• Mumsen

Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?

Jag undrar hur ni gör med era hundar när ni ska gå och handla, knyter ni fast dem utanför affären eller hur gör ni?

Jag vågar inte det, är rädd att någon ska ta dem då , så jag lämnar mina små shih-tzuar hemma istället.

• Svar på tråden Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?
  • Lucefera

Jag kan med gott samvete lämna mina vovvar utanför affären ensam...

För de första så bor jag i ett litet samhälle och sen så skulle mina hundar vägra följa med nån okänd, dom för ett helskottas liv om nån kommer inärheten av dom om jag inte är med...

Duttiga vovvar :)

• Wolfhound

Nej!!! Att lämna en hund utanför affären kan göra den stressad. Det är inte bara risken för att någon ska stjäla den, som finns. Hundar som skäller utanför affärer är ofta stressae av situationen, dom har blivit lämnade av sin flockledare, i en främmande miljö. Dom kan ju inte tänka som barn, att man kommer tilbaka, utan dom lever i nuet och just när dom står där och skäller förtvivlat, så är dom övergivna enligt dom själva. Man kan ju inte heller träna en hund att vänta utanför affären, som man kan träna den att vara hemma och visa att man kommer tillbaka. Affären är inte trygghet, vilket hemmet är.

• MammaCaa

Skulle aldrig binda Alfns utanför nånstans...för han skulle helt klar gå med VEM som..
    han älskar alla och skulle inte tveka en sekuund om nån tog lss honom.
    Då går jag hellre ut en runda och sen till affären..
    han klarar sej

• Vackerpingla

ALDRIG att jag skulle binda fast Milton utanför affären.. Varför?

Jo...

1. Någon som ska in i affären kan vara hundrädd
    2. Någon människa kan ta honom och gå iväg
    3. Han kan skada eller hoppa på något barn/vuxen. (I och för sig är han liten nu, men detta lär jag mig under lektionerna till hundinstruktör.)

Man har alltid ansvar som hundägare och dessutom så skadar det ju inte för vovven att vara ensam en liten stund :)

• Lehen

Inte att förglömma

4. Barn kan vara elaka mot den bundna hunden (kasta sten tex. el bara skrämma den)
    Detta kan förstöra hunden.

Jag skulle aldrig lämna hunden bunden utanför affären.

• Billes mamma

Det beror på... jag sätter fast min hund utanför affärenom jag går in på snabbköpet här i närheten för då vet jag att det går riktigt snabbt.
    Däremot om jag ska handla maten på Coop eller Willys låter jag bli att ta henne med, dels för att det ligger vid ett köpcentra med mycket mer folk som springer omkring, o dels för att det tar längre tid.

• vi två vill blir 3

Jag tar inte med min hund till affären,men hon är ju bara 12 veckor och jätte liten men gör nog inte dte sen heller för jag litar inte alls på folk

• Majsan70

Det går alldeles utmärkt att träna en hund till trygghet varsomhelst. Om den litar på sin flockledare så funkar det utmärkt.

Stressande blir det om de inte litar till fullo på sin ledare.

Hundrädda..ja...eftersom jag inte binder min hund vid dörren, så kan de komma o gå som de vill i affären.

"Hemmamiljö" invandmiljö..., blir det ju om man binder hunden utanför en lokal affär där man ändå går förbi varje dag.

Sen huruvida man vill göra det eller inte är en annan femma.

• Supermummy

Binda min hund utanför en affär??? ALDRIG I LIVET!!! Det ska man verkligen inte utsätta varse barn eller djur för!

Svar på tråden Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?