Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Åh, vad spännande Javli. Kanske har det redan tittat ut en liten bebis till?! Jag längtar mer och mer men försöker ändå njuta av tiden som gravid för jag tycker det är riktigt mysigt, tror nog att jag kommer att sakna magen och alla rörelser där inne när Knytet är ute. Å andra sidan får jag ju då gosa med bebisen på riktigt istället och det lär ju vara minst lika mysigt.

Så skönt att det redan är torsdag och snart helg igen, hoppas på fint väder i helgen. På lördag kommer Daniels systerson hit, trevligt. På söndag ska vi fixa lite med bilen och lite annat smått, hoppas på sol så man kan sitta ute lite också. Sen är det bara 2 veckor kvar för mig att jobba, känns konstigt att det snart är dags och det känns konstigt att veta att jag inte ska tillbaka till jobbet på ett bra tag. Även om vi tänkt att jag ska jobba 1 dag/vecka under hösten (typ från oktober) så kommer det ju ändå inte bli samma sak när man inte är där varje dag. Vi hoppas på att kunna dra ut på föräldraledigheten länge så att vi ska jobba deltid båda två fram till Knytet börjar på dagis. Vi får räkna lite på det och se hur mycket dagar vi behöver ta ut för att få det att gå runt.

Vore skoj med en ny fika snart, någon som har förslag på dag? Kaffe

Nej, dags att hämta upp tvätten och fixa lite mellanmål innan det är dags för jobb 11-18.
    Ha en bra dag allihopa!!!

• KnytetsMamma

Här var det tyst, kanske föds det barn?! 

Nu har vi precis varit hos barnmorskan, allt såg bra ut som vanligt så det var skönt. Huvudet ligger fortfarande neråt men inte fixerat, vi fick titta med en supergammal ultraljudsapparat också och såg då tydligt huvudet neråt, skönt. Magen fortsätter att växa men har planat ut lite nu, SF-mått på 35 ligger lite över normalkurvan. Skönt att du sa MoaLi att det INTE behöver betyda ett stort barn. Blodtrycket lågt och vikten i princip stilla sen förra kontrollen för 2 veckor sen, hon sa att det är okej att vikten står still men jag tycker det känns lite konstigt med tanke på att barnet ju lägger på sig en hel del vikt nu sista tiden. Betyder det att barnet "tar" av min vikt då eller? Men men, barnmorskan sa att det var okej, då får jag lita på det. 

Ska snart till jobbet, så skönt att det är fredag idag, brukar vara så skön stämning på jobbet då, alla har liksom på nåt sätt redan tagit helg så det är skönt. Hoppas på lagom mycket folk, brukar vara rätt mycket på fredagar, framför allt på eftermiddagen. Men det är kul för då går tiden snabbt.

Ha en bra dag allihopa och trevlig helg!! 

• KnytetsMamma

Håller med MoaLi, heja Lilla_a, hoppas nu det inte tar för lång tid idag utan att er lilla Ärta snart tittar ut.

Ryktena säger att Javli fått en flicka, vi får väl se om de stämmer.

Nu ska vi gå och möta Daniels systerson som kommer upp över dagen, trevligt. Blir fika, de ska spela squash, spela spel, käka pizza och kolla på film, trevlig lördag med andra ord.

Trevlig lördag allihopa Glad

• KnytetsMamma

Grattis till tjejen Lilla_a, skönt att ni får vara kvar ett par dagar på special-BB och landa lite i detta. Det blev väl en chock för den lilla att komma ut nu, hon verkade ju vilja stanna i magen ett tag till. Hoppas ni kommer på något namn, tror nog inte att hon kommer att uppskatta att heta Arvid när hon blir lite äldre.

Ju fler barn som föds desto mer längtar jag efter vårt lilla Knyte. Idag var vi och fikade med 2 kompisar. De kommer från Norrland  och tjejen ska åka upp dit hela sommaren och sommarjobba. Hon åker den 5/6 och tyckte därför att Knytet ska komma INNAN dess, det lät bra tyckte jag och Danne så vi sa det vänligt men bestämt till Knytet. Så nu får vi se, planerar ju att jobba 2 veckor till men sen får den komma när den vill. Längtar massor nu!!

Javli, hur går det för er? Lillasyrran sa att du skrivit på FB att flickan är här så det är nog inte bara ett rykte utan faktiskt sant. Hoppas att ni mår bra.

Och vi andra får ha tålamod ett tag till innan våra små tittar ut.

