• Sweet life

Åhhhh! Nu har hon passerat gränsen...

Idag är bytesdagen för minsta tjejen och som vanligt kollar vi av läget på morgonen och hämtar på eftermiddagen..

Nu visar det sig att tjejen har fått kräksjuka och mamman är sjuk även hon. Nu kräver hon att vi ska hämta ungen för att hon inte kan/orkar ta hand om henne när hon också är sjuk + att dem inte har nått hemma att äta....

Det har vart bestämt från början att är barnet magsjukt stannar det hos den föräldern den är tills det är friskt, men uppenbarligen vill inte mamman detta och nu är det tydligen mitt fel...

Jag är gravid, sliter med tentaplugg och VILL inte bli magsjukt och det har han förklarat för henne. Då är jag en häxa som faktiskt inte har nått att säga till om...

Sambon är toffel och säger att han får väl hämta tjejen. Jag kontrar med att han då får betala hotell för mig tills hon är frisk.. Är det jag som agerar fel, eller borde mamman tänka om?

Det här är första gången jag nånsin har tänkt onda tankar om min bonus mamma.....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 13:31
    Eftersom det verkar vara väldigt svårt för vissa att läsa innan man slänger ur sig dumma kommentarer så gör jag en uppdatering.

1. Mamman var uppenbarligen inte så sjuk som hon hävdade när vi ringde och kunde galant ta hand om sitt sjuka barn. (uppgifter från mormor och även mamman i efterhand)

2. Ett barn ska inte behöva flyttas när det är sjukt om det verkligen inte behövs! (sjukvård) och ska inte behöva utsättas för smitta. Alltså skulle jag självklart inte tvinga barnet att åka till sin mamma om mamman var sjuk på bytesdagen, inte heller skulle jag tycka att det var lämpligt att barnet kom hit om vi låg sjuka här alla. Detta för barnets skull så att hon inte ska behöva bli sjuk. Men skulle barnet insistera så är det självklart välkommet... Men lika lite som mamman vill ha smittan till sig, vill vi ha smittan hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 13:58
    Situationen är avklarade sedan drygt en vecka tillbaka och mamman klarade av att ta hand om sitt barn väldigt bra! Vi har inte blivit sjuka ännu, tentan är inlämnad och allt är frid och fröjd.

• Svar på tråden Åhhhh! Nu har hon passerat gränsen...
  • Krussidullan
    mittallt skrev 2011-11-30 21:27:53 följande:
    Men du har ju valt att vara tillsammans med din sambo och även skaffa egna barn med honom. Du visste att han hade ett barn sedan innan, då får du ju acceptera att sonen är hos er. Om han nu bor varannan vecka hos er är ditt hem lika mycket hans hem som det är hos hans mamma. Och ifall man tittar på vad du skriver så verkar det som att du menar på att din sambo är en dålig pappa till sonen. Varför skaffade du barn med honom i sånna fall? Jag hoppas inte att du visar sonen vad du tycker om honom.
    Jag behöver inte acceptera, jag står däremot ut.

Hade problemen vart glasklara hade jag naturligtvis inte gett mig in i leken men nu ser det ut som det gör och jag tar ansvar för min familj jag skapat genom att föda barn.

Tänk om fler hade gjort det, då hade det inte funnits särkullsbarn med levande föräldrar
    Jag skulle inte hindra någon änka/änkling i tanken att gå vidare om de förlorat sin partner.

Han bor inte hos oss varannan vecka, han befinner sig här.
    Hans liv har han hemma, allt han har här är en pappa och två halvsyskon, inget annat.
    Eller jo, en säng.
    Och en tom garderob eftersom kläderna aldrig packas upp.

Jag har många gånger sett att det är skillnad på barn och barn även för de som är föräldrar till alla, det är inte unikt.
    Dessutom har hans pappa-stil gentemot särkullen ändrats markant under åren, inte minst efter hans och exets separation och beträffande "dålig" pappa så har det en väldigt varierande innebörd för folk.
  • Krussidullan
    Frokenpilla skrev 2011-11-30 21:38:31 följande:

Hur skulle du känna om din man en dag ville separera och du stod där med en spräckt familj?
    Om du skulle skicka iväg ditt barn till sin pappa och hans nya flickvän om hon kände för ditt barn som du gör mot ditt "momsbarn"?

Vad spelar det för roll egentligen hur jag tror att jag kanske eventuellt skulle kunna känna i en fiktiv situation jag inte ens vart i närheten av?

