Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Jag har också fått lite svårt att sova senaste veckorna, kan bara sova på sidan och då är det främst vänster sida som känns bra. Det innebär att jag fått ont i höfterna och ljumskarna eftersom det känns som att det drar väldigt mycket snett när man ligger på samma sida hela tiden. När vi var hos min kompis förra helgen hade hon nån form av lång gravidkudde (ser ut som en banan) som hon inte längre behöver så jag fick låna den och det är väldigt skönt. Jag ligger på sidan och sen har jag bananen mellan knäna och hela vägen ner längs benen, ett väldigt skönt stöd. Så om du lyckas få tag på en sån kudde tycker jag att du ska köpa en och testa, det har verkligen hjälpt mig att kunna sova bättre.

Så skönt med fredag och helg igen, veckan har gått snabbt för det har varit mycket på jobbet och sen lite saker inbokade på kvällarna. I eftermiddag ska jag och sambon ev. gå till familjerätten så att hans faderskap säkerställs även på pappret, sen blir det kanske en fika på stan. Annars har vi en rätt lugn helg framför oss, skönt. Ev. blir det besök hos våra kompisar som fick en son för drygt 2 veckor sedan, det var en tuff förlossning och de fick stanna kvar 4-5 dagar på special-BB innan de fick komma hem men nu har de börjat landa hemma och är redo för besök. Mysigt att träffa en liten bebis, då kommer man längta ännu mer.

Vi är ju inte så många som kommer på fikan på söndag men vad säger ni, ska vi ta ett café i stan istället för Åbacka? Det verkar ju inte bli många plusgrader så att sitta ute ska vi nog inte räkna med. Vad säger ni andra?

Oj, nu ska jag bege mig till jobbet. Ha en skön fredag allihopa!!!

• KnytetsMamma

Espresso House funkar bra för mig, spelar inte heller mig nån roll om det blir Trädgårdstorget eller Stora Torget, men fiket på Trädgårdstorget är större så det kanske är större sannolikhet att vi får plats där :)

Nu är jag hemma på lunch, sen blir det jobb 3 timmar till innan HELG!! Så skönt, ibland känner jag att jag skulle vilja gå ner ytterligare i tid (jobbar för tillfället 75%) men jag tror samtidigt att jag skulle bli rastlös då så jag jobbar på så länge jag orkar, är ändå glad att jag inte har mer krämpor än jag har så jag kan jobba nästan som vanligt. Det är såklart lite tungt att stå och gå hela dagarna men det funkar rätt bra ändå. Tycker dessutom att det nästan är jobbigare att sitta ner för då får jag så svårt att andas....

Nej, dags att äta lite innan jobbet kallar igen.
    Ha det så bra och så ses vi på söndag :)

• KnytetsMamma

Espresso House Trädgårdstorget passar bra för mig, synd att vi inte kunde ta en utefika men det får bli nästa gång. Ses imorgon kl.15 Glad

• KnytetsMamma

Tack för en trevlig fika igår, som vanligt. Synd bara att kylan skulle komma just nu och förstöra våra planer på ute-fika, men det får vi ta nästa gång :)

Så skönt med kort arbetsvecka nu, känner att jag behöver det nu för det tar en del på krafterna att stå och gå hela dagarna. Helgerna är jag mycket piggare i kroppen än på vardagarna. Men men, bara att gilla läget.

Franed, synd att du inte hann komma men det kommer fler tillfällen. Vilka tider är de ni ska på föräldragrupp? Vi ska som sagt 12, 19 och 15 april 13.30-16. Är det samma grupp vi ska gå i tro?

Nu ska jag hinna ringa några samtal och sen gå till Försäkringskassan innan jag börjar jobba.
    Ha en bra dag allihopa!!! 

• KnytetsMamma

Nyss hemkomna från förlossningsföreläsningen, den var bra men inte så mycket nytt. Men de 2 barnmorskor som höll i föreläsningen var bra, ärliga men höll det på en bra nivå, håller med er som tyckte att man blev rätt lugn av att lyssna.

Nu blir det en stund i soffan innan jag däckar, jobbade till 17.30, skyndade mig hem, fixade några mackor som jag slängde i mig på väg till föreläsningen och sen nu hemma igen, ganska trött.