Ha en fortsatt bra söndag, själv väntar jag på Mästarnas Mästare, kan tänka mig att det inte är så många av er som ser det eftersom ni inte verkar vara så sportintresserade Glad 

• KnytetsMamma

Grattis Javli, hur har det gått idag? Blev det inläggning igen eller? Hoppas att ni snart får komma hem för gott.

Sandraf, härligt att kunna kalla dig småbarnsförälder och jag tror att det kan bli lite samma fenomen som om man har hund. Mina svärföräldrar är ibland dagmatte åt en liten hund och de upplever att de får en helt annan kontakt med okända människor när de är ute med hunden, antingen de möter andra hundägare eller om det är andra som vill fråga om hunden. Åh, vad jag längtar nu.

Vi har ikväll förberett BB-väskan, vet att vi är ute i god tid men det är skönt att den är nästintill packad när det väl blir dags att åka in. Det kan ju faktiskt ske när som helst nu även om jag inte tror att det kommer att ske innan 5/6, imorgon bara 3 veckor kvar :)

Franed, vilken snäll kusin du har. Är det kläder ni tror att ni kommer att använda eller kändes det mest jobbigt att ta emot allt? Bestämmer ni er för att dumpa lite av kläderna får ni gärna säga till, vi tar tacksamt emot lite Glad 

Ha en bra kväll!!! 

• KnytetsMamma

Här var det stiltje, kan tänka mig att de nyblivna mammorna har fullt upp med de små och kanske inte prioriterar internet. Vi andra fokuserar på sista veckorna på jobbet och franed passar på att vila upp sig inför den väntande förlossningen och bebisen som kommer. Men nu tar jag mig i alla fall lite tid att skriva några rader här.

Känner mig lite förvirrad i dagarna, känns som att det är fredag idag eftersom vi är lediga imorgon men det är ju faktiskt bara onsdag. Kommer kännas konstigt på fredag också, då kommer det nog inte kännas som helg. Men det är skönt att vara ledig imorgon i alla fall, är väldigt trött. Sov dåligt natten till igår för jag hade plötsligt inte känt så mycket från Knytet under måndagen och kvällen på måndagen. På natten vaknade jag och kände fortfarande inget och blev såklart väldigt orolig, tankarna började skena iväg om allt som det skulle kunna bero på att jag inte kände något, även den värsta tanken av alla dök upp. Jag låg vaken länge och funderade på om jag skulle ringa förlossningen eller inte men tyckte det kändes lite löjligt, till slut somnade jag om men var fortfarande orolig på morgonen. Vi bestämde att om jag inte känt Knytet tills jag hade lunch skulle jag ringa förlossningen då. Men efter bara en stund när jag kommit till jobbet satte aktiviteten igång och det var full rulle i magen hela dagen, kvällen och natten och även idag. Så nu är jag lugn och glad igen, men det var obehagligt att inte känna så mycket, hoppas jag slipper det fler gånger.

Har nog inte berättat att jag och sambon ska gifta oss på lördag, det blir mest en enkel borgerlig ceremoni nu för att få på papper att vi är gifta och att det underlättar att vara gift när man får barn. Sen tänker vi oss ha en ny ceremoni och fest om 1-2 år. Men det känns ändå häftigt och spännande att vi ska gifta oss, bli man och fru :)

Sen jobbar jag bara nästa vecka och sen får Knytet gärna komma när som helst, kanske kan få nån dag "ledigt" innan den kommer men helst gärna innan vi blir igångsatta. Men jag är mentalt inställd på att gå till den 20 juni så kan det bara bli bättre Glad 

Nu ska jag fixa något att fika tror jag, är lite småhungrig.
    Ha en fortsatt bra kväll och trevlig Kristi-flygare imorgon. Vore så kul att ses snart med alla nyfödda små, vi får väl försöka styra upp något. 

• KnytetsMamma

Hoppas ni alla haft en skön ledig dag så här mitt i veckan. Vi har haft en riktigt skön dag, först frukost i lugn och ro. Sen tog vi en promenad och mötte då Lilla_a, hoppas det gick bra för er på BB. Hon var ju för söt lilla ärtan. På eftermiddagen var vi på stan och fikade med trevliga kompisar och nu på kvällen har vi varit hos kompisar och grillat, årets första grillning, riktigt gott. Nu sitter vi och kollar på hockeyn men jag ska snart inta sovläge i soffan tror jag, är trött. Har råkat på en liten förkylning så jag är extra trött. Skönt att det bara är en arbetsdag kvar innan helgen. Och då blir vi man och fru Glad

Ha det så bra och trevlig helg.

