Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Ha nu en underbar dag allihopa, det är ju härligt väder och jag inleder idag min sista jobb-vecka. Känns skönt men samtidigt lite konstigt, får hoppas att Knytet vill titta ut runt BF så jag inte behöver gå och vänta så länge. Men å andra sidan vet jag ju att det finns ett slut på väntan så jag ska nog stå ut. Får beställa fint väder så jag kan vara ute, läsa böcker, promenera, fika med andra som är mammalediga Glad och försöka vila upp mig inför Knytets ankomst.

Vilka kan fika på söndag eftermiddag? 

• KnytetsMamma

Ikväll när jag gick hem från jobbet kände jag hur skönt det är att jag bara jobbar 4 dagar till, idag har det varit en rätt tung dag, har varit väldigt trött i ryggen och har inte kunnat gå ifrån och sätta mig när jag har känt att jag behöver det. 

MoaLi: förstår att det är mycket med betyg och allt men samtidigt måste du tänka på dig själv i första hand, var rädd om dig och bebisen.

Imorgon ska jag till barnmorskan på sista inbokade besöket innan BF, går ju in i vecka 39 på onsdag, förstår inte var tiden har tagit vägen sen RUL i januari, det har gått i ett nafs.

Ha en bra kväll. Verkar mest vara du och jag MoaLi som skriver i tråden, övriga har väl fullt upp med sina små och franed kanske föder barn nu, vem vet!?! 

• KnytetsMamma

Vad kul om så många kan fika på söndag, vilken tid och plats passar er? Jag kan nog i stort sett hela dagen, främst eftermiddagen.

Det gick bra hos BM idag, magen hade växt ytterligare lite men börjar nu plana ut, huvudet är fortfarande ner men ännu inte fixerat, kanske kommer det inte göra det heller innan det är dags att föda.

Sandraf, promenadsällskap låter trevligt. Jag jobbar ju bara denna vecka också och sen har jag mycket tid att slå ihjäl. Älskar att promenera så gärna en promenad eller två :)

Nu har vi precis kommit hem från fika hos kompisar och jag ska pausa ut lite i soffan, varit igång hela dagen, först jobb och sen direkt till BM, därefter till ytterligare ett möte, hem och äta (min underbare man hade maten klar på bordet) och sen direkt till kompisarna, så nu är jag rätt mör.

Ha en bra kväll så hörs vi och ses förhoppningsvis på söndag allihopa!!! 

• KnytetsMamma

Så underbart väder, längtar till nästa vecka då jag inte ska jobba och hoppas på att solen och värmen stannar Solig. Idag har det faktiskt varit okej på jobbet, dagen har gått fort och jag har inte varit så trött i ryggen eller benen som jag brukar, skönt.

Vad kul om vi blir några stycken på söndag, någon som har förslag på tid och plats? Mig spelar det ingen roll, om vädret är som idag vill man nog sitta ute men säkerligen inte i solen utan i skuggan. Var skulle man då kunna ses? Ett alternativ är ju att träffas i Trädgårdsföreningen, ta med sig filtar och köpa fika i Tropikhuset.

Nu ska jag gå och möta min man som slutat jobba, vi ska hämta ut hans glasögon som han passat på att köpa hos mig nu innan jag går hem på mammaledigt, han får ju bra rabatt som äkta man Glad 

Ta hand om er allihopa så hörs vi och ses!! 

• KnytetsMamma

För mig spelar det ingen roll var vi är, anledningen till att jag föreslog trädgårdsföreningen och filtar är för att man då kan lägga dem på gräset i skuggan under träden, där brukar vara riktigt skönt. Men förstår om alla inte är så sugna på att sitta på marken, jag kanske inte heller skulle tycka att det var skönt, har inte provat Glad

Samtidigt som jag hoppas att solen och värmen stannar får det gärna för min skulle hålla sig runt 20, behöver inte bli så mycket varmare, enklare för både en själv och bebisen. Men samtidigt är det ju skönt att inte få barn mitt i vintern när det är massa minusgrader och snö ute, då blir det svårt att ta upp barnet ur vagnen om det blir ledset/hungrigt när man är utomhus.

Näst-sista dagen på jobbet idag, känns skönt men samtidigt väldigt konstigt. Även om jag inte jobbat där längre än sen i januari så känns det ändå konstigt att jag inte ska gå dit varje dag. Men mest skönt ändå just nu, har varit lite tungt nu i veckan och jag känner att det ska bli skönt att hinna vara ledig lite innan Knytet kommer, vila upp mig, njuta av det fina vädret och bara ladda inför förlossning och Knytet, härligt.

Nu ska jag ta en promenad i det fina vädret, börjar inte förrän kl.11 idag så det är skönt.

