• Sweet life

Åhhhh! Nu har hon passerat gränsen...

Idag är bytesdagen för minsta tjejen och som vanligt kollar vi av läget på morgonen och hämtar på eftermiddagen..

Nu visar det sig att tjejen har fått kräksjuka och mamman är sjuk även hon. Nu kräver hon att vi ska hämta ungen för att hon inte kan/orkar ta hand om henne när hon också är sjuk + att dem inte har nått hemma att äta....

Det har vart bestämt från början att är barnet magsjukt stannar det hos den föräldern den är tills det är friskt, men uppenbarligen vill inte mamman detta och nu är det tydligen mitt fel...

Jag är gravid, sliter med tentaplugg och VILL inte bli magsjukt och det har han förklarat för henne. Då är jag en häxa som faktiskt inte har nått att säga till om...

Sambon är toffel och säger att han får väl hämta tjejen. Jag kontrar med att han då får betala hotell för mig tills hon är frisk.. Är det jag som agerar fel, eller borde mamman tänka om?

Det här är första gången jag nånsin har tänkt onda tankar om min bonus mamma.....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 13:31
    Eftersom det verkar vara väldigt svårt för vissa att läsa innan man slänger ur sig dumma kommentarer så gör jag en uppdatering.

1. Mamman var uppenbarligen inte så sjuk som hon hävdade när vi ringde och kunde galant ta hand om sitt sjuka barn. (uppgifter från mormor och även mamman i efterhand)

2. Ett barn ska inte behöva flyttas när det är sjukt om det verkligen inte behövs! (sjukvård) och ska inte behöva utsättas för smitta. Alltså skulle jag självklart inte tvinga barnet att åka till sin mamma om mamman var sjuk på bytesdagen, inte heller skulle jag tycka att det var lämpligt att barnet kom hit om vi låg sjuka här alla. Detta för barnets skull så att hon inte ska behöva bli sjuk. Men skulle barnet insistera så är det självklart välkommet... Men lika lite som mamman vill ha smittan till sig, vill vi ha smittan hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 13:58
    Situationen är avklarade sedan drygt en vecka tillbaka och mamman klarade av att ta hand om sitt barn väldigt bra! Vi har inte blivit sjuka ännu, tentan är inlämnad och allt är frid och fröjd.

• Svar på tråden Åhhhh! Nu har hon passerat gränsen...
  • Sweet life
    Krussidullan skrev 2011-12-02 12:03:18 följande:
    Ja det verkar vara väldigt svårt att ta in att den utan barn just valt att inte ha barn och att den som valt den utan barn faktiskt inte blivit tvingad in i förhållandet.

Sunt förnuft säger att man varken drar runt på sjuka barn och heller inte smittar ner friska människor när det går att undvika.

Egoism säger däremot att det går alldeles utmärkt.
    Fast du har ju valt att starta ett förhållande med nån som redan har barn. Det visste du från början och kan man inte acceptera det så är man fri att lämna! Sen har NI ju barn, så helt utan barn vill du ju inte vara. DU vill bara inte ha hans barn!
  • bananflugan82

Vi har gjort så att den barnet blir sjuk hos, stannar den hos. Vi har har varit magsjuka denna veckan, först våra tvillingar, sen jag och nu deras pappa. Bonusen var hos sin mamma när vi blev dåliga, så hon fick välja själv om hon ville komma hem eller stanna där. Och hade hon blivit sjuk där så hade hennes mamma aldrig skickat hit henne dålig! Vi hade heller inte skickat henne till hennes mamma som sjuk. Det är klart barnet stannar där det är. Jag har själv fått ta hand om mina magsjuka tvillingar medans jag själv varit lika dålig.  