Ska vi boka in en fika nästa helg om det är någon som kan då? Kaffe

• KnytetsMamma

Hej!
    Söndag nästa vecka tror jag att jag kan, vädret vet jag inte men det hade ju varit härligt med sol så vi kan sitta ute. Kan ju kolla läget under veckan som kommer och bestämma något.

Jobbigt med halsbränna MoaLi, jag har haft tur som inte haft det så mycket, någon enstaka dag bara och det är jag glad över. Just nu mår jag väldigt bra, har dock också ett tryck nedåt och det känns som att bebisen ligger rätt långt ner nu, men samtidigt får jag emellanåt rejäla kickar på revbenen som gör riktigt ont. Så jag vet inte alls hur långt ner den ligger, huvudsaken är ju att huvudet är nedåt.

Egen tvättmaskin hade varit skönt men vi har tyvärr inte plats för det, vår lägenhet är ju bara 51 kvadrat och det är redan trångt nu med skötbord, spjälsäng och andra saker till Knytet. Här i vårt trapphus brukar det dock inte vara så svårt att få tvätt-tid så vi tror att det kommer att lösa sig bra ändå.

Nej, dags att göra mig klar och gå till jobbet, känns konstigt att det är fredag, jag tycker det känns som måndag. Men det är ju bara skönt med fredag, efter jobbet ska jag fika med en kompis, sen blir det nog en lugn kväll hemma kan jag tänka mig.

Ha en bra dag allihopa och njut av solen som i alla fall är framme nu Solig 

• KnytetsMamma

Tack för alla grattishälsningar till vår lilla vigsel, det känns härligt i hela kroppen och om bara 6 timmar är vi man och fru, känns stort Hjärta.

Sandraf: vad mysigt det lät när ni satt i soffan tillsammans, jag längtar mycket efter Knytet nu, den är mer än välkommen så snart jag slutat jobba på fredag nästa vecka.

Ska vi preliminärbestämma fika söndag den 27/5 så kan vi ju se i slutet av veckan vilka som kan?

Nu ska jag väcka sambon, sen blir det frukost, gå och hämta den beställda blombuketten och blomman till hans knapphål, hem och fixa i ordning oss och sen köra till Huskvarna. Ska bli mysigt att träffa mamma och pappa också, vi ses ju tyvärr inte så ofta som vi skulle vilja så därför blir denna dag en extra bonus. Sen tror jag att de kommer upp så snart Knytet kommit också Glad

Ha en härlig lördag allihopa!!!

• KnytetsMamma

Så var man fru, vi hade en underbar dag igår, allt blev mycket bättre än vi tänkt oss och det kändes verkligen som ett litet bröllop i precis vår smak, vi var riktigt glada och lyckliga i natt när vi gick och la oss. Ceremonin var mycket finare än vi trodde, vigselförrättaren hade ansträngt sig och skrivit ihop ca 1,5 A4-sida och var ganska personlig, om man nu kan vara det när man inte träffats innan. Men han pratade lite om äktenskapet, vi fick även säga efter honom när vi höll i ringarna (förlovningsringarna eftersom vi inte köpt någon vigselring) och han avslutade det hela med en dikt. Efter vigseln åkte vi ner till Vättern och tog lite foton innan vi åkte till sväföräldrarna och åt smörgåstårta och en liten bröllopstårta som hon hade gjort, gott och trevligt. Senare på kvällen åkte vi till Gyllene Uttern och åt gott, satt där i flera timmar och hade fått en egen liten matsal, mysigt. Kom hem sent i natt och då var vi som sagt glada, lyckliga och upprymda. Känns underbart att vara gifta och idag har vi varit och kollat lite på vigselring, vi kommer nog köpa en redan nu i alla fall.

Bifogar en bild på min underbara brudbukett, kan tipsa er som ev. ska gifta er att gå till blomsteraffären bredvid Sibylla-restaurangen vid Repslagaregatan, vi sa inte rakt ut att det var bröllop på G utan beställde bara en liten kompakt bukett som skulle passa till en viss färg, hon föreslog gult och lime och vi tyckte att det lät fint. Jag sa att den prismässigt skulle ligga runt 150 kronor och det fick vi också betala. Brudbuketter brukar ju annars kosta massor. Visst är den fin?! 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012