Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Åh, kul med filt franed, hoppas du blir nöjd till slut. Du får kanske försöka lägga ribban på en lagom nivå så att du kan bli nöjd :)

Jag har knapp sovit i natt heller, fått nån konstig värk i ryggen som jag inte haft tidigare. Tror tyvärr inte det beror på att Knytet är på G utan snarare att det beror på att jag legat på samma sätt i typ 4 månader och det nu börjar slita på ryggen. När jag vid halv fem-tiden varit uppe på toa var det totalt omöjligt att somna om, mannen vaknade och var underbar och gav mig lite massage/taktil massage trots att han skulle upp och jobba idag, tror jag har världens bästa man Hjärta .  Efter lite massage lyckades jag faktiskt somna om och sen satte han sin väckarklocka en kvart tidigare än han skulle och jag fick återigen lite massage, längtar till ikväll när han kommer hem för då blir det nog mer massage Glad

Igår hämtade jag vår nya videokamera, batteriet är snart laddat och sen ska jag provfilma lite. Vi har nu köpt oss en ny bättre digitalkamera och en videokamera så nu är vi redo för Knytets ankomst.

Tycker att franeds idé om att bestämma en tid typ varannan vecka och de som kan ses då. Vi får hoppas att det soliga vädret kommer tillbaka men med lite mildare temperatur under sommaren, då är det mycket enklare att träffas och hitta på saker, då kan man vara ute.

Nej, dags att ta tag i dagen, ska få i mig nåt att äta och sen ska jag försöka ta en promenad trots den onda ryggen. Idag har jag inga planer mer än att jag och mannen ska kolla lite på ringar igen efter jobbet (om vi hinner, han skulle visst fika med en kompis lite senare).

Vi hörs och ses!!! 

• KnytetsMamma

Ännu en natt med ont i ryggen Rynkar på näsan. Nu märker jag hur bortskämd jag varit hela graviditeten som sovit gott och inte haft ont nånstans. Är glad att jag inte ska jobba faktiskt, nu kan jag ta allt i min egen takt och vila om jag blir trött. Igår sov jag 2 timmar på eftermiddagen, har svårt att tillåta mig det för jag tycker alltid att det finns annat jag "borde" göra. Men nu känner jag att jag behöver vila OM Knytet bestämmer sig för att komma snart.

Nu ska jag en sväng till stan och göra lite ärenden och i eftermiddag hem till en kompis och fika, precis lagom ansträngande aktiviteter Glad 

Ha en bra dag allihopa!!! 

• KnytetsMamma

God morgon:)

Åh, i natt har jag sovit så gott. Har visserligen varit uppe på toa säkert 6 ggr men ryggen har varit snäll mot mig och jag har somnat om ganska snabbt efter att ha varit uppe. Inledde sedan morgonen med en liten stunds massage av mannen innan han gick till jobbet, underbar start på dagen :)

Här är vi också redo för bebisens ankomst men vi tror båda två att det dröjer innan vi får träffa Knytet, känner på mig att det kommer att bli en igångsättning även på mig. Men det är bara att gilla läget, njuta av att vara gravid och ledig och veta att det finns en deadline innan bebisen kommer. Men jag ska ändå försöka slappna av och vila så mycket jag bara kan för man vet ju faktiskt inte OM det sätter igång och i så fall när. 

MoaLi; jag tror ni kommer att bli nöjda med er vagn, den ser ju väldigt smidig ut också. Visst kanske det hade varit bra om babyskyddet hade gått att sätta på vagnen men egentligen är det ju inget nödvändigt utan bara en extra "lyx". Jag är övertygad om att allt kommer att funka bra för er ändå.

Nej, dags att ta tag i dagen. Har lite ärenden på stan, tänkte ta en sväng till bibblan och läsa lite tidningar, ska gå förbi mannens jobb med matlåda till honom och sen blir det nog vila i soffan också.

Ha en bra dag allihopa och så hoppas jag att vi ses snart igen med ännu fler bebisar Baby 

• KnytetsMamma

Grattis 12juni, härligt för er att ha er lilla tjej hos er.

Sandraf: det lär säkerligen bli nån pojke till innan vi alla har fött barn klart. Rent statistiskt borde det i alla fall göra det eftersom det föds något fler pojkar än flickor. Jag tror ju t ex att vi kommer att få en pojke men vi får se. Underbart att Benjamin är så lätt att ha att göra med, håller tummarna att det fortsätter så men du ska nog ändå passa på att njuta. Har hört på kompisar som har barn att det kan växla rätt snabbt mellan perioder då barnet är lugnt och sover bra till perioder då inget funkar, men sen kan det lika snabbt växla tillbaka till en period med lugn och ro igen. Lycka till på bilturen imorgon, jag tror det kommer gå jättebra. Om man bara räknar med att det kanske kommer ta lite längre tid än vanligt och att man får göra något mer stopp tror jag att det funkar utmärkt att åka bil långt med barn. När Knytet är ca 1 månad ska vi köra till Göteborg och sedan vidare till Skåne, det blir också en utmaning men jag tror det kommer gå bra.

