• Mumsen

Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?

Jag undrar hur ni gör med era hundar när ni ska gå och handla, knyter ni fast dem utanför affären eller hur gör ni?

Jag vågar inte det, är rädd att någon ska ta dem då , så jag lämnar mina små shih-tzuar hemma istället.

• Svar på tråden Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?
  • Höstglöd

Jag har inte hund, men om jag hade haft det hade jag aldrig lämnat den utanför affären. Inte en chans.

Kanske kanske kanske om jag bodde på landet där "alla känner alla", men nu bor jag i Stockholm och eftersom folk är relativt anonyma här så är det tyvärr väldigt lätt att stjäla hundar.

• fipa2

åh va hemskt har aldrig ens tänkt på att folk kunde vara så elaka. en hund är ju för sin ägare värd mycket mer än den är på marknaden

• frulan

Sunshine
    Okej, då fattar jag Trooor inte att en burk kostar mer än 10-20 spänn, men jag vet inte. Stor hjälp, va

Sadie
    Men vadå, har du inte ensamhetstränat din sambo. Eller vill du att någon ska locka med honom?

• Sunshine02

Frulan

Nä tyvärr men tackar ändå för ditt engagemang

nu ska jag knoppa..

natti

• SadieWantsASon

frulan: det är bra att ha med honom efter man handlat, så att han kan bära kassarna!

• Morbid Mistress

Nej, dels på grund av stöldrisken men även för att en kopplad hund kan inte gå undan om den känner sig trängd och då kan den bitas. Även om jag har en enormt snäll hund så är det dock ett djur så jag skulle aldrig kunna lita på henne till 100%

• frulan

Sadie
    Haha, då förstår jag

Min man brukar sitta i bilen med vovven när jag handlar
    Annars har jag turen att det alltid är han som handlar.

• frulan

Helmic
    Precis. Förstår inte de människor som prompt ska fram och hälsa på hundar som sitter bundna... Spelar ingen roll om man är van vid hundar eller inte (då borde man ju veta att man inte ska gå fram)...

• vadskajaghetadå

vi ahde en borde collie när jag avr liten..tror vi knöt honom utanför..med en liten hund skulle jag inte göra det men med stora tror jag det går bra

Svar på tråden Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?