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Krussidullan
    Sweet life skrev 2011-12-02 12:05:22 följande:
    Fast du har ju valt att starta ett förhållande med nån som redan har barn. Det visste du från början och kan man inte acceptera det så är man fri att lämna! Sen har NI ju barn, så helt utan barn vill du ju inte vara. DU vill bara inte ha hans barn!
    Min sambo har valt att starta ett förhållande med någon som inte hade barn. Han visste från början och kan han inte acceptera det så är han fri att lämna! Sedan har VI barn, som VI valt så helt utan barn vill jag inte vara.
    JAG vill bara inte ha hans barn sedan innan!

Visst blir det rätt fantastiskt bara man byter ut ett par ord, att man liksom bara vänder på det.

Ditt argument är därmed precis lika hållbart för mig som för dig.

Du tror inte att man skulle komma längre med ömsesidig respekt?

Respekt är att ta hand om och respektera HELA sin familj och mig veterligen borde väl TS vara familj precis som TS sambos barn sedan innan?

Han har en balansgång som är svår, det är jag helt med på.
    Men så är TS sambos val också att ha en splittrad familj där alla inte har samma självklara plats och där ett barn faktiskt kan befinna sig någon annanstans vid sjukdom än att komma och smitta ner en frisk familj.

Jag har svårt att tänka mig att TS sambos ex hade uppskattat magsjuka barn hemma hos henne om hon och hennes barn var fullt friska.

Man kan inte ha kakan och äta den, har man valt att inte leva som en hel familj så försvinner en hel del självklarheter, exempelvis att det skulle vara självklart att den andre föräldern ska ställa upp i vått och torrt närhelst det kan behövas. De bor inte ihop, det finns inget som är självklart för dem, allt är en ömsesidig överrenskommelse mellan två olika familjer/hushåll.

Den dagen du välkomnar kräksjuka barn till din friska familj som inte är dina egna barn så ska du få en klapp på axeln, tills dess är du inte bättre än TS.
    Hon vill inte heller ha någon annans kräksjuka barn hos sig, oavsett om det är hennes sambos barn sedan innan eller inte.

Han har det tufft stackars pappan, det säger jag inget om.
    Men så är det han själv som satt sig i den sitsen och är den som äger problemet.
    Vill han ta hem ett kräksjukt barn får han leva med sitt beslut.
    Tycker han att det är värt det så fine, han ska dock inte klaga ifall TS inte visar respekt för honom och hans barn sedan innan när det kommer till liknande situationer.

Tänk så härligt det hade vart ifall folk bara hade kunnat hålla ihop de familjer de skapat, vad mycket problem som aldrig hade skapats<3 
  • k girl
    Krussidullan skrev 2011-12-02 21:11:37 följande:
    Min sambo har valt att starta ett förhållande med någon som inte hade barn. Han visste från början och kan han inte acceptera det så är han fri att lämna! Sedan har VI barn, som VI valt så helt utan barn vill jag inte vara.
    JAG vill bara inte ha hans barn sedan innan!

Visst blir det rätt fantastiskt bara man byter ut ett par ord, att man liksom bara vänder på det.

Ditt argument är därmed precis lika hållbart för mig som för dig.

Du tror inte att man skulle komma längre med ömsesidig respekt?

Respekt är att ta hand om och respektera HELA sin familj och mig veterligen borde väl TS vara familj precis som TS sambos barn sedan innan?

Han har en balansgång som är svår, det är jag helt med på.
    Men så är TS sambos val också att ha en splittrad familj där alla inte har samma självklara plats och där ett barn faktiskt kan befinna sig någon annanstans vid sjukdom än att komma och smitta ner en frisk familj.

Jag har svårt att tänka mig att TS sambos ex hade uppskattat magsjuka barn hemma hos henne om hon och hennes barn var fullt friska.

Man kan inte ha kakan och äta den, har man valt att inte leva som en hel familj så försvinner en hel del självklarheter, exempelvis att det skulle vara självklart att den andre föräldern ska ställa upp i vått och torrt närhelst det kan behövas. De bor inte ihop, det finns inget som är självklart för dem, allt är en ömsesidig överrenskommelse mellan två olika familjer/hushåll.