MoaLi. vi har en bärsjal som heter Tricot Slen, det är en sjal man knyter men den ska inte vara svår att knyta när man väl lärt sig. Mina båda systrar har den sjalen och har varit supernöjda, så skönt att kunna ha barnet där så man har händerna fria att göra annat. Sen har vi även köpt en bärsele, en Ergo Baby, den ska tydligen vara väldigt bra för barnet att sitta i eftersom den får sitta i sk. grodposition (det är bra för deras höfter). Den har vi inte heller testat men min ena syster har en sån och har använt den väldigt mycket, även när hennes första barn var lite äldre. 

Nu ringer snart mannen så då ska jag gå och möta honom vid hans jobb och sen hem och laga mat. Blir nog en lugn kväll idag, kanske tar vi en promenad om det inte börjar ösregna.

Ha en bra kväll allihopa och så hoppas vi på fler bebisnyheter snart Glad 

• KnytetsMamma

Var tog sommaren vägen?! Solig Jag och mannen var ute och gick runt Stångån nu på förmiddagen, om man bortsåg från att det är väldigt grönt på träden och buskarna kunde man nästan tro att det är höst. Jag vill ha tillbaka lite värme, får hoppas att den kommer snart.

Så härligt att höra er som fått era älskade bebisar berätta om er vardag, man längtar mer och mer efter sitt eget lilla Knyte. Men ju fler dagar som går desto verkligare blir det och desto kortare tid är det kvar innan vi har vårt kärleksbarn hos oss. På tisdag är det BF men jag har helt ställt in mig på att gå över tiden, har inga känningar alls så det är bara att försöka behålla tålamodet och tänka att det är väldigt vanligt att gå över tiden och att det inte är speciellt många barn som faktiskt föds på BF. 

MoaLi: jag har en känsla av att ni kommer få ert barn innan oss bara för att du verkligen inte vill ha tidigare än BF och jag gärna skulle få tidigare. Men jag vet ju samtidigt att vi har vår bebis hos oss senast till midsommar och det känns härligt.

Veckan som kommer är rätt lugn, inte så mycket inbokat vilket ju är både skönt och jobbigt, så lätt att bli rastlös. Tur att det är helgdag på onsdag så mannen är hemma. På torsdag ska jag till barnmorskan, sista inbokade besöket så vi får väl se vad hon säger och gör.

Hoppas ni har en skön söndag allihopa och hoppas att vi snart kan ses igen, kanske med ytterligare nån bebis Baby 

• KnytetsMamma

Håller helt klart med dig MoaLi, lite mysigt är det allt när regnet smattrar mot rutorna och det bara är grått och trist ute. Sålänge det inte håller i sig hela sommaren är det helt okej med någon sån dag. Men snar vill jag ha lite värme igen :)

Nu blir det lite nyheter på TV (man måste ju hålla sig uppdaterad om vad som händer i världen) och sen är det final i Mästarnas mästare, kul.

Ha en skön avslutning på helgen! 

• KnytetsMamma

Stor grattis franed, vad härligt att han äntligen är här. Har ni kommit på något namn till den lille än? Förstår att det är skönt att vara hemma och skönt att allt flyter på, och skönt att sambon är hemma också. Tror säkert att smärtan efter stygnen försvinner rätt snart. Försök passa på att njut nu av att vara en liten familj, jag längtar ju såklart ännu mer efter Knytet nu, BF imorgon men det känns verkligen inte alls som att något är på G så vi får nog vackert vänta ett par dagar/veckor till känns det som.

MoaLi; det skulle inte förvåna mig om er bebis kommer före vår, framför allt med tanke på att du gärna vill gå över tiden så du hinner färdigt med allt du ska göra innan dina studenter springer ut. Jag vill mer än gärna att Knytet kommer ut nu men känner inte att något är på G så vi får lugnt vänta. Skönt är i alla fall att man vet att det finns en deadline nånstans där framme, det är ju bara drygt 2 veckor men aldrig har 2 veckor känts så länge....

Har precis ätit lunch och sitter i valet och kvalet om jag ska vila en stund eller om jag ska försöka göra något vettigt...hmmm...kanske läser lite i min bok så länge och får se vad jag känner för.

Ha en bra dag allihopa, märks att de flesta fått sina små nu för aktiviteten i tråden är verkligen låg, mest du och jag MoaLi som skriver.  Hoppas det blir ändring på det snart Glad 

• KnytetsMamma

Oj, nu har det varit lite aktivitet här, kul.

Krya på dig MoaLi, låter klokt att vila och sova mycket nu i 2 dagar så du orkar med dina studenters utspring m.m. i slutet av veckan.

Javli: skönt att det börjar gå bättre med Linnea och maten så ni slipper kämpa varje måltid och hon får ont i magen, inte kul. Härligt det låter med hotell och vad skönt att ni fick äta i lugn och ro.

Franed: det är ju ingen panik med namn, förr eller senare kommer ni på ett namn som ni båda gillar så ta den tid ni behöver. Ni får väl komma på nåt smeknamn så länge så ni kan kalla sonen något när ni pratar om/till honom.

