta hand om det.
    Jag lovar, jag jobbar på hvb-hem och drabbas inte varenda gång de boende gör det fastän jag byter magsjukeblöjor och städar upp kräks.
    Då har du tur som har ett hejdundrande immunförsvar. Jag har nämligen inte samma tur då jag har ett dåligt immunförsvar och så fort nån nyser i grannhuset blir jag sjuk... Har jobbat på skola och inom äldreomsorgen tidigare och det var alltid jag som först vart magsjuk och gärna fler gånger om när det väl hade börjat... Så nej, jag är säker på att jag kommer bli sjuk....

Men det verkar som att karln börjar få in i huvudet vad jag sagt och hur jag tänker...
  • Betty Ballbreaker

Fast då gav du inte all fakta i trådstarten, där skrev du att mamman inte kunde eller orkade ta hand om barnet.
    Klarar hon av det, är ju läget ett annat såklart.

Svar på tråden Åhhhh! Nu har hon passerat gränsen...