Tror gör man i kyrkan. 
  • Frokenpilla

Att han inte bor hos er varannan vecka utan "befinner sig" har ju med eran inställning att göra.
    Det borde verkligen inte få finnas styvmorsor som dig.

Jag hoppas du vaknar till snart och inser hur du beter dig.
    Stackars barn...

• Krussidullan
    nyfiken flax skrev 2011-11-30 21:22:09 följande:
    Om du menar allvar krusidullan...fatta vilken livslång skada du är med o tillfogar en liten människa utan val...kanske är du skadad själv sen du var barn, jag vill inte döma utan att veta nåt egentligen, men såhär elakt resonemang...jag mår illa. Hoppas det är ett maskrosbarn som klarar sig trots allt!!!

Jag är inget fan av hämnd och sånt men när jag läser är det mkt nära att önska detsamma för ert gemensamma barn.

Men i första hand önskar jag att du vaknar och ser den lilla människan och ger den omsorg o stöd som stackaren behöver.

Ta hand om dig också, negativa tankar o handlingar tär på en!
    Ja, ogräs är han allt så det är nog ingen fara.
    Han är ju van att alla ska tycka om/låtsas tycka om honom och att han har samma rätt som de som är de enda som egentligen har det så det lär inte gå någon nöd på honom.
    Låt hon besöka Vita Huset och han tror han bor där och kommer bete sig därefter och får han inte samma plats eller får det bättre än alla andra så är det fel på omgivningen och de är "orättvisa" mot honom, självklart med medhåll av föräldrarna.
    Att det sedan handlar om att han kanske inte har samma rättighet att spala matcher med fotbollsproffsen har helt gått honom förbi.
    Men så blir det lätt när man växer upp med skev verklighetsuppfattning.

Ska bli mycket roande att se hur det kommer gå för honom IRL när mamsen och pappsen inte kommer vara där 24/7  
  • Krussidullan
    Frokenpilla skrev 2011-11-30 21:48:24 följande:
    Att han inte bor hos er varannan vecka utan "befinner sig" har ju med eran inställning att göra.
    Det borde verkligen inte få finnas styvmorsor som dig.

Jag hoppas du vaknar till snart och inser hur du beter dig.
    Stackars barn...
    Nej, det har mer att göra med att han inte bor här.
  • liv10

fy fan krusidullan, jag hoppas verkligen att du är ett skämt. om inte så är nog det du hittills sagt härinne det mest avskyvärda jag någonsin hört en vuxen människa uttala om ett barn och det får mig att må illa.

• Lindis1974

Usch jag hittar inte ord ! Hoppas att du krusidullan bara vill provocera. Jag vägrar tro det finns människor som du.

• mittallt

Jag orkar inte ens svara något mer. Känns som att hon bara vill provocera. Annars är det här det värsta jag läst här på fl.

• Pyrola

Som många andra så hoppas jag att Krusidullan bara är ute efter att provocera oss andra kvinnor. Det är annars bland det vidrigaste jag har läst, om barnet inte skadas fysiskt så gör han det psykiskt. Krusidullan och hennes man bryter enligt mig mot FN:s barnkonvention. Ett barn ska respekteras och skyddas. Papapn till barnet borde sätta sina barn högre än en kvinna.

• Krussidullan
    Pyrola skrev 2011-12-01 00:09:47 följande:

Som många andra så hoppas jag att Krusidullan bara är ute efter att provocera oss andra kvinnor. Det är annars bland det vidrigaste jag har läst, om barnet inte skadas fysiskt så gör han det psykiskt. Krusidullan och hennes man bryter enligt mig mot FN:s barnkonvention. Ett barn ska respekteras och skyddas. Papapn till barnet borde sätta sina barn högre än en kvinna.

Vet inte vad barnkonventionen har med mina tankar och känslor att göra och hur min sambo kommer in i bilden vet jag inte hur du får till.

Men jag är i allra högsta grad verklig men nej, det är ingen som skadas av hur jag ser på saker och ting.

Både barnet och pappan tror att barnet bor här på riktigt , bara en sån sak avslöjar ju en hel del att de inte har särskilt stor koll på vad jag känner.

Kan vara för att det är skillnad på tanke och handling, en sak som jag förstår men verkar vara en utav de få som är kapabel till det.

Om ett barn endast respekteras genom att alla ska tänka änglatankar om dom så är det nog rätt många som barnkonventionens konvoj kan komma i fejd med
Svar på tråden Åhhhh! Nu har hon passerat gränsen...