Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Vilket underbart väder ute idag Solig. Jag och sambon har haft en lugn morgon, ätit frukost länge och spelat lite kort. Nu ska vi klä på oss och gå till stan och fixa lite ärenden. I eftermiddag ska jag fika med 2 kompisar på stan, hoppas att vi kan sitta ute. Ikväll ska vi hem till en annan kompis och äta smörgåstårta, hon fyller år imorgon så det blir lite firande, trevligt.

Imorgon kör vi en sväng till Huskvarna, ska hälsa på svärföräldrarna en sväng, trevligt.

Ser fram emot fika på tisdag, för min del spelar det ingen roll om vi tar Espresso House på Trädgårdstorget eller Babettes, vad tycker ni andra? Är det fint väder är det kanske skönt att sitta ute och då är väl Espresso House bättre eller? 

Jag har nu lånat lillasysters TENS-apparat men har än så länge inte testat, bruksanvisningen var lite otydlig så jag ska kolla med henne hur hon använde den. Hon hade nytta av sin ungefär 1 timme under värkarbetet så jag hoppas att jag också ska gilla det, ska testa nu innan så man vet hur det känns.

Nu hojtar sambon att han vill att vi ska gå ut så jag ska rusa....Ha en bra dag allihopa Solig 

• KnytetsMamma

Hej hopp!
    Varför går helgerna alltid så snabbt?! Visserligen har vi haft en jättebra helg så jag klagar inte men gärna 1 dag till, hade inte skadat Glad 

Ska vi ta Espresso House för fika imorgon eller vad säger ni andra? Vi kanske kan hoppas på väder som i lördags så vi kan sitta ute, annars är det ju stort nog så vi borde få plats.

I helgen fick vi köpt madrass till spjälsängen så nu är den bäddad också, känns overkligt men samtidigt helt underbart, längtar massor till Knytet kommer nu.

Sandraf: skönt att vara ledig, hoppas att kulan tittar ut när den ska så du slipper gå hemma och vänta. Jag skulle nog bli väldigt rastlös i så fall, har ju tänkt gå hem den 25/5 och då är det ca 1,5 vecka till BF. Men tänk om Knytet vill stanna i magen så länge den får...då ska jag bara gå hemma ända till den 20/6....jaja, det blir som det blir.

Nu ska jag äta klart lunchen och sen tillbaka till jobbet några timmar till.
    Ha det bra allihopa så ses vi imorgon eftermiddag Kaffe 

• KnytetsMamma

Tack för trevligt fika idag, alltid lika roligt att prata bebissnack med folk som har samma intresse och som är lika fokuserade på det som en själv Glad

När jag kom hem var maten nästan precis klar, så härligt att bara sätta sig vid dukat bord. När vi ätit och diskat undan tog vi en liten promenad, väldigt märkligt väder för det var rätt okej när vi gick hemifrån och helt plötsligt kom en hagel/snöskur....nu har vi spelat lite kort och sitter och slappar i soffan, är rätt trött i kroppen idag så det blir nog en tidig kväll för mig.

Ha en skön kväll så hörs vi och ses snart igen (Annika, vi ses ju redan på torsdag Glad på föräldragruppen).

• KnytetsMamma

Äntligen fredag, så härligt. Ikväll åker vi mot Göteborg för bröllop imorgon, hoppas på bättre väder då än det är här idag, riktigt ruskigt väder ute ju, snöblandat regn och det är 20 april. Var är våren?!?! Solig

Igår var vi på andra föräldragruppen, temat var förlossning och det var bra tycker jag, vi fick se en väldigt stark film, började nästan gråta vid flera tillfällen men höll inne dem. Kan verkligen tänka mig att tårarna komme forsa när man själv ligger där och får upp sin nyfödda bebis på sitt bröst, åh vad jag längtar.

Vad säger ni, ska vi boka in en ny fika snart igen? Kaffe Några av er kanske redan har fått er bebis då och om ni orkar och vill så ta med de små Baby . Vad passar er bäst, en eftermiddag mitt i veckan eller en helg?

Nu ska jag äta lite och sen bege mig mot jobbet.
    Ha en bra dag och trevlig helg allihopa!! 

• KnytetsMamma

Oj, här har det skrivits massor under helgen, kul med lite aktivitet i tråden. Vi har haft en jättebra helg i Göteborg, underbart fint bröllop igår, träffat lite vänner och idag på väg hem var vi inom hos svärföräldrarna i Huskvarna som flyttade in i sin nya lägenhet i onsdags, kul att se hur de har det och de bor precis vid Vättern och har gudomlig utsikt över vattnet.

Nu är vi hemma och har landat i soffan efter att ha packat upp allt, ätit lite och tagit en lugn promenad. Snart blir det "Mästarnas mästare" på tv, jag gillar, tvärtemot Sandraf och Javli, sport massor, framför allt bollsporter. Spelade själ fotboll i ca 10 år när jag var liten och älskar alla turneringar som visas på TV, i sommar är det ju både fotbolls-EM och OS, härligt Glad 

Nu har vi fått hem vår vagn också, liggdelen står på en byrå här i vardagsrummet, tänkte att det kan vara bra att den får lite doft av "hemma" innan Knytet kommer. Kändes speciellt att gå med vagnen från bilen i Tannefors hit, härligt. Ser fram emot många barnvagnspromenader framöver.

Fika för mig funkar nog bäst till helgen, har en del saker inbokade denna vecka och jobbar ju sent några dagar. Funkar helgen för er andra?

