• Mumsen

Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?

Jag undrar hur ni gör med era hundar när ni ska gå och handla, knyter ni fast dem utanför affären eller hur gör ni?

Jag vågar inte det, är rädd att någon ska ta dem då , så jag lämnar mina små shih-tzuar hemma istället.

• Svar på tråden Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?
  • ming

En gång såg jag en stooooooor schäfer alldeles själv precis vid utgången till ICA Maxi. Den var inte ens fastbunden, den bara satt där med koppel.
    Till och med jag som inte ens är hundrädd blev ganska förfärad. Frågan var ju bara om någon hade medvetet lämnat den där, eller om den hade smitit, för det känns nästan som att SÅ oansvarig kan väl ingen vara?

• Wolfhound

Har själv två stora hundar som jag a l d r i g skulle binda utanför en affär. Fast jag själv är hundägare så undviker jag att gå nära främmande hundar, som inte har sin ägare med sig. Alltså står det en okänd hund utanför en affär, så går jag inte förbi.
    Det finns en lag som säger att hundägare skall ha uppsikt över sina djur. Det har man i n t e om man befinner sig inne i en affär med hunden utanför.
    Men visst, dom som vill tar väl den risken, och får stå sitt kast när något händer. Jag skulle aldrig riskera att någon gjorde illa mina hundar, eller retade dom tils dom i rädsla bet ifrån. Det skulle kännas hemskt!!! Så därför får mina vänner vara hemma och "passa huset" medans jag uträttar mina ärenden.
    Är vi på promenad, så promenerar vi, vi har inte affären som mål då.

• L I  N N

jag som har en hund som inte kan vara ensam hemma måste ju ta med mej voffsen när ja ska handla. men ja tror inte att en främande mäniska skulle få komma så nära han att man skulle kunna knytaloss han och gå därifrån. då skulle han nog protestera. men de är hemskt att någon kan komma å bara ta ens hund!! skulle ja haft en småhund lr en ovanligt snäll hund skulle ja absolut inte våga ta med den någonstans där ja va tvungen att binda den utanför.

• Vackerpingla

heeregud!?! har du inte lärt din vovve vara ensam hemma.. då lär du få problem, vänta å se..

• spaderA

Hejsan!
    Har en stor skräck injagande hund(världens snällaste).... Han knyter jag fast i en stolpe... han skäller hela tiden jag är inne i affären,, så det gäller att inte veckohandla *fniss*.. det är ingen som vågar gå nära honom.. Han é blandras men liknar mest en schäfer

• Gossensmamma32

Vackerpingla: alla hundar kan inte vara ensama av olika orsaker, vem är du att dömma LINN?

Har själv en hund som inte går att lämmna pågrund av olika orsaker.

Och ja min hund förljer med till affären och nej folk vågar inte ta henne, skulle inte vilja vara den som provar..

• Vackerpingla

Varför en hund ska lära sig att vara ensam, är för att:

1. Du som matte/husse ska kunna åka ner på stan, arbeta eller göra andra saker. Anser att det är synd om en hund som måste sitta i en varm/kall bil hela dagarna. Eller stå ute.

2. Som jag skrev förut om att handla, tycker fortfarande det är oansvarigt att lämna sin hund utanför en affär.

3. Hunden ska få vara ifred ibland. Alla måste få vara det...

Men sen är det aldrig fel att ta med sin hund på olika utflykter och roliga saker. En hund är precis som ett barn, en familjemedlem. Men sen ska ju inte man lämna hunden alldeles för länge själv. Men då skaffar man inte en hund heller.

Sen får ju självklart alla göra precis vad som vill, detta är ett forum där man ska säga vad man tycker. Och det gjorde jag nu. Ber om ursäkt om någon tog illa vid sig.

• frulan

Vackerpingla
    Precis, alla har olika liv.
    Ditt inlägg lät så himla hotfullt

Vår hund behöver aldrig vara ensam (eller stå bunden ute eller sitta i en kall bil) för att våra liv ser ut som de gör och det funkar bra för oss, vi har inga problem...

Han får vara ifred precis när han vill när han är hemma.

Det är inte säkert att någon hund egentligen tycker om att vara ensam (helt ensam alltså i avsaknad av andra djur), sover de kan det lika gärna betyda att de "stänger av"...

• frulan

"Ditt inlägg lät så himla hotfullt"
    Det skulle vara en -gubbe efter, vet inte vad som hände

Svar på tråden Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?