Misstag på jobbet...
Jag har gjort en hel del misstag Och jag mår precis som du, massor med ångest! Jag är fortfarande rätt ny på mitt jobb och senast häromdagen trodde folk att jag hade gjort fel och det blev ett herrans liv men jag har lärt mig att stå för mina handlingar. Dessutom hade jag inte gjort något fel visade det sig utan det var ett missförstånd där jag kunde gå med rak rygg ur det hela. Jag kontaktade alla på maillistan över telefon vilket underlättade en hel del.
Jag tror på att våga vara tydlig i sin kommunikation, så att man slipper att ha ångest. Prata med din chef på måndag och säg att du önskar lära dig av misstaget. Be honom/henne förklara vad som har hänt, hur den arga mailkonversationen har uppstått, varför de är upprörda och be dem komma direkt till dig istället för att maila med varandra. Kan du ta kontakt direkt med dem trots att de är på högre nivå? Det har jag gjort ibland för att kunna förklara med egna ord vad som har hänt och hur jag tänkte. Det har bara varit till min fördel.
Var öppen och prestigelös i din kommunikation och erkänn dina fel men håll på din integritet och våga säga emot. Låt ingen anklaga dig i onödan eller förstora ditt misstag. Fel kan vi alla göra, även dina chefer.