Lilla_a: trevligt med bröllop, hoppas bara på lite varmare än det varit senaste dagarna, var ju riktigt kallt i Stockholm i lördags när de sprang Stockholm maraton.

För min del blir det nog en fortsatt lugn vecka, skönt att mannen är ledig på onsdag och sen får vi se vad som händer på torsdag då jag ska till barnmorskan. Vore intressant om hon gör en undersökning och ser ifall det börjat hända något där nere, då kanske det även kan bli aktuellt med hinnsvepning, jag vet inte riktigt vad kriterierna för att de ska göra det är. Är det någon som vet?

Ta hand om er allihopa så hörs vi och ses snart hoppas jag!! 

• KnytetsMamma

Låter som ni hade en skön morgon Sandraf. Här är de väldigt lugnt, inga känningar alls av att det är bebis på G så jag får nog lugnt vänta ett tag till. Men ska försöka att inte stressa upp mig för det utan njuta, vila och göra sånt som jag känner för. Har fått tipset från kompisar som har barn redan att "passa på att njut nu sålänge du inte har några barn" och jag ska försöka ta till mig det istället för att bli irriterad och otålig för att Knytet inte vill komma. Det är visserligen BF idag men för de flesta förstagångsföderskor går man ju över tiden så jag ska försöka vara lugn.

Hunnit med att träffa en kompis en snabbis nu på förmiddagen, hon har tenta i eftermiddag och behövde fördriva tiden en stund för att inte känna sig stressad och slippa plugga. Tror det blir en lugn eftermiddag, sov rätt kass i natt så det blir nog en siesta på soffan när jag ätit. När Danne slutat jobba ska vi gå lite på stan, kanske slår vi till och köper vigselring idag, hittade en jättefin på Hallbergs i söndags och de har erbjudande på den t.o.m 13/6 så det är 2000 kr rabatt, inte helt fel.

Oj, nu är det full rulle i magen, Knytet lever loppan för fullt, hade varit intressant att se magen i genomskärning och se hur det ser ut där inne, är ju förmodligen väldigt trångt för hela magen rör sig som om det nästan var jordbävning där inne. Kan ibland tycka att det känns lite läskigt när det är SÅ mycket rörelse, kan få för mig att Knytet inte mår bra och att det är därför den rör sig så häftigt. Men det är bara tankarna som skenar iväg, får utgå ifrån att allt är bra där inne och att Knytet mår bra, bara det att nu är det så trångt att minsta lilla rörelse känn och rör den sig då lite mer än vanligt blir det ju rejälare buffar och sparkar.

Oj, nu svamlar jag visst på om allt möjligt. Ska fundera ut vad jag ska äta, är inte så sugen på nånting egentligen så det blir kanske lite mackor eller nåt till lunch. Är det nån mer än jag som har tappat aptiten lite på slutet av graviditeten? Jag blir inte alls lika hungrig som jag brukar och när jag väl äter blir jag mätt väldigt snabbt...jobbigt med tanke på att jag vet att jag behöver äta ordentligt för att orka med den stundande förlossningen och första tiden med Knytet. Men men, får försöka få i mig lite mat men ofta istället.

Ha en bra dag allihopa. Ska vi ta och boka in en ny fikaträff snart? Jag kan ju inte sitta här och vänta på att Knytet ska komma och inte boka in något. Vad säger ni andra? 

• KnytetsMamma

Vad skönt att du mår bättre MoaLi, då kommer du garanterat orka med dina studenters firande i slutet av veckan och sen kommer bebisen när din kropp vill det.

Sandraf, vad skönt att Benjamin är sig lik igen, det lär säker vara så att de vissa dagar visar sidor som man inte känner igen för att sen vara tillbaka i sitt vanliga "jag" igen. Hoppas att det går bra med uppsatsen idag, förstår att det kanske inte känns så kul men det är bara att  bita i det sura äpplet och tänka att det är skönt sen när det är klart.

Så skönt med helgdag idag så man får sällskap hela dagen, vi har inga planer alls så det är skönt. Njuta av att vara lediga, kanske gå en sväng om det fina vädret håller i sig och bara ta det lugnt.

Igår beställde vi till slut vigselring, vi har varit runt och tittat på många olika ställen men jag tycker att det är så svårt. Visste från början inte riktigt vad jag ville ha men det klarnade så småningom och sen var jag runt och provade den typen av ring på olika ställen. Till slut hittade jag favoriten på Hallbergs där de dessutom hade erbjudande just nu så det var 2000 kr rabatt på vissa vigselringar, perfekt. Så nu är den beställd och vi ska bara gå dit och lämna in våra förlovningsringar för slipning, putsning och gravyr i Daniels ring. Så om 2-3 veckor tror jag att jag kommer ha 2 ringar på fingret, längtar Glad 

Nej, nu ska jag läsa lite innan jag lovat att väcka mannen om 1 timme.
    Ha en skön dag allihopa så hoppas jag att vi kan ses och fika snart, kanske med ytterligare nån bebis...vi får väl se när våra tänker titta ut MoaLi. 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012