Ha en bra dag allihopa Solig 

• KnytetsMamma

Jag röstar på MoaLi:s förslag, Trädgårdsföreningen är mysigt och där finns gott om plats. Kl.15-16 funkar för mig också, vad tycker ni andra?

Sista jobbedagen nu, känns skönt samtidigt som det känns väldigt konstigt. Men det är ju skönt att det är fint väder ute, hoppas det håller i sig nästa vecka. Mycket enklare att fördriva tiden då tycker jag, då kan man ju sitta ute och läsa en bok en bra stund. Kroppsligt är det väldigt skönt att det är sista dagen idag, har varit tungt i veckan men det är förmodligen pga att jag mentalt slutade jobba redan i måndags, då visste jag att det bara var 1 vecka kvar och stängde av huvudet. Var faktiskt en av mina jobbarkompisar som frågade i onsdags "Maria, det känns som att du redan slutat jobba...stämmer det?"...haha...så jag var viss lite genomskinlig.

Nej, dags att gå till jobbet. I eftermiddag ska vi fortsätta vår jakt på vigselring och sen ta en fika i solen.
    Ha en bra fredag allihopa!!! 

• KnytetsMamma

Söndag klockan 15 i Trädgårdsföreningen låter bra för mig, ses utanför Tropikhuset?

Sista dagen avklarad, kändes rätt konstigt att gå hem men ska visserligen tillbaka på måndag för att hämta en grej en kollega köpt till mig. Men det är riktigt skönt att inte behöva jobba känner jag. När jag slutat träffade jag mannen på stan och vi tittade lite på vigselring, känns svårt så det blev inget köp. Därefter tog vi en fika, Daniel satt i solen och njöt och jag satt i skuggan och svettades....märks tydligt att man inte tål värmen lika bra nu som gravid. Efter att vi lagat en god middag gick vi till Storan och tog en drink/glas vatten med några kompisar som suttit där sen i eftermiddags. Det var massor med folk och Medelhavskänsla, härligt. Men nu är vi hemma och pustar ut i soffan, skönt att snart gå och nanna kudde.

Nu får vi se när Knytet bestämmer sig för att titta ut, räknar med att gå över tiden så jag har nog en/flera veckor ledigt nu, skönt.

Ha en skön kväll allihopa så ses vi på söndag!!! 

• KnytetsMamma

Håller med föregående talare, tack för en trevlig fika i solen Solig (även om vi satt i skuggan). Så får vi väl se om det är fler bebisar med på nästa fika.

Ser fram emot en skön sommar som mammaledig, många promenader, fikaträffar, stunder i Trädgårdsföreningen m.m, härligt.

God natt säger jag som är kvällstrött och tänker på er som av olika anledningar är vakna sent på natten!! 

• KnytetsMamma

MoaLi, känner precis som du. Även om man förnuftsmässigt förstår att det är en bebis i magen och att den ska komma ut till oss kan jag ändå inte riktigt greppa det. Men jag längtar massor och hoppas att Knytet vill titta ut så småningom (det vet jag ju att den gör men hellre förr än senare...men bara att gilla läget).

Första lediga dagen har varit väldigt bra, först härlig promenad när det fortfarande var soligt och varmt, därefter en kort fika med en kompis som tentapluggar, lite ärenden på stan och efter lunch träffade jag ännu en kompis för fika, väldigt trevligt även om det till sist blev lite kallt att sitta ute när solen försvann och molnen tornade upp sig och regndropparna började falla. Blev till att ta en varm dusch när jag kom hem. Nu har jag spenderat kvällen i soffan, läst lite i instruktionsboken om vår nya videokamera som jag hämtade idag och nu har äntligen mannen kommit hem efter att ha varit ute och ätit med sina jobbarkompisar.

Imorgon har jag typ inget inplanerat, HJÄLP!!! Om nån har lust att ses för en promenad eller så så tjoa till.

Ha en bra kväll!! 

• KnytetsMamma

Öppna förskolan är tydligen bra i Valla men jag vet inte om man får gå dit utan att vara listad där och tillhöra den BVC:mottagningen. Babysim har nog inte vi tänkt gå på, jag gillar inte att bada så mycket och dessutom såg vi nåt inslag på nyheterna på TV för nån vecka/månad sedan att det inte var säkert att det var bra för så små barn att bada, det var något med kemiska reaktioner med kloret och lite annat. Så jag är lite tveksam, samtidigt tror jag att bebisen tycker att det är roligt...så vi får se.

Annars vet jag inte vad man kan hitta på, för att man inte ska bli totalt ruinerad på fika kan man ju ses hemma hos varandra och antingen ha knytis eller att den man är hos fixar fika och sen turas man om. Promenader är ju härligt också, kanske finns det även aktiviteter på biblioteket....man får väl se hur mycket man orkar aktivera sig själv och bebisen, den behöver ju också lugn och ro. 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012