• Mumsen

Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?

Jag undrar hur ni gör med era hundar när ni ska gå och handla, knyter ni fast dem utanför affären eller hur gör ni?

Jag vågar inte det, är rädd att någon ska ta dem då , så jag lämnar mina små shih-tzuar hemma istället.

• Svar på tråden Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?
  • Mjao

Jag binder min hund utanför lokala affären, dock lite avsides så att ingen hundrädd eller folk med barn skall behöva passera nära för att komma in i butiken. Hon verkar inte lida av det, tar ju bara 5 min och när jag kommer tillbaks får hon alltid en hundgodis.

Att någon skulle stjäla henne känns inte särskilt troligt, dels är inte blandraser så hilma heta på andrahands marknaden, svårt att knycka en hund i en liten stad och skulle någon försöka skulle det inte gå eftersom hon aldrig skulle följa med.

• Kalina

Nej, jag vet hundar som blivit stulna här i stan när de stått bundna utanför affärer. Sen kan man aldrig veta hur ungar som passerar beter sig.

• suzolina

Håller med om majsan 70 skrev:
    Det går alldeles utmärkt att träna en hund till trygghet varsomhelst. Om den litar på sin flockledare så funkar det utmärkt.

vi binder hunden utanför affären 8dock ej om vi ska stor handla , alltid lite avsides för att de som är hundrädda inte ska behöva gå förbi honom och ja jag skulle vilja se den som vågar gå och kidnappa han ...

• Kenzie

Jag skulle aldrig binda min hund utanför affären. Har sett hundar blivit riktigt illa behandlade när de stått bundna utanför + att jag inte vill riskera att min hund blir stulen. Det är inte bara små renrasiga sällskapshundar i storstäderna som blir stulna nuförtiden....

Förstår inte ens varför man vill ta risken.

• Chippoo

skulle aldrig binda min hund utanför en affär.. om vi är ute med honom och kommer på att vi måste handla något får en av oss stanna utanför med hunden. Är jag själv går jag hem å lämnar honom först.
    Har oxå sett hundar bli illa behandlade..

• CoolMossa

Jag skulle aldrig göra så mot våra hund. ALDRIG!

• MajaW

Lämnar inte min hund utanför affären, han får stanna hemma om jag ska handla.

• Dotzie

Jag brukade binda upp min hund utanför affären men gör det inte längre.... kommre aldrig att göra det mer!!!!!!

Min hun blev riktigt illa behandlad av ett gäng UNGDJÄVLAR rent ut sagt..... de stog å kastade smällare mot honom.... jag kom ut och såg det hela..... var sååååå nära att jag bankade skiten ur dem.....

Spelar ingen roll att min hund faktiskt litar på mig till 100% när han utsätts för något sådant.......

Ledarskapet kan vara hur starkt och bra som helst...spelar ingen roll.....
    min hund är trygg i sig själv... och ännu tryggare när jag är med....
    men han tyckte det var jäkligt obehagligt att bli utsatt för det...
    å man vet aldrig var eller när det blir för mycket..........

så min hund binds aldrig upp utanför nån affär igen!!!!!!!!
    //T

• Wolfhound

Ni som lämnar hundarna hemma, är så förståndiga! Vad som helst kan hända en hund som står bunden. Jag tycker inte alls det är underligt att hundar skäller utanför affären och vidhåller att det beror på stressen dom känner när dom blir lämnade av sin trygghet, dvs sin ledare. En rädd hund kan dessutom reagera agressivt, tänk om ett barn kommer fram och kanske slår med något mot hunden, hunden blir rädd/stressad och försvarar sig. Biter barnet illa. Vem bär då ansvaret? Jo, hundägaren som befinner sig inne i affärenj. Hunden är inte agressiv, den är rädd, men det tolkas fel. Rädda hundar biter!!

Svar på tråden Knyter ni fast hunden utanför affären, eller hur gör ni?