Nu ska jag koncentrera mig på tv:n. Ha en skön kväll allihopa och hoppas att någon snart kommer skriva att det kommit en liten bebis Baby .  Själv har vi drygt 6 veckor kvar, det är inte länge heller, skönt.

• KnytetsMamma

God morgon :)
    Några bebisar födda än Baby ?

Jag har precis varit hos BM, allt såg bra ut som vanligt så det var skönt. Hon kände även på magen hur Knytet ligger och den är numera placerad med huvudet nedåt, dock ej fixerad än men hon trodde inte att sannolikheten är så stor att den kommer snurra runt igen. Så det är bara att hoppas på att Knytet bestämmer sig för att stanna på det hållet resten av tiden. SF-måttet hade växt ytterligare några cm och jag följer min kurva fint, ligger stabilt några hack över normalkurvan. Undra om det betyder att man får ett stort barn?! Hoppas inte det för jag skulle kunna tänka mig att föda ett litet barn, i alla fall första gången man ska föda.

Nu ska jag strax bege mig till jobbet, i eftermiddag är det sista föräldragruppen, vi ska prata om livet efter förlossningen, livet som nyblivna föräldrar, det ser jag fram emot. Sen får vi se vilka man håller kontakt med framöver (förutom dig såklart franed Glad).

Ha en bra dag och hoppas att det blir lika härligt väder idag som det var igår eftermiddag, det var ju underbart väder på eftermiddagen. Jag mötte sambon på stan när han slutade jobbet och vi tog en extra promenad på väg hem, så härligt att känna solen värma Solig 

• KnytetsMamma

Hemma en snabbis på lunch, spännande väntan vi alla har framför oss nu, en del snart och vissa av oss får vänta lite längre. Men om max 8 veckor är i alla fall vårt lilla Knyte hos oss, känns otroligt.

Tänkte nästan att SF-mått och storlek på bebis inte har något samband, det är ju inte barnet man mäter utan livmodern och den bör ju kunna se väldigt olika ut från person till person. Men jag är i alla fall glad att jag följer min kurva utan att göra avvikelser åt varken det ena eller andra hållet. Får hoppas att det fortsätter så och att det kommer ut en frisk och pigg liten bebis, storleken spelar ju inte så stor roll, man kan inte påverka den så mycket.

Vad säger ni andra om ny fikatid? Jag jobbar ju som vanligt så det är helger eller vissa eftermiddagar i veckan när jag slutar kl.16 som jag kan ses. Nån som vill föreslå tid och plats?

Nu ska jag rusa tillbaka till jobbet för några timmars arbete till.
    Ha det så bra!!! 

• KnytetsMamma

Spännande Sandraf, då är det kanske bebis på G rätt snart då. Hoppas att allt går bra och att du orkar kämpa på trots att det är tungt emellanåt. Du får tänka på Kulan och visualisera hur du/ni har det tillsammans sen i er nya lilla familj. Åh, jag längtar jag med.

Imorgon bara 4 veckor kvar att jobba för mig är planen, känns riktigt bra faktiskt för just nu är det rätt rörigt på jobbet. Det är något stort på G men samtidigt får vi inga besked alls och det är rätt frustrerande. Jag orkar dock inte engagera mig så mycket med tanke på att det kommer dröja rätt länge innan jag är tillbaka och jobbar heltid igen. Men jag tycker rätt synd om mina kollegor som tvingas "gilla läget" och jobba på.

Nej, dags att gå ner med tvätten och sen förbereda maten tills sambon kommer från jobbet. Sen blir det en LUGN kväll för min del, är rätt mör i kroppen och har dessutom väldigt ont på höger revben eftersom lilla Knytet ligger och sparkar/buffar där hela tiden, så fort den sträcker på sig gör det ont och hugger till.

Ha en skön kväll allihopa!! 

• KnytetsMamma

Äntligen fredag, så underbart. Har varit en intensiv vecka på jobbet, lite spänd stämning mellan vissa kollegor men jag hoppas att det snart löser sig. Har varit och fikat med en kompis nu efter jobbet, så skönt att kunna sitta ute, nu är väl förhoppningsvis varmare väder på G.

Jag tror jag kan både tisdag 1/5 och onsdag 2/5 men om det blir onsdag kan jag tidigast kl.16 eftersom jag jobbar till dess. Vad säger ni andra?

Ha en skön fredag kväll!! För min del ska jag spendera den i soffan och inte föra mig mer än nödvändigt, t ex gå på toa och fixa nåt att äta, precis vad jag behöver efter en arbetsvecka.

• KnytetsMamma

Åh, grattis Sandra!! Vad härligt att höra att allt gått bra och att ni har fått en liten pojke, underbart. Nu blir jag verkligen ännu mer sugen på att Knytet ska komma men hoppas samtidigt att den stannar inne några veckor till men inte FÖR många veckor såklart, gärna nån dag innan BF men jag ställer in mig på 20 juni så kan det bara bli bättre.

Härligt med lördag, idag sov jag riktigt länge för att vara jag, vaknade runt 7,45 så det kändes bra. Nu sitter jag och äter frukost och funderar på vad jag ska göra på förmiddagen. Ska träffa 2 kompisar och fika i eftermiddag så det blir nog en promenad, lite ärende på stan och lite annat smått och gått på förmiddagen. 

Ha en bra lördag allihopa och framför allt du Sandra med din nya lilla familj!! 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012