Den dagen du välkomnar kräksjuka barn till din friska familj som inte är dina egna barn så ska du få en klapp på axeln, tills dess är du inte bättre än TS.
    Hon vill inte heller ha någon annans kräksjuka barn hos sig, oavsett om det är hennes sambos barn sedan innan eller inte.

Han har det tufft stackars pappan, det säger jag inget om.
    Men så är det han själv som satt sig i den sitsen och är den som äger problemet.
    Vill han ta hem ett kräksjukt barn får han leva med sitt beslut.
    Tycker han att det är värt det så fine, han ska dock inte klaga ifall TS inte visar respekt för honom och hans barn sedan innan när det kommer till liknande situationer.

Tänk så härligt det hade vart ifall folk bara hade kunnat hålla ihop de familjer de skapat, vad mycket problem som aldrig hade skapats<3 
    Du, det är ju TS du vänder dig till nu.
  • LinneaJosie
    Sweet life skrev 2011-12-02 12:05:22 följande:
    Inte lönt att diskutera med vissa människor. Bara en heads up.
  • Miss Daisy

Krussidullan figurerar alltid i trådar där hon får chansen att kasta skit på sitt stackars bonusbarn, fast hon byter namn lite då och då.

Hursomhelst, för att återgå till ämnet:
    Jag skulle ta hem barnet, har man barn, eller är tillsammans med en som har barn så får man hjälpas åt.

• Krussidullan
    Miss Daisy skrev 2011-12-02 23:42:27 följande:
    Krussidullan figurerar alltid i trådar där hon får chansen att kasta skit på sitt stackars bonusbarn, fast hon byter namn lite då och då.

Hursomhelst, för att återgå till ämnet:
    Jag skulle ta hem barnet, har man barn, eller är tillsammans med en som har barn så får man hjälpas åt.
    Jag kastar inte skit, jag beskriver bara hur det är.

Men hursomhelst, återgå du till ämnet gällande att det tydligen är helt rätt att dels flytta kräksjuka barn (fan vad egoistiskt) och delas smitta ner sjuka människor i onödan (faan vad egoistiskt)¨

Men så brukar just egoismen vara en del av anledningen till att föräldrar går isär, fast de kallar det för "barnens bästa" när det i själva verket är just dom man offrar.

Ironiskt
  • Krussidullan
    LinneaJosie skrev 2011-12-02 22:09:45 följande:
    Inte lönt att diskutera med vissa människor. Bara en heads up.
    Ja, visst är det jobbigt med de som bara vänder på de argument som skall vara till ens nackdel till att vara till ens fördel.

Era argument suger helt enkelt.

Separerade med barn som väljer att bli tillsammans med någon utan barn visste det redan innan att de inte hade barn och vill inte denne bli nersmittad av någon släktings kräksjuka så är de fria att antingen sköta sjukdomen någon annanstans/isolera sig i del av hemmet om partnern accepterar det eller sonika flytta.

Om nu hårt ska sättas mot hårt som det gör när ni argumenterar "passar det inte så dra"-attityden.
  • LinneaJosie
    Krussidullan skrev 2011-12-03 10:42:54 följande:
    Ja, visst är det jobbigt med de som bara vänder på de argument som skall vara till ens nackdel till att vara till ens fördel.

Era argument suger helt enkelt.

Separerade med barn som väljer att bli tillsammans med någon utan barn visste det redan innan att de inte hade barn och vill inte denne bli nersmittad av någon släktings kräksjuka så är de fria att antingen sköta sjukdomen någon annanstans/isolera sig i del av hemmet om partnern accepterar det eller sonika flytta.

Om nu hårt ska sättas mot hårt som det gör när ni argumenterar "passar det inte så dra"-attityden.
    "Era"? Jag har inte ens argumenterat. 
Svar på tråden Åhhhh! Nu har hon passerat gränsen...