Trist att du däckade Moa men man ska lyssna på kroppen, det kommer fler tillfällen och då kanske vi kan sitta ute :) 

• KnytetsMamma

Här var det väldig stiltje i tråden, ni har väl fullt upp med jobb och annat. Så skönt att det bara är en arbetsdag kvar nu innan långhelg, vi åker till Skåne ikväll och stannar till måndag kväll, ska spendera påsken i sommarstugan med föräldrarna, skönt att komma iväg lite och slippa fixa och dona och bara bli bortskämd :)

Senaste dagarna har Knytet levt loppan mer än någonsin, i tisdags kväll låg jag i soffan och det var full aktivitet där inne, tog fram kameran och filmade och när jag tittar på det nu förstår jag inte riktigt att inte magen går sönder när den tumlar runt där inne, den trycker rejält på magen och ibland skakar hela magen. Men det är härligt, då vet jag att den lever och är aktiv.

Nu ska jag äta lite och sen gå ut en sväng i det fina vädret, börjar inte förrän kl.11 idag och eftersom det är skärtorsdag stänger vi redan kl.16 så det blir en skön arbetsdag idag :)

Ha en bra dag och GLAD PÅSK allihopa. I stugan har vi inte internet och knappt mobiltäckning så det blir verkligen semester och avkoppling Glad 

• KnytetsMamma

Hej hopp :) Så skönt att det redan är tisdag, veckan kommer att gå snabbt, det känns redan. Vi har haft härliga påskdagar i stugan i Skåne med mina föräldrar, precis som du Sandraf har jag knappt heller lyft ett finger, föräldrarna har fixat mat och fika och jag och sambon har mest tagit det lugnt. Det har blivit några sköna skogspromenader, kortspelande, bokläsande och tv-tittande, precis vad vi båda behövde. Även min sambo har nog blivit skengravid, tidigare var han väldigt kvällspigg och satt ofta uppe till 12-1 på nätterna. Men nu, sen jag börjat bli trött väldigt tidigt på kvällarna, har han också blivit det och går ofta och lägger sig samtidigt som mig. Så det kan nog vara så att partnern påverkas på ett eller annat sätt av den gravidas vanor.

Jag har lite smått panik, ska på bröllop den 21/4 och har INGET att ha på mig. Känns inte heller så kul att gå och köpa något som passar nu eftersom det inte blir så fler tillställningar som gravid där jag behöver vara finklädd. Nån som har förslag på var man kan hitta snygga och prisvärda kläder för gravida? 

Vad säger ni om ny fika snart? Visserligen är mina närmsta helger uppbokade men vi kanske kan hitta en dag ändå. 

Nej, ska få i mig lite mellanmål innan jobbet.
    Ha en bra dag allihopa trots regnet, vi får försöka tänka att det är Solig

• KnytetsMamma

Näste vecka kan jag nog bara tisdagen då jag slutar kl.16, annars får det bli veckan därpå. Hur ser det ut för er andra nästa vecka?

Så skönt att det redan är onsdag, veckan kommer gå i ett rasande tempo, härligt. Jag ska jobba ca 6 veckor till har jag tänkt, det är inte heller lång tid och tiden kommer gå snabbt eftersom det är fullt upp hela tiden med jobb, fixa hemma till Knytet och allt annat som ska hinnas med. Men vi längtar massor efter Knytet nu så det är bara bra om tiden går snabbt.

Ni som ska ha nu i april, hur känns det för er? Har ni börjat förstå att ni verkligen ska få en liten bebis om bara nån vecka? Jag har nog inte riktigt greppat det men det kommer kanske när BF närmar sig. På fredag är det dags för barnmorskan igen, spännande att se hur mycket magen växt (fått höra från många att den växt mycket på sistone nämligen), mysigt att lyssna på hjärtat och sen hoppas att jag alla prover fortfarande visar bra resultat så jag slipper järntabletter eller annat.

Oj, tiden rusar...måste äta lite innan jobbet.
    Ha en bra dag allihopa!! 

• KnytetsMamma

Här ekar det ödsligt tomt, folk har kanske annat för sig än att sitta framför datorn. Jag tar det som avkoppling efter en lång arbetsdag :) Idag har det gått i ett, först jobb 9-13, snabb lunch och sen föräldragrupp 13.30-16, tillbaka till jobbet till klockan 18.15 och sen snabbt hem och fixa middag....Nu har vi tagit en liiiiten promenad och landat i soffan med lite kvällsfika. Föräldragruppen var bra tycker jag, trevliga människor eller hur Franed Glad?

Förslag på ny fika Kaffe
    Tisdag den 17/4 ca kl.16. Vad tycker ni om det?

Nu ska jag återgå till kvällsfikat och varva ner lite innan det är dags att sova.
    Vi hörs  Glad

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012